Qua afmontage is de mijne redelijk afgetrickt, maar misschien is een Canyon kopen voor de stukken en daarna het frame veranderen voor een Sx een optie?
Dit is de mijne

Post by Pashley 24Mhz »

Post by Pashley 24Mhz »
Ik noem hem idd de ideale bike waarmee toch wel enduro ritten en TT's mee gereden kunnen worden... Wat ik trouwens al gedaan heb...kawa wrote:Je wil dus een heel breed inzetbare fiets.
1. Heuvels, jumpbergjes, crossparcour
2. TT's, misschien wel de korte afstand maar toch
3. Bikepark
4. Enduro ritten
Die Speci SX en de Torque FRX lijken mij persoonlijk overkill voor punt 2 en 4. Pashley noemt zijn SX de ideale allroundbike, maar ik zou er toch niet graag Enduro ritten en TT's mee rijden. Met zo'n fiets is volgens mij de lol er snel af als je omhoog moet.
Langs de andere kant lijken mij die SX en Torque FRX wel de ideale partner voor een Bikepark en voor jouw crossparcour.
Dan hebben we de Torque ES 8 die met z'n gewicht al een heel voordeel heeft voor de Enduro ritten en de TT's. Voor Speci zou ik hier de Enduro aanraden.
Deze fietsen lijken mij een mooie keuze, ze zullen in alle disciplines goed meekunnen, enkel in een Bikepark komen ze misschien iets te kort.
Maar daar kan je dan ook weer een echte DH fiets huren... je gaat volgens mij niet elke week naar Winterberg of verder?
Je kan idd. met elke fiets Enduro ritten en TT's rijden, maar ik ben er toch zeker van dat je harder moet werken om boven te geraken en al dan niet afstappen waar iets gematigder fietsen wel boven geraken.Pashley 24Mhz wrote: Ik noem hem idd de ideale bike waarmee toch wel enduro ritten en TT's mee gereden kunnen worden... Wat ik trouwens al gedaan heb...