Mij uitgelachen...?jimi wrote:ah herder steven,katrien heeft zojuist gelachen met u........zij rijdt zondag WEL mee
wie koerst met de lichtste fiets
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
-
C-DALE
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Inderdaad Jimi, over lichte fietsen is er al veel geschreven.
Zie dat velen (zoals U) die ne "lichten" hebben over meerdere bikes beschikken.
Mijn vraag aan degene die ook met hun lichtste bike (wedstrijden) koersen:
-gaat het dan werkelijk sneller of is het al in the mind?
-geen last van te weinig comfort (vaste vork, carbon zadel, banden, etc)
- last van meer breuk?
Ik rij nu ook met een lichtere hardtail in vergelijking met m'n oude die weliswaar ne fully was en voor z'n tijd ook superlicht was.
Maar ondervind toch dat ik nu veel meer last heb van breuk(en), met m'n Klein bijna nooit geen last had.
Of het nu aan de verminderde kwaliteit is (oa omdat nieuwe produkten te snel op de markt verschijnen) of het daadwerkelijk aan het lage gewicht ligt laat ik in het midden.
Feit is wel dat ik niet gespaard gebleven ben ... en je mag me omschrijven als een voorzichtige (lees niet roekeloos), nonwedstrijdrijder die veel zorg aan z'n bike besteed.
Btw, de mijne (met 11cm veerweg) weegt momenteel 8630gr. (in die opstelling)
Tegen de zomer zou ik aan 8kg moeten komen (als de gewichten voor 1 keer kloppen
).
Zie dat velen (zoals U) die ne "lichten" hebben over meerdere bikes beschikken.
Mijn vraag aan degene die ook met hun lichtste bike (wedstrijden) koersen:
-gaat het dan werkelijk sneller of is het al in the mind?
-geen last van te weinig comfort (vaste vork, carbon zadel, banden, etc)
- last van meer breuk?
Ik rij nu ook met een lichtere hardtail in vergelijking met m'n oude die weliswaar ne fully was en voor z'n tijd ook superlicht was.
Maar ondervind toch dat ik nu veel meer last heb van breuk(en), met m'n Klein bijna nooit geen last had.
Of het nu aan de verminderde kwaliteit is (oa omdat nieuwe produkten te snel op de markt verschijnen) of het daadwerkelijk aan het lage gewicht ligt laat ik in het midden.
Feit is wel dat ik niet gespaard gebleven ben ... en je mag me omschrijven als een voorzichtige (lees niet roekeloos), nonwedstrijdrijder die veel zorg aan z'n bike besteed.
Btw, de mijne (met 11cm veerweg) weegt momenteel 8630gr. (in die opstelling)
Tegen de zomer zou ik aan 8kg moeten komen (als de gewichten voor 1 keer kloppen
9 maart zal ik aan mijn eerste fun wedstrijd deelnemen. Of er daarna meer volgen durf ik niet te zeggen. Ow ja het Commencal logo is oud; nu heb ik een Kona HeiHei die ik nog in opbouw heb. Het uiteindelijke gewicht is nog onbekend, nu is hij zo'n 9,40 kg (gewicht zat op 9,10 kg zonder KMC ketting en Nokon buitenkabels).
Nee, een tweedehands frame die op het Nederlandse forum stond. Ik wist niet dat de 2007 HeiHei's nog te koop waren, gelukkig wel want ik vind de bovenbuis van de 2008's minder mooi. Doet me wel goed, want ik vond het lastig om een prijsje te verzinnen; maar aan CRC te zien heb ik een goede deal gemaakt.
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
Post by sharplikeascalpel »
Mijn spark weegt race ready 9.76kg. Voor een fully een vlieggewicht denk ik. Hij gaat het houden, omdat ik nog niet met de lichtste componenten heb gewerkt!
Hopelijk geen materiaalpech dit jaar
Vorig jaar wat lekke banden gehad en een ketting geknakt. Nergens barsten of iets gevonden...
- WT6
- Mountainbiker
8,6 met een Taurine ? Dat zal om te beginnen al ne small moeten zijn, en ik wil wel eens weten welke MTB banden daar op zullen staan. Of was dat 8,6 zonder banden ? Pedalen niet vergeten ?jimi wrote:een taurine van 8.6??de mijne weegt 9.4 en is megabetrouwbaar,gisteren mee gekoerst met geblokkeerde lefty gedurende de ganse koers
mijn isaac heeft een vorkske van 500 gram en dat beweegt wel ,vooral bij fors(alle franco lach!)optrekken
-
C-DALE
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Neen, Tinky-Winky ben niet zoals de meeste fietsfabrikanten, is een large met pedalen ... zelfs met fietscomp met cadanssensor, barends, bidonhouder, ( dus ne echte weightweenie kan je me nie noemen
)
Liggen momenteel Furious Fred's op met Biba (moet nog Notubes worden).
Hoor sommige al zeggen, had het kunnen denken dat zulke waren.
Kan zijn, maar rij momenteel enkel op de baan = beste keuze (voor mij althans) of zou m'n Stelvio's 26x1.0" moeten opleggen, zit dan aan 8.4kg.
Als ik m'n Conti's (Speedking Supersonic) opleg, zou ik aan 8.840gr komen, wat nog nie slecht is
Liggen momenteel Furious Fred's op met Biba (moet nog Notubes worden).
Hoor sommige al zeggen, had het kunnen denken dat zulke waren.
Kan zijn, maar rij momenteel enkel op de baan = beste keuze (voor mij althans) of zou m'n Stelvio's 26x1.0" moeten opleggen, zit dan aan 8.4kg.
Als ik m'n Conti's (Speedking Supersonic) opleg, zou ik aan 8.840gr komen, wat nog nie slecht is