Dit jaar zeker opnieuw! Schitterende TT! Zowal qua parcours als organisatie!
10/02/'08 Heverlee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Ik heb die vorig jaar gereden in zware omstandigheden... Na 12km stond ik langs de kant met een voorrem die op was. Uiteindelijk toegekomen met zowel voor- als achterrem ijzer op ijzer... Had net 16 per uur gemiddeld bij die tocht. En toch heb ik genoten van iedere meter, achteraf weliswaar... Op het moment zelf dacht ik bij iedere splitsing van: 'nu neem ik een kortere afstand'. En toch doorgezet met de langste...
Achteraf was ik heel tevreden dat ik daarvoor gekozen had.
Goh, 'k weet eigenlijk niet of 't nog nodig is dat ik hier ewa reclame kom maken voor onze ZoeNK-tocht, jullie spontane commentaren zijn eigenlijk de beste promo die wij ons maar kunnen inbeelden
Maar voor diegenen die graag een woordje van de organisatoren zelf lezen : here we go
De negende toertocht van MBC de ZoeNK gaat dit jaar door op zondag 10 februari.
Het vertrek is voorzien aan de sporthal in Heverlee, Hertogstraat 198. Je bereikt de sporthal via de E40 afrit 23 (Haasrode), of via de E314 afrit 15 (Leuven). Vanaf deze afritten hebben we bepijling voorzien naar de sporthal.
We zouden jullie willen aanraden deze aanrijroutes te volgen, zoniet loop je kans dat je hier of daar komt vast te zitten (er zijn namelijk wat wegenwerken in de buurt).
Traditiegetrouw loopt het parcours grotendeels doorheen Heverleebos, Meerdaalwoud en Mollendaalbos. Voor de langste afstanden (55-65 km) is er een extra lus voorzien die je over de taalgrens brengt, naar Pecrot, Archennes, Bossut, ja zelfs tot in Ottenburg.
Naast dit mooie en afwisselende parcours bieden we je ook nog het volgende aan :
- bewaakte fietsenparking voor en na de tocht
- 6 afstanden : 16, 25, 35, 45, 55 of 65 km - allemaal duidelijk afgepijld
- een ruime bevoorrading (plus een extra bevoorrading op de 55 en 65 km)
- kleedkamers en warme douches
- ruime bikewash met meerdere afspuitstanden
- hulpposten (EHBO) + efficiënte pechverhelpingsdienst / ophaaldienst
Nieuw voor dit jaar is onze begeleide kidstocht (16 km), met gezamelijke start om 10u. Deelname aan deze tocht is gratis, en na afloop krijgen alle deelnemertjes een aandenken aan onze tocht.
Wat moet je nog meer weten ? Ah ja, de inschrijvingen ... Die gebeuren dus in de Sporthal in de Hertogstraat in Heverlee, van 8u30 tot 10u30.
Al deze info vind je ook op onze website www.zoenk.be
. Daar vind je trouwens nog heel wat meer, zoals bijvoorbeeld een parcoursbeschrijving met enkele foto's, links naar de forum-topics van vorig jaar, een wegbeschrijving naar de Sporthal, enzovoort enzoverder ...
De hoogteprofielen moeten nog van onder 't stof worden gehaald, die komen in de loop van de komende weken online te staan. De cijferkes kan ik jullie nu al meedelen :
* 16 km - ongeveer 125 hm's
* 25 km - ongeveer 250 hm's
* 35 km - ongeveer 350 hm's
* 45 km - ongeveer 450 hm's
* 55 km - ongeveer 700 hm's
* 65 km - ongeveer 850 hm's
Voilà, ik denk dat daarmee het belangrijkste gezegd is. Als er toch nog vragen zouden zijn, kan je die altijd hier in het topic kwijt.
Groetjes, en tot zondag 10 februari 2008 in Heverlee
Maar voor diegenen die graag een woordje van de organisatoren zelf lezen : here we go
De negende toertocht van MBC de ZoeNK gaat dit jaar door op zondag 10 februari.
Het vertrek is voorzien aan de sporthal in Heverlee, Hertogstraat 198. Je bereikt de sporthal via de E40 afrit 23 (Haasrode), of via de E314 afrit 15 (Leuven). Vanaf deze afritten hebben we bepijling voorzien naar de sporthal.
We zouden jullie willen aanraden deze aanrijroutes te volgen, zoniet loop je kans dat je hier of daar komt vast te zitten (er zijn namelijk wat wegenwerken in de buurt).
Traditiegetrouw loopt het parcours grotendeels doorheen Heverleebos, Meerdaalwoud en Mollendaalbos. Voor de langste afstanden (55-65 km) is er een extra lus voorzien die je over de taalgrens brengt, naar Pecrot, Archennes, Bossut, ja zelfs tot in Ottenburg.
Naast dit mooie en afwisselende parcours bieden we je ook nog het volgende aan :
- bewaakte fietsenparking voor en na de tocht
- 6 afstanden : 16, 25, 35, 45, 55 of 65 km - allemaal duidelijk afgepijld
- een ruime bevoorrading (plus een extra bevoorrading op de 55 en 65 km)
- kleedkamers en warme douches
- ruime bikewash met meerdere afspuitstanden
- hulpposten (EHBO) + efficiënte pechverhelpingsdienst / ophaaldienst
Nieuw voor dit jaar is onze begeleide kidstocht (16 km), met gezamelijke start om 10u. Deelname aan deze tocht is gratis, en na afloop krijgen alle deelnemertjes een aandenken aan onze tocht.
Wat moet je nog meer weten ? Ah ja, de inschrijvingen ... Die gebeuren dus in de Sporthal in de Hertogstraat in Heverlee, van 8u30 tot 10u30.
Al deze info vind je ook op onze website www.zoenk.be
De hoogteprofielen moeten nog van onder 't stof worden gehaald, die komen in de loop van de komende weken online te staan. De cijferkes kan ik jullie nu al meedelen :
* 16 km - ongeveer 125 hm's
* 25 km - ongeveer 250 hm's
* 35 km - ongeveer 350 hm's
* 45 km - ongeveer 450 hm's
* 55 km - ongeveer 700 hm's
* 65 km - ongeveer 850 hm's
Voilà, ik denk dat daarmee het belangrijkste gezegd is. Als er toch nog vragen zouden zijn, kan je die altijd hier in het topic kwijt.
Groetjes, en tot zondag 10 februari 2008 in Heverlee
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
Als ik dat hier zowat lees trekt de tocht beetje op de meerdael classic of niet?
Ik hoop allezins van wel wat deze was vorig jaar af
Daar langs de spoorweg ,lag ik bijna beneden vorig jaar,technisch minder aangelegd maar wel zalige single track. Aan die klim met die trap vanboven tot boven gereden maar om erop te springen ben ik nog niet goed genoeg
Zijn jullie dezelfde organisatie? Zal wel in orde zijn hier,deze doe ik zeker
tot den 10de hé!!!
Zijn jullie dezelfde organisatie? Zal wel in orde zijn hier,deze doe ik zeker
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
blijkbaar vandaag veel zoenkers aanwezig geweest in Genk. Flyers in den apres en buiten verschillende borden met reclame voor de tocht. Straks moeten we hier nog liggen aanschuiven

- Young Crazy Fool
- Mountainbiker
Post by Young Crazy Fool »
De kans is heel groot dat ik er ook op aanwezig zal zijn. Weet wel nog niet voor welke afstand. Dat hangt af van mijn bikepartner.
-
Jokke
- Mountainbiker
- Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
MTB Tourtrip MBC De ZoeNK
SJOT
Effe terug onder de aandacht brengen want we lagen al op blz. 3
Effe terug onder de aandacht brengen want we lagen al op blz. 3
Als 'k het me goed herinner, stond er vorig jaar al ene aan de inschrijving om 7u ... Dat is euh, nogal vroeg om dan al te starten, want dan is 't buiten nog pikdonker. Maar van zodra 't buiten voldoende licht is, kan je normaal gezien wel vertrekken hoor. Dat zal zo rond 8u zijn schat ik, misschien zelfs ietske vroeger ...Willy D wrote:kan er bij droog en goe weer ewa vroeger gestart worden?
Ge kunt natuurlijk al om 7u afkomen, en u in de kantine installeren met een taske koffie en ne pistolée met hesp of kaas tot wanneer 't buiten klaar genoeg is - 'k zal onze catering-verantwoordelijke zeggen dat 'm vroeg genoeg moet beginnen smeren