Sram twisters xo

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

G-m@n wrote:same hier, wil niks anders meer, staat op beide fietsen
en afstellen is veel makkelijker dan bij shimano
voorderr heeft 9 standen, dus nooit raken vanvoor in eender welke stand
Voorderailleur 9 standen? is dat echt?
da zou wel ideaal zijn, want krijg da spel vanvoor nooit goed afgeregeld met die triggers, middenblad sleept hij als hij vanachter op het buitenste ligt
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ing.Frag wrote:
da zou wel ideaal zijn, want krijg da spel vanvoor nooit goed afgeregeld met die triggers, middenblad sleept hij als hij vanachter op het buitenste ligt
Opgepast, er zouden 2 modellen van triggers zijn voor het bedienen v/d voorderrailleur !
Het goedkope model heeft maar 3 standen en je kan dus NIET zitten te spelen met die "tussenstanden" als uw ketting de kooi van uw voorderr. raakt. Het duurdere model dat ik heb heeft die tussenindexen wel die je kan gebruiken om de positie van uw voorderr. wat aan te passen zodat uw ketting mooi vrijloopt en dus niet rammelt :-)
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

met drie standen zijn blijkbaar die in duitsland liggen voor 54€
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Schijfrem wrote:
Ing.Frag wrote:
Opgepast, er zouden 2 modellen van triggers zijn voor het bedienen v/d voorderrailleur !
Het goedkope model heeft maar 3 standen en je kan dus NIET zitten te spelen met die "tussenstanden" als uw ketting de kooi van uw voorderr. raakt. Het duurdere model dat ik heb heeft die tussenindexen wel die je kan gebruiken om de positie van uw voorderr. wat aan te passen zodat uw ketting mooi vrijloopt en dus niet rammelt :-)
Mijn versie heeft dus idd maar drie standen, zonder micro-indexing dus.
Of die nu goedkoper was?
Yoriz
Mountainbiker

Post by Yoriz »

De versie met 9-standen werkt super. Het is wel even wennen om meteen de goede stand te vinden met de voor-derailleur, maar met 1 klik staat deze weer goed. De ketting zal ook nooit meer aanlopen!! :bounce:

Image
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

bosse wrote: ik ben van shimano triggers overgeschakeld naar de twisters van x.0 en wil nooit meer terug. als je achter een bocht plots een steil stukje is dan moet je meet de triggers bij wijze van spreken tien keer klikken voor je op een licht vites zit bij de twisters is het een snok en je zit juist.
als dit waar is wat je zegt,dat je in 1 seconde,bij wijze van spreken,van groot naar kleiner vitess kunt gaan om die onverwachte bocht met steile klim te doen,dan is het voor mij zeker dat ik mijn volgende koop bij sram doe ^^
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

[quote=schijfrem]Opgepast, er zouden 2 modellen van triggers zijn voor het bedienen v/d voorderrailleur !
Het goedkope model heeft maar 3 standen en je kan dus NIET zitten te spelen met die "tussenstanden" als uw ketting de kooi van uw voorderr. raakt. Het duurdere model dat ik heb heeft die tussenindexen wel die je kan gebruiken om de positie van uw voorderr. wat aan te passen zodat uw ketting mooi vrijloopt en dus niet rammelt :-)[/quote]

is er een prijs vershil tussen die twee modellen ? gewicht vershil ook ?
en aan wat kun je zien dat er bij de ene de tussestande zijn en bij de andere niet ?
dank u
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

Ing.Frag wrote:
Da's wel een beetje normaal zo rij je toch nooit vooraan midden achteraan buiten,dan moet je allang op de grote plateau staan.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

BelAir_500 wrote:
en aan wat kun je zien dat er bij de ene de tussestande zijn en bij de andere niet ?
dank u
Er is inderdaad een prijsverschil maar vraag me niet hoeveel tussen beide systemen :-?
Maar ik denk dat de meeste fietswinkels hier in België/NL de geïndexeerde versies gebruiken :-k :-k
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

Schijfrem wrote:
BelAir_500 wrote:
dank u
Maar ik denk dat de meeste fietswinkels hier in België/NL de geïndexeerde versies gebruiken :-k :-k
mmhhh das minder dus,zowiezo op internet bestellen dus die micro index of weet iemand beter waar ik ze in BE kan verkrijgen
Post Reply