29/12/07 Assebroek-Brugge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
m-biker
- Mountainbiker
- Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride
deze wordt mijn laatste voor ik naar de Ardennen trek om oud/nieuw te gaan vieren (vreten, zuipen... gelukkig gaat de bike ook mee)
vorig jaar met mijn cyclocross gereden en dat bleek een goede beslissing in de lange dreven. ook dit jaar, gezien mijn vtt moet klaar zijn voor de ardennen. ik kom met de fiets heen en terug en gezien 't vouwtje naar schoonmama is, denk ik twee keer de rit te rijden
we moeten trainen hé, en met de cyclocross is het minder lastig!
vorig jaar met mijn cyclocross gereden en dat bleek een goede beslissing in de lange dreven. ook dit jaar, gezien mijn vtt moet klaar zijn voor de ardennen. ik kom met de fiets heen en terug en gezien 't vouwtje naar schoonmama is, denk ik twee keer de rit te rijden
-
adilo
- Mountainbiker
Gemakkelijker met cross fiets bedoel je de TT of het geen heen terug rijen ?m-biker wrote:deze wordt mijn laatste voor ik naar de Ardennen trek om oud/nieuw te gaan vieren (vreten, zuipen... gelukkig gaat de bike ook mee)
vorig jaar met mijn cyclocross gereden en dat bleek een goede beslissing in de lange dreven. ook dit jaar, gezien mijn vtt moet klaar zijn voor de ardennen. ik kom met de fiets heen en terug en gezien 't vouwtje naar schoonmama is, denk ik twee keer de rit te rijdenwe moeten trainen hé, en met de cyclocross is het minder lastig!
Ik zie er steeds meer met cross fiets rijen en weet het voordeel niet , volgens mij zwaarder met losliggende stenen , wortel en al de kleine putjes ?
Het voordeel van een cross fiets das niet moeilijk da.
IK heb een mtb en een cross fiets en in de winter ben je veel gemakkelijker met cross fiets , je hebt grotere wielen dus ideaal om door zware modder te rijden en gij weegt zo'n 4 kilo minder dan een gemiddelde mtb.
Je moet wel redelijk technisch zijn met een cross fiets .
In de zomer rij je dan wel weer beter met een mtb omdat het dan harder is .
Ik heb al 3 jaar een cross fiets en ik zou nooit meer veranderen.
Het loopt stukken beter en is echt de max als het gewoon bent van ermee te rijden .
Sommige mtb'ers kunnen da wel niet zo goed verdragen dat je met cross fiets rijd.
IK heb een mtb en een cross fiets en in de winter ben je veel gemakkelijker met cross fiets , je hebt grotere wielen dus ideaal om door zware modder te rijden en gij weegt zo'n 4 kilo minder dan een gemiddelde mtb.
Je moet wel redelijk technisch zijn met een cross fiets .
In de zomer rij je dan wel weer beter met een mtb omdat het dan harder is .
Ik heb al 3 jaar een cross fiets en ik zou nooit meer veranderen.
Het loopt stukken beter en is echt de max als het gewoon bent van ermee te rijden .
Sommige mtb'ers kunnen da wel niet zo goed verdragen dat je met cross fiets rijd.
ik denk wel dat het gemakkelijker is met een crossfiets in deze lange stukken.
en inderdaad je moet veel behendigheid hebben een crossfiets te besturen .
ook je lichaam moet zich niet veel aanpassen als je van de baan komt
maar alle je moet toch blijven duwen en dat moet iedereen doan mtb of crossfiets
tot zaterdag allemaal wxant ik kom ook als ik uit mijn bed geraakt en er geen zwijneweer op het programma staat
en inderdaad je moet veel behendigheid hebben een crossfiets te besturen .
ook je lichaam moet zich niet veel aanpassen als je van de baan komt
maar alle je moet toch blijven duwen en dat moet iedereen doan mtb of crossfiets
tot zaterdag allemaal wxant ik kom ook als ik uit mijn bed geraakt en er geen zwijneweer op het programma staat