klikpedalen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Nullius wrote:
Gizmo wrote:die 520'ers zijn toch redelijke goeie ook of niet soms, zou ze nemen voor kertscadeauke, voor die 959'ers doe ik niet genoeg kilometers dus ja.

Gizmo 8)
Heb ook net de 540 besteld ... naar't schijnt volledig identiek aan de 959, dus waarom nog 40€ meer geven ? Enkel zijn de 959 ietskes lichter ... maar dan ook ni veel :)
Mijn gedacht! Wie mij het verschil kan bewijzen tussen de 959 en de 540 (buiten de prijs en ik geloof...6 gram (3 volgens weightweenies)) trakteer ik een pint!

Overigens rijd ik al een dikke 9 maanden met volle tevredenheid met de 520's, maar die heb ik gekocht net voor die 540's uitkwamen en ik zou nu ook wel wat bijleggen voor de betere afdichtingen van die laatste (puur preventief dan).
Guest

Post by Guest »

in de 959 zitten veel betere lagers in
dit is het grootste verschil
de buitenkant is juist dezelfde maar de binnenkant en as zijn compleet anders
dus betaal me met de Mountainbike.be dag maar een pint :drunk:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik heb sinds enkele dagen de 540 gekocht dan en ben er best tevreden van hoor en in de modder doen ze het ook heeeeeeeeeel goed.

Gizmo 8)
ivan
Mountainbiker

KLIKPED.

Post by ivan »

Ik 55+er heb nog nooit met klikp. gereden.

Wie kan mij daar raad in geven.

Niet allemaal tegelijk !!

Een genegen groet van Ivan
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Manitou! wrote:in de 959 zitten veel betere lagers in
dit is het grootste verschil
de buitenkant is juist dezelfde maar de binnenkant en as zijn compleet anders
dus betaal me met de Mountainbike.be dag maar een pint :drunk:
Bijna bijna, ben moeilijk te overtuigen: was er namelijk bijna zeker van dat falconer hier ooit d.m.v twee mooie exploded view tekeningen van de 540 en de 959 heeft aangetoond dat ze intern identiek zijn... (maar de tekening van de 540 is nu niet meer te vinden op de shimano website)

Ik wil dus nog iets meer bewijs dan dat ... :wink:

@ Ivan: als je het zelf ziet zitten: proberen! Koop desnoods een versie met aan de ene kant een gewoon pedaal en aan de ander kant een klikpedaal, zo kan de overschakeling nog vlotter verlopen (want het is in het begin wel wennen), maar nadien wil je zeker niets anders meer!
Guest

Post by Guest »

in de 540 zitten gewone kogellagers en in de 959 zitten naaldlagers
ik heb beide pedalen als eens uit elkaar gehaald
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Manitou! wrote:in de 540 zitten gewone kogellagers en in de 959 zitten naaldlagers
ik heb beide pedalen als eens uit elkaar gehaald
I surrender =;

:wink:

(weer iets bijgeleerd trouwens dan)
MoC
Mountainbiker

Post by MoC »

hallo allemaal,

ik ben ook van plan om binne twee weken klikpedalen en schoenen te kopen. Maar zoals velen ken ik der ook weinig van. Ik heb hier al gelezen dat de PD-M540 wel goed zijn. Die was ik dan ook van plan te kopen. Maar welke schoenen raden jullie mij aan? en waar kan ik dat het beste kopen?

En denk eraan, ik ben maar een studentje hè :)

Greetz
Yakke
Mountainbiker

Re: klikpedalen

Post by Yakke »

ivan wrote:57+ en nog klikpedalen k'zie dat moeilijk zitten. OF TOCH ????

een genegen groet van Ivan
Volgens mij is het nooit te laat om met klikpedalen te rijden. Het went heel snel, en vanaf dan heb je er enkel voordeel uit. Gevaarlijker dan gewone pedalen is het ook niet, dus gewoon proberen!
ivan
Mountainbiker

klikpedalen

Post by ivan »

Bedankt voor de info yakke.

Welke klikpedalen en schoenen zou je me aanraden ?

Ik rij nu met gewone pedalen met haken (zonder riemen), en hoe meer km ik rij en hoe meer de conditie en vooral de behendigheid toenemen ,voel ik wel goed aan dat in modderige en moeilijke omstandigheden ik het trekken op de pedalen mis.

tot lezens

Ivan
Post Reply