Meer spiermassa krijgen, hoe?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
een_echte_hollander
Mountainbiker

Post by een_echte_hollander »

ik neem aan dat de spiermassa die je krijgt, niet echt ombenut blijft.

er zijn magere renners ja, maar ik veel te mager!!! zelfs onder de standaard voor mn leeftijd.
Morpheo2002
Mountainbiker

Post by Morpheo2002 »

als je van fietsen houdt, hou dan even in gedachten dat wanneer je louter op massa gaat trainen je je spiervezels korter gaat maken. Dit zal ook als gevolg hebben dat je minder soepel rijdt. Duursporten vereisen langere spiervezels dan de zuivere krachtsport. Zelf doe ik aan kickboks en probeer ik een evenwicht te vinden tussen de twee. 1m70 en 71kg, als je hiermee je BMI gaat berekenen scoor ik zogezegd hoog en zou ik moeten opletten maar ge moogt gerust es komen meten naar mijn vetmassa.
De persoon die in het guiness book of records staat met het grootste aantal situps heeft ook geen wasbordje zoals ze zeggen. In de plaats van be big zou ik zeggen be efficient.

Groeten,

Jurgen.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

een_echte_hollander wrote:ik neem aan dat de spiermassa die je krijgt, niet echt ombenut blijft.

er zijn magere renners ja, maar ik veel te mager!!! zelfs onder de standaard voor mn leeftijd.
hoe mager dan wel?

ikzelf ben 1m73 en weeg een slordige 58kg. Ook ni zoveel naar 't schijnt, maar ik voel mij goed en sterk genoeg.

:drunk:
Duvelken
Mountainbiker

Post by Duvelken »

falconer wrote:misschien helpt een "gesneden brood" wel ,wie weet? 8)
of een paar "wespen" :wink:
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Ik heb vroeger ongeveer een tiental jaren aan powertraining (geen bodybuilding) gedaan.
Daarmee heb ik redelijk korte en explosieve spieren gekweekt. Dat kwam me goed van pas in mijn volleybalcarrière.

Maar nu ik ben beginnen MTB'en, haal ik er geen voordeel meer uit. In tegendeel. :cry: Ik heb hier al meerdere malen aangehaald hoe krampgevoelig ik ben.
Ik poog nu mijn spieren nog een beetje om te polen, wat maar deels zal lukken.

Als je dus aan krachttraining wil doen, doe dat dan in functie van het fietsen met daaraan aangepaste oefeningen!!!
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Ik kan verkeerd zijn he jongens, maar er bestaat toch ook nog zoiets als het verschil tussen bovenlijf en benen.

Als iemand mij zegt dat hij spieren wil bijkweken dan denk ik trouwens in de eerste plaats aan spieren van het bovenlijf. Die hebben (voor zover ik mijn kan inbeelden) geen nadelige invloed op de fietsprestaties, op dat beetje gewichtstoename na. Ga in dit geval 'ns naar een deftig fitnesscentrum en je zal merken dat veel mogelijk is als je er de tijd (minstens 3x/week) aan wil spenderen.

Als je inderdaad specifiek het volume van de benen wil gaan trainen, vrees ik dat je ook de fitness in zal moeten, maar met het oog op duursporten zie ik daar het nut niet zo van in. Misschien is het dan inderdaad wel beter om je te houden bij krachttraining, waarvan de basisprincipes hier al zijn uitgelegd en waarover je ook nog wel wat uitleg vindt enkele topics hieronder. :wink:
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Dzjowie wrote:Ik kan verkeerd zijn he jongens, maar er bestaat toch ook nog zoiets als het verschil tussen bovenlijf en benen.
Is correct.
Maar een mooie ronde borst met daarachter een schone V-shape rug, gepresenteerd op twee stekkebeentjes trekt ook op ni veel hé.
:oops:
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Black Phantom wrote:
Dzjowie wrote:Ik kan verkeerd zijn he jongens, maar er bestaat toch ook nog zoiets als het verschil tussen bovenlijf en benen.
Is correct.
Maar een mooie ronde borst met daarachter een schone V-shape rug, gepresenteerd op twee stekkebeentjes trekt ook op ni veel hé.
Da's natuurlijk juist :P

Ik heb me trouwens laten vertellen dat volume kweken slechts 30% afhangt van de training, en 70% van de voeding. Die cijfers zullen allicht overdreven zijn, maar voeding speelt dus ook een heel belangrijke rol.
een_echte_hollander
Mountainbiker

Post by een_echte_hollander »

tja, dan maar meer trainen.

ik weeg trouwens 66 kg voor mn 185 centimeter.
MadMan
Mountainbiker
Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /

Post by MadMan »

Dzjowie wrote:
Black Phantom wrote:
Is correct.
Da's natuurlijk juist :P

Ik heb me trouwens laten vertellen dat volume kweken slechts 30% afhangt van de training, en 70% van de voeding. Die cijfers zullen allicht overdreven zijn, maar voeding speelt dus ook een heel belangrijke rol.
En vooral de rust niet vergeten, in bodybuilding is het 40% eten, 40% rusten, 20% trainen(heel intensief).
Post Reply