Thule of Spinder?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Trevorken
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Ik heb ook een Thule 945 gekocht voor 209 euro bij Van Eyck.
Ik ben er heel tevreden over. Het vastzetten van de fiets is een paar seconden werk als je weet hoe hij best staat. De eerste keer is het wel even wat zoeken. Vooral de spanriemen zijn heel handig. Lang en ze blijven gewoon aan het rek vasthangen.
Met Spinder heb ik wel geen ervaring.
Ik ben er heel tevreden over. Het vastzetten van de fiets is een paar seconden werk als je weet hoe hij best staat. De eerste keer is het wel even wat zoeken. Vooral de spanriemen zijn heel handig. Lang en ze blijven gewoon aan het rek vasthangen.
Met Spinder heb ik wel geen ervaring.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Herder Frederik wrote: je hebt een extra stuk nodig die frame 2 aan 3 vastklemt.
???
Op de Euroway is dat gewoon een derde arm die de laatste fiets op de zelfde manier vastklemt als de andere twee.

- Herder Frederik
- Mountainbiker
Post by Herder Frederik »
3 Fully's krijg je er op die manier niet op. Je vindt nooit een plaatsje waar je die 3e stang door de 2 frames en op het 3e krijgt. Als je toch weet, laat het dan direct weten aan Herder Sven, ik heb 2 uur zitten proberen, en hijzelf ook nog eens.Herder Ronny wrote:Jajerommeken wrote:Herder Frederik wrote: je hebt een extra stuk nodig die frame 2 aan 3 vastklemt.
???
Op de Euroway is dat gewoon een derde arm die de laatste fiets op de zelfde manier vastklemt als de andere twee.
Hij heeft er een Thule EuroClassic Pro 9022 adapter moeten bijkopen, en met een van de stukken daarbij bevestig je frame 2 aan frame 3.
- Herder Frederik
- Mountainbiker
Post by Herder Frederik »
Echt vreemd, ik heb soms echt de omgekeerde ervaring.G-m@n wrote:ik heb de spinder eagle
ik heb idd ook het probleem dat de origineel riempjes te kort zijn om mtb's vast te zetten.
nadeel is mss wel dat de spinders groeter zijn da die van thule maar kwa vastzetten is spinder handiger in mijn ogen
Waarschijnlijk heb ik andere "riempjes" op mijn Falcon, het zijn trouwens gele elastieken, en niet echt riepmjes dus. ik kan rond mijn 2.1" banden de riempjes nog op het 3e inkeping bevestigen, ruimschoots voldoende dus. Herder Ronny moest met zijn Thule *dakrek* zijn banden lossen om die riempjes errond te krijgen.
Ook qua omvang, is mijn Spinder (voor 2 fietsen) veel kleiner en amper de helft zo zwaar als Sven's Eoruclassic Pro 903, akkoord, die laatste is wel voor 3 fietsen, maar is zelfs in verhouding nog pakken zwaarder.
Nu niet meer met de Euroway 947, 'k denk dat het zelfs gaat lukken met 3,0 bandenHerder Frederik wrote:Herder Ronny moest met zijn Thule *dakrek* zijn banden lossen om die riempjes errond te krijgen.
Ook qua omvang, is mijn Spinder (voor 2 fietsen) veel kleiner en amper de helft zo zwaar als Sven's Eoruclassic Pro 903, akkoord, die laatste is wel voor 3 fietsen, maar is zelfs in verhouding nog pakken zwaarder.
Die EuroClassic is wel de Rolls Royce van de fietsrekken en die kan je niet vergelijken met de Spinder, ik denk dat je het best de Spinder vergelijkt met de Thule Euroways.
Btw. 'k Heb nog geen 3 fietsen moeten meenemen, voorlopig zelfs nog geen 2
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Er hebben al verschillende keren 3 fietsen op gestaan maar of dat nu allemaal fullies waren weet ik niet meer. Het beste is alleszins om de fiets met het grootste frame er eerst op te zetten.Herder Frederik wrote: 3 Fully's krijg je er op die manier niet op. Je vindt nooit een plaatsje waar je die 3e stang door de 2 frames en op het 3e krijgt. Als je toch weet, laat het dan direct weten aan Herder Sven, ik heb 2 uur zitten proberen, en hijzelf ook nog eens.
Hij heeft er een Thule EuroClassic Pro 9022 adapter moeten bijkopen, en met een van de stukken daarbij bevestig je frame 2 aan frame 3.
Tot nu toe is het bij ons altijd al gelukt maar het kan wel enkele minuten duren voor alles op zijn plaats staat. En er moet al eens een zadel naar beneden of omhoog.
Dit lukt inderdaad, 2 fullies en een hardtail. Eerst de hardtail, dan een Epic en als laatste een Scalpel. Enkel de zadels van de hardtail en Epic moeten verlagen.Herder Ronny wrote:Btw. 'k Heb nog geen 3 fietsen moeten meenemen, voorlopig zelfs nog geen 2, ik laat je weten of ik er in slaag om 3 fietsen te plaatsen op de Euroway 947.
En dan nog niet alle fully's,
mijn nomad kan ik echt niet als eerste zetten, daar gaat de klem net niet door het frame omdat die demper redelijk centraal staat.
Hier was de spinder iets beter, maar daar zat ik dan met 2 freeriders over zijn gewichtslimiet...
Ik heb veel zin om zelf een Thule T2 of Yakima Hookup in te voeren en het middelvingertje op te steken...
mijn nomad kan ik echt niet als eerste zetten, daar gaat de klem net niet door het frame omdat die demper redelijk centraal staat.
Hier was de spinder iets beter, maar daar zat ik dan met 2 freeriders over zijn gewichtslimiet...
Ik heb veel zin om zelf een Thule T2 of Yakima Hookup in te voeren en het middelvingertje op te steken...