02/11/07 lummen (gestel)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

ik kom rijden hier mijn fiets heeft het uit gehouden op de lmtb van zolder
Eddie Vedder
Mountainbiker

Post by Eddie Vedder »

Vandaag gaan rijden in Lummen . Ik kwam met grote verwachtingen naar deze toertocht. Was van plan om de 45 te rijden maar vanwege het parcours onderweg afgesplitst voor de 25 . Ik vond deze toertocht echt ondermaats. Sorry voor de organisatie. Ik ben er zeker van dat ze hun best hebben gedaan maar het parcours was meer op de weg dan offroad. Ik schat dat de 25 km zo een 15 km weg nam.

Dus ben ik maar wat gaan toeren op de willekesberg daarna en dus toch nog goed geamuseerd.
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Hier idem ,.....kousen niet gezien , bevoorrading niets speciaal gewoon het nodige , dacht de eerste 5 km dat ik beter met me race fiets was gekomen..... Ben ook de 25 maar gevolgd en dan zelf wat gaan freeriden.... Beetje asfalt kan geen kwaad maar 2/3 asfalt is teveel van het goede. Zaten een paar leuke stukken in , maar ben op me honger blijven zitten... ( dan nog wat pijlen die daar 1 of andere kl... verdraaid zijn maakt het er niet beter op)
Slome speedy
Mountainbiker

Post by Slome speedy »

Een goede raad aan onze vrienden van de VWB. Doe gewoon waar jullie goed in zijn als wielerbond maar organiseer geen tt zelf meer.
Toer was ver ondermaats voor deze regio, bevoorrading veel te vroeg op 17 km, slechte bepijling en nog nooit zoveel asfalt gezien.... [-X [-X [-X
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Vandaag hier 45 km komen rijden en ik ben wel met een goed gevoel terug naar Brabant gereden.
Heel mooie streek met regelmatig single traks en tussendoor enkele bergoppen die naam waardig. Vooral die draaiende helling in dat bos (ben de naam vergeten ) is een plezier om op te rijden. De Fons stond daarboven te filmen.
Dat er redelijk veel baan inzit is voor mij geen probleem, dan heb ik tenminste de gelegenheid om de omgeving te bezichtigen. Zoals die weg aan de golfclub was echt de moeite om eens rond te kijken. Is er niks te zien dan draai ik het gas open. ( da's mijn gedacht daarvan )
Voor mij alles in orde en kontent dat ik de verplaatsing naar Limburg gemaakt heb, dat zal nog gebeuren.

Jaro.

Ps. ik heb dus wel een mooi paar gele kousen gekregen en twee bevoorradingen.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Had mijn koersvlo vergeten , doeme toch .

Parkour was nieks waard .
D@vy
Mountainbiker

Post by D@vy »

als je niet meer moeite wil doen om een deftige tt te organiseren met een beetje offroad, laat het dan ook maar zijn... had mijn geld moeten terug vragen.
zeggen dat je in die streek tochten kan uitstippelen om u helemaal konijn te rijden, maar dan kost dat wel een beetje moeite. foei!
wimmy x
Mountainbiker

Post by wimmy x »

Ben vandaag ook naar lummen gestel afgezakt met de fiets. Hebben de 45 km gereden. Toen we terplekke vertrokken was er een toerrijder van zen kl*ten aan het maken tegen iemand van de organisatie over de bepijling. We waren dus gewaarschuwd al moet ik zeggen dat we niet verkeerd gereden zijn. Afpijling viel op zich redelijk mee alleen bij sommige punten kon het iets beter. Wat betreft het parkoers viel het al bij al goed mee er zat wat asfalt bij maar je moet ook verbindingsstukken maken. Volgens mij is er het maximum uitgehaald kwa ofroad gehalte.
De tijden zijn verandert dat je zomaar ergens een bospaadje inrijd. Als je enkel bosweg wil hebben ga dan rijden in de Ardennen
Ah ja had 80 km toen ik thuiskwam en had nog overschot. :P
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

wimmy x wrote:Volgens mij is er het maximum uitgehaald kwa ofroad gehalte.
Inderdaad, toch als ge vanuit Lummen in die richting uwe tocht opbouwt.
Ofwel wilden ze eens iets anders aanbieden in de streek...
Ofwel blijkt hun connectie met bos en groen toch niet zo goed te zijn, als dat ze laten uitschijnen op de website van de "vwb"

Toen ik eraan kwam heb ik een blik op de kaart geworpen,
stond toen al vast dat ik voor de 28km zou gaan,
In de kleine ronde zaten de mooiste stukken, in de extra lus zag ik de weg rondom de paalse plas, en stukken langs het kanaal.

Bevoorrading was OK
De sokken zal ik weggeven op mijn werk aan beginnende bikers,
die niet modebewust zijn :wink:
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

Ikke dus toch geweest; onwaarschijnlijk slechte TT.
Slechte organisatie (lees: geen) bij de parking, bij de eerste
bevoorrading was er enkel wat aangelengde sportdrank en wat peperkoek; bij de tweede enkel nog water;
verhouding verhard/onverhard minimum 2/3 verhard :(
pluspuntjes : alles perfect berijdbaar (kan niet anders); knalgele
kousjes van de VWB gekregen

46 km; precies 2 uur gereden.

Niet voor herhaling vatbaar.

Hans
Post Reply