Grand raid Godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
spicyritta
Mountainbiker

Re: Grand Raid G

Post by spicyritta »

Beer wrote:Hoe meer commentaar jullie op deze site zetten, hoe beter het gaat worden in 2008. Geef jullie kritieken en wij proberen er aan te werken. Vrees niet teveel voor een prijsstijging. Dat is echt niet ons doel. We organiseren deze race voor de bikers en niet voor het geld, de sponsoren en de media. We hebben de race overgenomen omdat zo iets unieks niet verloren mag gaan. Echt geld verdienen doe je hier echt niet aan.
Blijkbaar zit jij in het nieuwe organisatiecomité, en zijn jullie bereid om naar ons te luisteren. =D> Misschien een poll opstellen hier via dit forum dan. Aldus weet je meteen de voorkeur van de echte liefhebbers. Mijn voorkeur gaat alvast uit naar het in ere herstellen van de langste/zwaarste mtb in de Benelux (dus de 160kms/3400hms-versie), en dit in wedstijdformaat, dus met tijdsopname.
Iemand tijd/goesting om hier zo'n poll op te zetten met de verschillende opties?
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Beer wrote:Hoe meer commentaar jullie op deze site zetten, hoe beter het gaat worden in 2008. Geef jullie kritieken en wij proberen er aan te werken. Vrees niet teveel voor een prijsstijging. Dat is echt niet ons doel. We organiseren deze race voor de bikers en niet voor het geld, de sponsoren en de media. We hebben de race overgenomen omdat zo iets unieks niet verloren mag gaan. Echt geld verdienen doe je hier echt niet aan.
Gij komt als geroepen :wink:
slechts 1 wens: eerherstel aan de langste marathon van den benelux: de 160!
Na het lezen van de commentaren over de editie 2007 kan ik alleen maar hopen dat het deze tracks zullen zijn die in de marathon zullen zitten.
Indien mogelijk met een deftige tijdsopname.

Ook de entourage zou ewa beter mogen...meer 'kermis' voor het gezin dat mee kan naar het evenement (kidstour...trialdemo). Maar parcours primeert uiteraard.
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Willy D wrote: Na het lezen van de commentaren over de editie 2007 kan ik alleen maar hopen dat het deze tracks zullen zijn die in de marathon zullen zitten.
ik vrees dat de combinatie technische versie - 160K - tijdsopname redelijk crazy is...

ik heb de 160 3x gereden, en de technicsche versie van de 90 ken ik ondertussen ook al vanbuiten. ALS dat gecombineerd wordt, jawadde.... Dan krijgen we allicht een marathon met scherpe tijdspoorten....
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

catchup! wrote:
Willy D wrote: Na het lezen van de commentaren over de editie 2007 kan ik alleen maar hopen dat het deze tracks zullen zijn die in de marathon zullen zitten.
ik vrees dat de combinatie technische versie - 160K - tijdsopname redelijk crazy is...

ik heb de 160 3x gereden, en de technicsche versie van de 90 ken ik ondertussen ook al vanbuiten. ALS dat gecombineerd wordt, jawadde.... Dan krijgen we allicht een marathon met scherpe tijdspoorten....
ik deed jammer genoeg de technische versie nog niet :oops: ... dus beter het oorspronkelijke parcours behouden!

Hoe zit het trouwens met het onderhoud van de bepijling van de routes...dit was iets dat Poncin zelf deed, gaan de nieuwe inrichters dit ook doen?
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Aha: we zitten bij de bron blijkbaar :wink:

Mijn suggestie: het parcours van 2007, maar dan op het einde van de 70 km-lus (dus voor editie 2005 en 2006 het begin van de 70 km-lus) de col du Saty en die andere helling net daarna erbij. Veel hoogtemeters op korte afstand daar.
Dan ook nog de lange stukken asfalt op de 90 km-lus eruitvijlen (oa passage doorheen camping).

Dan krijg je een vrij zware marathon van terug 160 km, met een mooi technisch gehalte. Echt MTB dus.

Het gezever over hoog technisch gehalte in combinatie met tijdsopname is totaal naast de kwestie. Dit is MTB, als je niet graag een voetje op de grond zet en/of een stuk moet wandelen, schaf u dan een koersfiets aan.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Waar en wanneer gaat deze door?
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Magura wrote:
Het gezever over hoog technisch gehalte in combinatie met tijdsopname is totaal naast de kwestie. Dit is MTB, als je niet graag een voetje op de grond zet en/of een stuk moet wandelen, schaf u dan een koersfiets aan.

ik zeg alleen dat de combinatie tijdsopname + technische versie + 160km crazy is. Dat wil niet zeggen dat ik zever over de moeilijkheidsgraad of over stappassages. integendeel, I like it crazy

maar ik geef mijn gedacht, en als ik op afgelopen grg 3 mensen heb zien afvoeren met de ambulance, dan hou ik mijn hart vast als daar ook nog eens het chronometerke bij komt kijken. Want maak u geen illusies, de chrono-grg trekt 4X zoveel volk als de 2007-versie (non-chrono) en dan zijn de kilometers singletrack en de paar stappassages bronnen van ergernis bij sommigen.

Als je weet dat de vorige grg's altijd als groot nadeel de mengeling van de verschillende niveau's had... Chronorijders die plots op de staart van 70 of 90 rijders botsen... Mag er niet aan denken dat zoiets op een technische ST-afdaling gebeurt.
De organisatie mag dan ook wel iets doen aan de spookrijders-parcours van afgelopen jaar ;-) Dat was schrikken op verschillende plaatsen...
Beer
Mountainbiker

Grand Raid

Post by Beer »

Natuurlijk proberen we het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Er zal altijd wel iets te zeveren blijven. De oude organisatie blijft trouwens nog een paar jaar met ons meedraaien zodat we niet in de oude valkuilen trappen.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

is het niet mogelijk om op zaterdag een niet-chrono te doen en dan zondag een wel chrono versie? (of andersom)

misschien wel heel vermoeiend voor de organisatoren maar dan is iedereen gelukkig.
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Tip: laat op voorhand weten welke richting het parkoer uitgaat.
Nu hadden er mensen ingeschreven voor de "easy 70", maar het parkoer ging gans de andere richting uit, en was veel moeilijker.
Zo'n dingen zou je moeten weten bij inschrijving, en niet bij de start als je de kaart bekijkt (die dan nog aangepast werd ivm de dag voordien...)
Post Reply