7/10/2007 Erpe-Mere - O-Vl.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Darkrider wrote:
Massini wrote:hmmm 3 schone ritten in een omtrek van amper 20 km en rarara wat moeten we nu rijden.
1) Erpe mere ( Al gereden met start te Aaigem zelve )
2) Wemmel ( de editie's in maart al 2 keer gereden )
3) Ternat ( deze tt nog niet gereden denk ik )

Wie kan me helpen ??
Ternat? is dat niet op 21/10/07
bij nader inzien wel #-o
heb me blijkbaar miszien, sorry voor de verwarring

Massini 8)
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Jep den dezen hebben we nog gedaan, en gesmaakt.
En als ge dan volk van de organisatie kent dan moogt ge niet ontbreken hé.
Geert ik breng alvast wa roodbloekes mee e.
Wij vertrekken rond 08u30.
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

Heb nog een verslag gevonden van deze TT van 10 oktober 2004 genaamd <snelle Marcel>

Parcours : Dwars door Aaigem
Weer : kurkdroog, eerst friskes nadien geleidelijk aan warmer

Gegroet m'n beste op-sensatie-beluste fans,

Gisteren zaterdag nog met de boys afgesproken om deze zondagochtend ewa vruuger te vertrekken, meer bepaald om 8u15 bij Speedy Gonzales in Iddergem. Na een woelige nacht (El Bandido had maar liefst 3 keer zijn maag binnenste buiten gekeerd), den dezen pas om 7u30 deze ochtend wakker geschoten ! Miljaar, binnen een half uurken staat 'da wrak van vorige week' - de Lion weete nog - hier aan m'n voordeur. Dus, hosta, spoeida Raf ! Den dezen gelijk snelle Marcel rap rap uit zijn berre op weg naar Isabelle (den halven trouwboek van mijnen wakkere bakker) achter de koekskes ....

Veel tijd om te fretten heb ik niet gekregen want Lion stond klokslag 8 o'clock al aan de deur. Gisteren zeker niet gaan stappen, Koentje ?
Allé, een keer Black Beauty voorzien van de mtb's, wijlen in volle rush naar de Rikken. Deze laatste stond samen met Toffels ons al op te wachten. Lang zijn we daar ook al niet blijven staan want we doken gelijk weer onzen otto in richting Aaigem. Maar Aaigem, weete gij waar dat da just ligt ? Ikke niet Ric, maar volgt Rampo maar, dienen zijn voituur heeft gps ...

Nu eerlijk gezegd, Toffel, ik denk dat da madameken in uw navigatiesysteem d'afgelopen uren ook niet veel geslapen had oftewel goed bezopen was, mijn gedacht ! Waarom reden wij in Iddergem anders die plaatselijke ronde ? En waarom just langs die wegwerkzaamheden ? Diene 'rally' begint pas in Aaigem zelle en bovendien had 'k potverdoeme just mijnen Black Beauty afgewassen ! Smeerlap ...

Na veel draaien en keren uiteidelijk dan tock in Aaigem aanbeland, wijlen rap onzen bike op en ons naar de inschrijving begeven. De keet zat daar al behoorlijk vol. 't Liep daar zelfs nen beer van nen alteet rond op 1 been ! Wa komt diene hier in godsnaam doen ? Biken natuurlijk ... wa anders ? Later zou blijken dat diene 'Paralympic' op één been rapper kon biken dan wij met ons 2 poten ! Châpeau ket ! Keep op rolling ...

De start zelf dan. Diene hebben we deze keer zeker niet gemist. 't Tempo was van in 't begin vrij strak, mede dank zij het leidinggevend werk van Speedy Gonzales. Op den eersten single track schoof iedereen schoon achter elkaar in elkaars wiel behalve Speedy. Dienen had er niet beter gevonden om da pas afgereden maïsveld uit te testen en dit te doorkruisen en iedereen (ne man of 12) voorbij te vlassen en ons gelijk op 300 meter te rijen ! Zot zijn doet geene zeer ...

't Parcours dat nadien volgde zelf dan in één woord : golvend. Geen zware hellingen of tractorbiken zoals vorige week. Integendeel zelfs. Aangezien dat het de afgelopen week bijna niet had geregend, lagen de paden en veldwegen er kurkdroog bij en was het bij momenten stof vreten dat het niet meer schoon was ! In het eerste gedeelte stoven we voornamelijk over smalle betonpaden, al dan niet gelegen tussen de bomen. Al een geluk dat het niet geregend had, want anders zouden dees er wel eens superglad kunnen bijgelegen hebben tussen al da groen.

Op die bredere veldwegen vervolgens, vlogen onze toerentalbegrenzers meteen aan flarden, surtout als Speedy aan 't zeel begon te trekken. Tegen wacko snelheden van om en bij de 30 stoven de KATTEMBOYS over de heuveljes van Erica. Veel tijd om te recupereren kreeg je d'er niet want één keer van zo'n supersnelle piste af, mocht je gelijk beginnen te sleuren in één of anderen single track die verscholen lag tussen de vele velden en/of weiden.

Oooh ja, bekan vergeten .... in den 'intro van deze site' staat er ergens te lezen dat de Kattemboys ons mooie Vlaanderen iedere week onveilig maken. Dit beste fans, mocht je deze ochtend letterlijk nemen. Rampo was op een van de supersnelle pistes zo gelanceerd, dat ie links ne collega biker wou passeren maar op 't moment dat Rampo naast diene pippo reed, wou deze laatste nog ewa meer plaats maken voor het aanstormend geweld en ging nog ewa meer naar links rijen, tot helemaal tegen de kant.

Ziede 't al voor u ? Stuur tegen stuur, schouder tegen schouder en maar stoempen voor 't emmen om niet tegen de grond te gaan ! Den Toffel werd met zijnen tracteur compleet door elkaar geschud in die graskanten maar wist zich op acrobatische manier recht te houden, gelukkig maar. 'Gelukkig' was da peeken met dees escapade echter niet, maar ja eerlijk gezegd, 'k denk niet da 'm al veel had meegemaakt ondanks zijne gevorderde leeftijd .... ewa trek- en duwwerk, Kattemboys zijn meer gewoon.

Na 20 kilometer dan, de bevoorrading. Na het binnenspelen van voldoende appelsienen, bananen en koekskes, nog efkes een paar velo bewonderd in de lokale fietsshop en vervolgens weer 20 kilometer vlassen, stoempen en sleuren ... met nog meer supersnelle pistes en single tracks.

't Ging bij momenten zo snel dat er kleine gaten (2 à 300 meter) vielen tussen de 4 Kattemboys, gaten veroorzaakt door tragere bikers die op de single tracks in hun eigen tempo bleven steken ... Op een bepaald moment mochten de Raffie en de Koene in de achtervolging. Een achtervolging die maar liefst ne kilometer of 3 - 4 zou duren ! Een keer da gat dichtgereden, was 't vat bij der Alte bekan af, maar gelukkig voor hem was dan plots ook de finish al in zicht en zat de TT erop, totaal onverwacht. Van een anticlimax gesproken ....
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Die mannen zitten allemaal nog in Nederhasselt peis ik, na zondag weer de beest uithangen in aaigem zie, wie vertrekt er mee me ons rond 8u30.
@Lagniau, we zien a daar wel?
We = Sub-top Wolfkes vergezeld van de veerzitter waarschijnlijk.
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

Klippel San wrote:Die mannen zitten allemaal nog in Nederhasselt peis ik, na zondag weer de beest uithangen in aaigem zie, wie vertrekt er mee me ons rond 8u30.
@Lagniau, we zien a daar wel?
We = Sub-top Wolfkes vergezeld van de veerzitter waarschijnlijk.
Klippel San, ik zal u met mijn limoezin komen halen tegen 7u45.
Hopelijk kunnen we dan in Aaigem starten tegen 8u30
lagniau
Mountainbiker

Post by lagniau »

@Klippel San, kpijs wel dak gn afkome kan dr iemand wa wegbeschrijving geve ? vanaf denderhoutem ofzo

Greetz! liefst zo rap mogelijk :p
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Massini wrote:
Darkrider wrote:
Massini wrote:hmmm 3 schone ritten in een omtrek van amper 20 km en rarara wat moeten we nu rijden.
1) Erpe mere ( Al gereden met start te Aaigem zelve )
2) Wemmel ( de editie's in maart al 2 keer gereden )
3) Ternat ( deze tt nog niet gereden denk ik )

Wie kan me helpen ??
Ternat? is dat niet op 21/10/07
bij nader inzien wel #-o

Massini 8)
Massini, uw ploegmaten vervoegen van DZM hé!!!
Inschrijving om 8u15 en starten om 8u30!
In Aaigem is't altijd goed, 't kan ni anders hé 't zijn de mannen van 't jaar 58 die da spel daar organiseren! En den dezen is vann 't zelfde jaar!
Wilf, Pat en C°, de DZM-maanen komen af!

www.dzm.be
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

oldy but goldy wrote:
Massini wrote:
Darkrider wrote: Ternat? is dat niet op 21/10/07
bij nader inzien wel #-o

Massini 8)
Massini, uw ploegmaten vervoegen van DZM hé!!!
Inschrijving om 8u15 en starten om 8u30!
In Aaigem is't altijd goed, 't kan ni anders hé 't zijn de mannen van 't jaar 58 die da spel daar organiseren! En den dezen is vann 't zelfde jaar!
Wilf, Pat en C°, de DZM-maanen komen af!

www.dzm.be
Tzal helemaal noppes worden, geveld door verkoudheid en ik wil dat het ASAP geneest dat ik zonder zorgen woensdag de vlieger op kan naarTurkmenistan voor 9 dagen.

Massini 8)
racer600
Mountainbiker

Post by racer600 »

voila just terug van de rit :-) viel goed mee, ik moet wel zeggen dat ik in het begin echt wa bang was voor de bepijling omdat we in sommige afdalingen al snel voorbij waren, maar is verder in de rit verbetert(mss omdat we al zo snel nie meer reden #-o )
voor de rest mijn complimenten aan de organisatie, was een goede tocht met toch wel enkele zware stukken tussen aangezien de ondergrond niet meer zo vast was :lol:

mag zeker een vervolg op komen =D>
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

schone rit, één van de betere vandejaar, inclusief douches en afspluitplaatsen en dergelijke
bewaakte fietsenparking was wel maar pover denkek, iedereen liep daar gewoon binnen en buiten, zonder nummerkes ofzo, kon daar gewoon inlopen en nen velo pakken, ofwel ebek da verkeerd gezien, keb em dan maar direct in mijnen auto gestoken
anders alles in orde!
Post Reply