K-tch wrote: - Mijn huidige trek is een 19,5 inch en ik zit er heel goed op, volgens mij komt die het meest overeen met de Cube in 18 inch, opmerkingen hierbij?
Hoe groot ben je zelf? Was de maat van de Trek perfect? Want een 20" Cube ligt korter bij 19.5" dan 18" bij 19.5"....
Wel beter te klein dan te groot .... het beste is natuurlijk juist goed!
Da's ook weer juist, misschien eens de geometry van beide fietsen vergelijken, de ene 18" is de andere niet.
Nieuwe bike kopen: Cube Reaction HS33
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Re: Nieuwe bike kopen: Cube Reaction HS33
Ik heb de geometrie van beiden vergeleken, en het lijkt me dat de 18" Cube het dichts bij de 19,5" Trek komt (bovenbuis lengte is gelijk, andere zaken wijken slechts licht af). Volgens Wrenchscience moet ik ook een 18" hebben.
Ik ben 1m91 en weeg 82kg (daar moeten er liefst wel een paar terug af:) )
ivm de reacties op de schijfremmen: dat iedereen met schijfremmen rijdt zal zeker wel zijn reden hebben, maar ik vroeg me inderdaad af of ik dat wel zou nodig hebben, aangezien ik eigenlijk met mijn v-brakes zonder problemen door de Ardennen ben gekomen (slechts 1 bocht gemist, te wijten aan te hoge snelheid en te laat beginnen remmen op een nat kiezelpad) In mijn topic zei ik trouwens ook dat ik voor de Magura HS33 wil geen, en dus geen gewone V-brakes. Bij deze dus dankjewel Ben Lee voor je antwoord.
Ik ben 1m91 en weeg 82kg (daar moeten er liefst wel een paar terug af:) )
ivm de reacties op de schijfremmen: dat iedereen met schijfremmen rijdt zal zeker wel zijn reden hebben, maar ik vroeg me inderdaad af of ik dat wel zou nodig hebben, aangezien ik eigenlijk met mijn v-brakes zonder problemen door de Ardennen ben gekomen (slechts 1 bocht gemist, te wijten aan te hoge snelheid en te laat beginnen remmen op een nat kiezelpad) In mijn topic zei ik trouwens ook dat ik voor de Magura HS33 wil geen, en dus geen gewone V-brakes. Bij deze dus dankjewel Ben Lee voor je antwoord.
Ben net in de winkel geweest en zal idd een 20 worden,
alleen ben ik toch terug aan het twijfelen welke ik zal nemen.
De Reaction HS33 staat 1460 geprijsd,
de LTD Team 1050 euro.
Is de reaction het prijsverschil waard?
alleen ben ik toch terug aan het twijfelen welke ik zal nemen.
De Reaction HS33 staat 1460 geprijsd,
de LTD Team 1050 euro.
Persoonlijk vind ik de reaction het prijsverschil waard. Je hebt een reba tov zwaardere tora. Je hebt een triple butted frame tov dubble butted van de team. Bij de reaction heb je ook de hollowtech crank die toch wel uitstekende marchandise is. Tja, beetje afhankelijk van hoeveel je wil geven en voor wat en hoeveel je hem zal gebruiken.K-tch wrote: