toertochten : 16-22-32-47 km (7.30 tot 13.00)
chrono's : 60-85 km (7.30 tot 10.00)
@ jan vb en ANNEKE : die langste afdaling zit er niet meer in, maar in de buurt van Stoumont krijgen we een klim met 360 m hoogteverschil (van 200 naar 560) in 2 stappen.
Het parcours is gewijzigd t.o.v. vorig jaar. Toen ging men eerst naar de Vesdervallei met geweldige st's, maar die vallei wordt op dezlfde dag ingepalmd door het WK in Verviers en de Open Ardenne Bleue (passeert op 5 km van de start !).
Dit jaar gaan we direct naar het Zuiden met nieuwe paden en een zwaardere Amblève-vallei, aangevuld nabij La Reid met o.a. paadjes van de Ardennes Trophy (2000 hms voor de 85 km). De 60 km komt alleen in Nonceveux eens aan de Amblève piepen om dan via de Ninglinspo-flanken naar La Reid te draaien (950 hms)
12/08/2007 GOMZEE-ANDOUMONT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zit zwaar te verzinnen om deze tour te komen rijden. Ik twijfel nog aan men conditie, ben namelijk nog nooit over de taalgrens gaan biken. Zou de 47 wel willen proberen en dan zie ik mss wel.
Dus als ik het goed begrijp kan ik tot 13.00 vetrekken voor de 47 km? moet vanuit turnhout komen dus das al best een end bollen, een later vertrekuur dan 10u zou wel zalig zijn dan
Iemand een idee hoeveel hoogtemeters de 47 km zal hebben.
Spreek er trouwens iemand van de organisatie nederlands ginder want ik kan geen letter Frans.
Dus als ik het goed begrijp kan ik tot 13.00 vetrekken voor de 47 km? moet vanuit turnhout komen dus das al best een end bollen, een later vertrekuur dan 10u zou wel zalig zijn dan
Iemand een idee hoeveel hoogtemeters de 47 km zal hebben.
Spreek er trouwens iemand van de organisatie nederlands ginder want ik kan geen letter Frans.
@ sportyboy : awel, dit is de ideale opstap naar het zwaardere Ardennenwerk. Ik weet de hoogtemeters niet, maar ik vermoed dat het er een 7 à 800-tal zullen zijn. In elk geval mooi dat je de over de grens wilt jumpen. Spijt zal je er zeker niet van krijgen > hopelijk wel de goesting naar het échte mtb-en.
De omgangstaal? De organisatoren doen wel hun best, en anders wordt je wel geholpen door taalgenoten, want die zijn in de Ardennen toch in de meerderheid.
De omgangstaal? De organisatoren doen wel hun best, en anders wordt je wel geholpen door taalgenoten, want die zijn in de Ardennen toch in de meerderheid.
- Karakoram1
- Mountainbiker
Post by Karakoram1 »
Prachtige rit met enkele mooie lange klims en ook een paar mooie afdalingen. En de bevoorradingen waren ook dik in orde, heb er op de 47 km zelfs 4 gehad. Deze staat nu al genoteerd voor volgend jaar.
Heeft er misschien iemand de hoogtemeters op de 47 km?
Heeft er misschien iemand de hoogtemeters op de 47 km?
- dennisschmitz
- Mountainbiker
Post by dennisschmitz »
Iemand een idee of de foto's, van die fotografen in het begin, terug te vinden zijn op internet?
Prachtige tour, en lekkere BBQ-geur bij de aankomst
Prachtige tour, en lekkere BBQ-geur bij de aankomst
-
rancho
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Marathon '05, IdWorx Mountain Rohler '06
foto's Andoumont - Gomzée
Tijdens een van de eerste afdalingen stond een fotograaf foto's te maken - heeft iemand enig idee waar deze kunnen bekeken worden?