Merci allemaal!
Nu ik weet dat ik het wel degelijk bij het rechte eind had ga ik daar mijn beklach eens doen!
Ongeloofelijk wat een prutsers er bestaan ...
Voortaan doe ik zoveel mogelijk zelf aan mijn fiets, al moet ik dan eerst investeren in degelijke tools!
Wat de blokjes betreft zijn de BBBs en originele Avids even duur (16 euro). ECB was een noodoplossing (gekocht in Bastogne toen ik in Houffa zonder zat) en was idd veel te duur (naar mijn smaak)
Avid Juicy remblokken
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Die BBB blokjes voor Avids : afblijven ! Ze zijn véél te dik en je krijgt er je schijven niet of nauwelijks tussen (tenzij je ze zelf eerst afvijlt of afslijpt) ...SusXT wrote:De blokjes van ECB die ik had steken waren GOLD. BBB is blauw. Persoonlijk vind ik die prijs/kwaliteit het beste. BBB vind je voor nog geen 16 euro. De ECB's kosten makkelijk 24 euro.
Field
Geen problemen mee! Ze zijn op het dikst, maar dat is na het inremmen al in orde.fieldbiker wrote:Die BBB blokjes voor Avids : afblijven ! Ze zijn véél te dik en je krijgt er je schijven niet of nauwelijks tussen (tenzij je ze zelf eerst afvijlt of afslijpt) ...SusXT wrote:De blokjes van ECB die ik had steken waren GOLD. BBB is blauw. Persoonlijk vind ik die prijs/kwaliteit het beste. BBB vind je voor nog geen 16 euro. De ECB's kosten makkelijk 24 euro.
Field
-
VdB
- Mountainbiker
Heb pas een Epic Expert gekocht met Juicy 7 schijfremmen.
Ook bij mij waren de achterste blokken na 2 modderritten zo goed als versleten. Nochtans had ik ze degelijk ingeremd.
Heb zonet blokken van EBC gemonteerd. Het monteren zelf was al een beetje prutswerk, maar is wel gelukt.
Na het monteren van het wiel, blijft de schijf echter slepen tussen de blokken.
Is dit normaal bij de EBC blokken in Avid remmen? Is dit opgelost na het inremmen?
Ook bij mij waren de achterste blokken na 2 modderritten zo goed als versleten. Nochtans had ik ze degelijk ingeremd.
Heb zonet blokken van EBC gemonteerd. Het monteren zelf was al een beetje prutswerk, maar is wel gelukt.
Na het monteren van het wiel, blijft de schijf echter slepen tussen de blokken.
Is dit normaal bij de EBC blokken in Avid remmen? Is dit opgelost na het inremmen?
Slijtage van de remblokken is ook enorm afhankelijk van de weersomstandigheden.
Ik heb vorige zondag 81,5km gereden onder zéér slechte weersomstandigheden met enorm veel natte modder, mijn remblokken waren kompleet op terwijl ze nog maar half versleten waren voor ik aan dit tochtje begon en toen had ik er toch al zeker 1000km op zitten met deze blokken! (waren Swiss Stop blokjes)
Ik heb vorige zondag 81,5km gereden onder zéér slechte weersomstandigheden met enorm veel natte modder, mijn remblokken waren kompleet op terwijl ze nog maar half versleten waren voor ik aan dit tochtje begon en toen had ik er toch al zeker 1000km op zitten met deze blokken! (waren Swiss Stop blokjes)
-
Bulkie
- Mountainbiker
EBC remblokken kosten ook maar 15,95 €. De EBC Gold zijn idd duurder: 23,95, maar die zijn dan ook veel slijtvaster.SusXT wrote:De blokjes van ECB die ik had steken waren GOLD. BBB is blauw. Persoonlijk vind ik die prijs/kwaliteit het beste. BBB vind je voor nog geen 16 euro. De ECB's kosten makkelijk 24 euro.
Verder is de afwerking en kwaliteit van EBC echt TOP: als je Juicy's hebt, moet je maar eens een wiel plaatsen met EBC blokken en met een ander merk. Door het "schuine" haakje zul je merken dat dat met de EBC's veel beter en sneller gaat...
Ken
- BikeSport.be
- Mountainbiker
- Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ
Post by BikeSport.be »
Als je echt goede remblokken wil moet je de Swissstops maar eens proberen. Goed inrijden is de boodschap, maar de remkracht is great.