Ik rij al 3 jaar met een Kinesis frame
toen ik het kocht was het het zelfde frame als een Thompson
maar dan metalpolis grijs
Kinesis frame
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
dat is UMF(product van Merida voor freerides,dirt jumpers,street)Hubertje wrote:Specialized is toch Merida, neen?
laat ik dit zeggen,98% van alle bekende frames worden door Kinesis of een ander taiwanees bedrijf gemaakt.Niet dat het slecht is hoor,maar de kosten zijn dan goedkoper om te laten ontwikkelen
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
Niets,maar ik hou mijn mond maar dicht.Hubertje wrote:Tuurlijk, Merida is ook zo'n bedrijf.
Wat heeft UMF met specialized te zien?
merida is dacht ik voor 40 percent eigenaar van speci, dus speci word in de merida fabriken gelast, alsook umf(united merida freeriders), mongoose,...
de merida fabrieken zijn een van de grootste producenten van fietsframes, zij zijn een van de eersten die een kwaliteitsframe voledig met de robot konden laten lassen.
in de giant fabrieken worden ook nog een pak frames gemaakt voor andere fabrikanten.
kenisis is nog een andere producent, maar die werkt meer voor kleinere merken , vooral huismerken en zogezegde "landelijke"/ plaatselijke merken, bv: thompson ,minerva,...
ze maken ook veel frames voor de zgezegde makro, supermarkt fietsen.
de merida fabrieken zijn een van de grootste producenten van fietsframes, zij zijn een van de eersten die een kwaliteitsframe voledig met de robot konden laten lassen.
in de giant fabrieken worden ook nog een pak frames gemaakt voor andere fabrikanten.
kenisis is nog een andere producent, maar die werkt meer voor kleinere merken , vooral huismerken en zogezegde "landelijke"/ plaatselijke merken, bv: thompson ,minerva,...
ze maken ook veel frames voor de zgezegde makro, supermarkt fietsen.
-
Simp
- Mountainbiker
Of dat Kinesis nu frames maakt voor gelijk welk merk, dat zegt niks over de Kinesis frames zelf. Ze hebben gewoon de licentie om die frames te produceren, de research naar die frames is gedaan door de merken zelf, niet door Kinesis. Over het ontwerpen van een frame hebben die weinig know how, maar over het bouwen van een frame, des te meer.
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
jemig wat ziet dat frame er mooi uit,In duitsland kwam ik zo'n gast tegen met deze frame en dan waanzinnig mooi opgebouwt