Remmen: Magura HS33

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

Post by Guest »

Tom had ik ook, als je vijsjes volledig ingedraaid zijn en het is niet voldoende, buig dan gewoon de 2 ijzeren weerstandstaafjes naar buiten toe.... niet echt professioneel maar wel functioneel
Gukke

Post by Gukke »

Mijn vorige fiets was een GT met kantelrem vooraan en achteraan een gekruisd system. Voorrem was slecht achterrem pakte goed (als een tang). en heb dan de magura's H33 gekocht en is fantastisch altijd onder eender welke omstandigheid goede rem zelfs als er smeerolie op je velg gelekt is. Heb ze overgezet op mijne TREK (had hem gekocht zonder remmen). Wel de rode remblokjes (koolstop) gebruiken op gewone velgen. De zwarte verdwijnen als boter. Ik wil geen ander! misschien nog wel schijf maar dat is de moeite niet in belgie en toch duur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gukke op 2002-03-25 10:03 ]</font>
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

Rij vooraan met Magura louise achteraan met HS 33.
Louise : heel goed oud model dus de schijf vervormt door bediening van 1 piston tot tegen het 2e vaste remblokje Rij er 3 jaar mee tot nog toe geen enkel probleem ! Altijd remkracht , gelijk welk weer en de V brake mensen in mijn groep maar klagen dan !!! Slijtage remblokjes: 3 sets op +/- 8000 km.

HS 33 : heel content van. Absolute power. En inderdaad supergemakkelijk af te stellen , zeg maar je moet ze gewoon niet afstellen nadat ze gemonteerd zijn, gewoon even aan het wieltje draaien,om de blokjes dichter bij de velg te brengen. Remblokjes pakken altijd loodrecht op de velg. Super. Veel beter dan V brakes ook bij heel slecht weer blijft de remkracht veel langer groot dan bij een vergelijkbare kombinatie Vbrake/velg/remblokje !!!!
Ik ga er wel mee akoord dat die brakeboosters echte modderscheppen zijn, maar het moet al heel erg extreem slecht weer zijn en van die vlaamse boerenklei toestanden eer je problemen hebt. Hangt ook ervan af hoe ze op het frame moeten geplaatst worden, liggend of staand . Slijtage remblokjes: nog altijd de eerste set , maar nu wel echt versleten (greenfrogs in combinatie met ceramic velg.)
Mitrix
Mountainbiker

Post by Mitrix »

Ik zit met hetzelfde probleem Gert... Ik heb Deore remmen op mijn fiets staan, en heb bij Van Eyck in Aalst al een paar keer op die hydraulische remmen staan zien. Enige probleem bij mij is ook dat mijn shifters en remhendels ineen zitten, dus heb ik ook nieuw shifters nodig :( Anders had ik ook al lang van die HS33's op mijn bikeske staan ze. Kheb ook besloten dat als ik iets nieuws op mijne fiets zet dat het minstens xt moet zijn. Nu weet ik niet of het prestatieverschil op dat vlak veel zal verschillen met lx of deore en of het dan ook de moeite loont die meerprijs te betalen. Kan iemand ons op dat vlak ook helpen?
Greetz
dimi aka plons
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

hs33's zijn zeker de moeite, en om da te installeren is da echt ni zo moeilijk

en over die olie... :-? als ge da koopt dan zit da allemaal al mooi in mekaar en moet gij daar geen olie meer inkappen ofzo
en als ik het zelfs al kan installeren kan het echt niet zo moeilijk zijn :wink:
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Ik heb ook de HS33's en die zijn gewoon super. Laat ze monteren en daarna heb je er niks meer aan te doen. Heb oranje koolstop blokjes er nu meer dan een jaar opstaan en ziet ernaar uit dat ze zeker nog eens zo lang zullen meegaan. Ok, heb niet echt veel gereden, maar laatste tijd toch echt heel regelmatig en onder alle omstandigheden. Nadeel is dat het wel iets lastiger te kuisen is na een modderrit dan v-brakes. Ook al kan je ze snel demonteren. Vorig weekend nog met mtb gereden. Even later met gewone fiets met v-brakes (Sram) en verschoot hoe hard ik moest knijpen in de remhendels om te kunnen stoppen. Ok, het zijn geen xtr-remmen, maar toch.
Dat je de HS33 niet veel ziet in competitie heeft vooral met gewicht te maken. Maar kijk eens naar de Transalp wedstrijden van enkele jaren geleden (toen schijfremmen nog niet zo op punt stonden) Daar kwam je de Magura's vaak tegen. Ik wil niet meer terug naar v's.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Wie spreekt er nog van kabelremmekes als er zoveel hydraulisch geweld te verkrijgen is ? Ik heb HS33's staan voor en achter en heb bijna steeds remkracht over. Bijstellen is een draai aan het wieltje, nieuwe blokjes klikken erin. Eens goed afgesteld heb je nooit nog omziens naar je remmen. In afdalingen kan je steeds later in de remmen, wat uiteraard goed is voor het gemiddelde. En het gewicht ? Daar gaan we toch niet over lullen zeker, voor die paar honderd grammekes ? Als je vergelijkt wat je wint in minder remtijd, is het gewichtsprobleem snel van de baan.
Kabelremmen zijn goed voor wielertoeristen en pluimgewichten die naar iedere gram kijken.
Wil je echte stoppers, get MAGURA !! Jongens toch... :bounce: :bounce:
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

kamikaze wrote:Wie spreekt er nog van kabelremmekes als er zoveel hydraulisch geweld te verkrijgen is ? Ik heb HS33's staan voor en achter en heb bijna steeds remkracht over. Bijstellen is een draai aan het wieltje, nieuwe blokjes klikken erin. Eens goed afgesteld heb je nooit nog omziens naar je remmen. In afdalingen kan je steeds later in de remmen, wat uiteraard goed is voor het gemiddelde. En het gewicht ? Daar gaan we toch niet over lullen zeker, voor die paar honderd grammekes ? Als je vergelijkt wat je wint in minder remtijd, is het gewichtsprobleem snel van de baan.
Kabelremmen zijn goed voor wielertoeristen en pluimgewichten die naar iedere gram kijken.
Wil je echte stoppers, get MAGURA !! Jongens toch... :bounce: :bounce:
Bwaaaa, voor zij die echt competitie rijden zijn die paar grammekes toch mooi meegenomen zene.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Mijn fiets is ook uitgerust met Magura en weegt toch nog iets minder dan 10kg!
H-rock
Mountainbiker
Location: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Post by H-rock »

tommie wrote: Bwaaaa, voor zij die echt competitie rijden zijn die paar grammekes toch mooi meegenomen zene.
Brentjes is olympisch kampioen geworden met magura's op zijn toendertijdse american eagle. Zal aan de benen liggen zeker ipv aan het gewicht van de remmen :roll:
Post Reply