11de oetermarathon op 19 augustus 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
mark 01
Mountainbiker

Post by mark 01 »

Kan er iemand meer info geven over het vertrek .. km .. want als ik Oeterdal intip op routenet.be kom ik uit op Oosterzele of isda correct ? :p
De afstanden van deze marathon zijn 80 - 100 of 115 km met een hoogtverschil van +- 900 m voor de langste afstand.

Vertrekplaats : Voetbalterrein Flandria Dorne
Dornerstationstraat
3680 Opoeteren

De marathon oeterdal gaat door een bosrijk, zwaar heuvelachtig parcours
met schitterende beklimmingen en dito afdalingen. Er zijn maar zeer weinig stroken asfalt.

Voor uitgebreidere info zie op website :
http://www.fietspromo.be
bonie+kevin
Mountainbiker

Post by bonie+kevin »

Ik heb me samen met mijn zoon reeds geruime tijd geleden ingeschreven. Wij hebben ook al betaald.Krijgen wij hiervan een bevestiging?Kan er eventueel een inschrijvingslijst op het net geplaatst worden om te zien of alles in orde is?Of hoe werkt dit?
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Gisteren nog naar maasvallei geweest. Het wordt tijd dat ze de hollandse uitbater eens een goei snoeischaar geven, want de terrils zijn serieus begroeid geworden. Als ik tijdens die beklimming een halve bos in mijne derailleur krijg dan... :-&
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

Ik zou hier mijn eerste marathon willen rijden. Heb al aantal keer 75-80km op mtb gezeten, zou nu voor de 100 willen gaan. Tempo zal rustig zijn denk ik, want zoveel uren aan één stuk op mtb, da ben ik ook ni gewoon.

Weet nog wel ni wa banden leggen, want die van mij nu hebben ni veel profiel. Afwachten tot enkele dagen vooraf en dan via 't forum eens polsen naar den ondergrond!

Zou kunne da'k alleen naar ginder moet. Toevallig nog mensen onmiddellijke nabijheid Turnhout die daar naartoe willen?
saiko
Test team

Post by saiko »

ik hoop dat ik er dit jaar bij kan zijn met die stomme herexamens #-o

ooit eens een jaar om 6 uur smorgens opgestaan. tentje afgebroken op pukkelpop, thuis omkleden en fiets oppikken en nog goed aangekomen :-D
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Ik ben nog nooit naar Limburg afgezakt, mo voor alles moet een eerste keer zijn :bounce:
Het is ongeveer 2u30 rijden maar het schijnt meer dan de moeite te zijn.
En alsk hier een paar keer het woord Terril zie staat m'n velo al klaar.
Normaal trek ik hiervoor naar Frankrijk, mo ne keer een paar Belgische terrils, da zal ook smaken zeker :lol:
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Om de bikers die nog nooit de terrils van de maasvallei van dichtbij gezien hebben wat up te daten, hier wat fotokes! Ze zijn getrokken op een bewolkte dag, maar beeldt u een stralend zonneke in en het ziet er daar nog leuker uit!!

Dit is een foto van de 3de (makkelijkste) terril, ge ziet het slingerwegske naar boven gaan. Deze foto is getrokken bovenop de eerste terril. tussen het water in ligt bovendien een keichique single track.

Image

Dit is de 2de terril, om die te beklimmen moet ge een singletrackpad volgen tussen de bomen en toestanden in.

Image

Zo ziet het klimpad eruit van de 1ste terril

Image

Genoeg redenen dus om af te zakken!!!

Greetz
Last edited by Ramboke on Thu 02 Aug 2007 20:13, edited 1 time in total.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Den eerste vond ik de moeilijkste :P
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

MAn Man Man
:drunk: :bounce: =D> [-o< =P~ :bounce: [-o< =P~ =D> :lol: :wink:
Kvertrek pas vrijdag op verlof, mo kverlang nu al om terug te zijn!!!!
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

mmm.... ik kijk er naar uit ! Daar ga ik mij eens ne keer echt te pletter rijden ! Proberen van de langste afstand te doen.
Post Reply