12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Ik ga me er ook aan wagen dit jaar. Maar ik twijfel echt nog sterk tussen de 45 en 105 km. Ik heb nog nooit 105 km gereden met de mtb, maximum 75. En ik had toch graag de aankomst gezien van de elites.
Maar aan de andere zijde, dan heb je het volledige parcours gereden van de elite hé.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Conrad wrote:Ik ga me er ook aan wagen dit jaar. Maar ik twijfel echt nog sterk tussen de 45 en 105 km. Ik heb nog nooit 105 km gereden met de mtb, maximum 75. En ik had toch graag de aankomst gezien van de elites.
Maar aan de andere zijde, dan heb je het volledige parcours gereden van de elite hé.
Ik vrees dat ge zelfs als ge de 45 doet, de aankomst van de elites niet zult zien !
start elites 8u45
start 45 km 11u45
==> de elites gaan binnen zijn op ong. 4 uurkes, dus tegen 12u45 en ik denk nie dat gij dan al uw 45 zult afgemaald hebben :-)

Ik dacht dat de open aanvankelijk op zaterdag zou doorgaan, dus daags voor het WK. Dat had ik liever gehad, nu gaat weer alles (logisch) gefocussed zijn op de elites.

Maar als ik het goed begrijp kunt ge dus vanaf donderdag gewoon gratis het parkoers gaan bollen ... oeps. :roll:
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

ik had na het bk gezworen om dat nooit meer te doen..........de eerste km's waren dodelijk,als je ziet dat paulissen daar maar 16 gemiddeld had..........
maar als voorbereiding op houffalize zou iuk het mss nog es durven
johnny 2
Mountainbiker

Post by johnny 2 »

lowie
kweet niet wat jou toeristentempo is maar als je gaat zeg de datum maar
moest ik kunnen wil ik wel mee laatste week augustus ook goed
mss ook geen slecht idee voor zaterdag met mannen van forum
eigen cyclo te doen en zondag naar toppers te kijken sparen we nog smak geld uit ook,zoals eerder geschreven
cu
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

De inschrijving is idd veel geld. Maar de bevoorradingen, tijdsregistratie, afpijling en niet te vergeten de honderden seingevers en vrijwilligers die er op de verschillende oversteekplaatsen zullen staan. Voor het WK zal er niets aan het toeval overgelaten worden qua veiligheid. Het blijft tenslotte een uniek evenement in België. :drunk:
johnny 2
Mountainbiker

Post by johnny 2 »

eigenlijk heb je gelijk
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Het is inderdaad een dure marathon, maar het is een once in a lifetime experience. Een wk in Belgie dat is toch niet iets dat ieder jaar gebeurd.
Ik ga er ook van uit dat alles tot in de puntje in orde zal zijn.
We zullen maar opmerkingen kunnen geven eens we de marathon hebben uitgereden denk ik.
Zijn er bikers die de marathon nog gaan verkennen voor 12/08 ik zou hem toch graag eens op voorhand gereden hebben. Zo weet ik wat me te verwachten staat. Heb toch al enige ervaring met marathons.

groetjes
Wim
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

eigenlijk zou ik hier ook dolgraag eens rijden maar volgens mij gaat het parcours toch wel echt lood lood loodzwaar zijn :oops:

ik heb dit jaar wel cimes de waimes, ardennes trophy en rdhf in de benen en morgen rij ik in Vielsalm de Filip Meiraeghe en misschien nog wel ergens een marathon tussendoor maar of dat nu genoeg zal zijn...
hmmm, ik twijfel nog
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

verkenning parcours :

volgende zondag (15 juli) wil ik met wie geïnteresseerd is het volledige parcours nog eens afbollen op "toeristisch" tempo : een dagje genieten van een heerlijk parcours met oog voor de schitterende landschappen door wschl. voor velen soms ongekende hoekjes.
Enkele weken geleden al eens een ballonneke opgelaten (5 juni), en nadien een paar geïnteresseerden gecontacteerd - van enkelen niks meer gehoord. Er kunnen dus gerust nog enkelen mee (had gedacht aan max. 10 à 12 man).
In vergelijking tot het parcours van het BK 2006 zijn er enkele wijzigingen en die ga ik in de loop van de week nog eens verkennen, zodat we zondag zonder nog te zoeken het parcours kunnen afbollen.

Een ideale gelegenheid voor wie het parcours al vantevoren wil kennen of voor wie op die dag de Bataille gaat rijden, en dit toch ook wel eens wil gedaan hebben.

Goesting ? >>> stuur maar een mailtje (met evt. je telefoonnummer) en vraag maar wat je wil weten.
sisse
Mountainbiker

verkenning parcours

Post by sisse »

Lowie,Luc en Bart vriendelijk bedankt dat ik mocht meebollen (het was een prachtige dag!).
Wat een parkoer,zelden zo een opeenvolging van klimmen en vooral zware afdalingen meegemaakt (dikwijls met een ei in mijn broek gezeten in de afdalingen).
Ik denk dat dit echt wel het parkoer is waar je met een lichte fully het verschil kunt maken.
Met sportieve groeten,Francis
Post Reply