Niew fietske voor tom boonen van half miljoen euro !!!!!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Hubertje wrote:mallen kosten helaas al snel een mooie villa...
Ik heb zo ergens gelezen dat toen het Multivan Merida Team het eerste seizoen met carbon fietsen voor de dag kwam, alleen Irina Kalentieva nog met een magnesium (of alu) frame reed, omdat ze niet echt van zin waren om voor zo'n kleine maat onmiddellijk een mal te laten maken.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Ik snap niet waarover iedereen zich zo druk maakt. Zo raar is dat toch niet. Die half miljoen zit vooral in research en de mal, dan kom je snel aan zo'n bedrag hoor.
Hoeveel geld gaat er wel niet op aan materiaal in andere sporten, formule 1 bijvoorbeeld om maar iets te zeggen...
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

Rikske wrote:
Ik heb zo ergens gelezen dat toen het Multivan Merida Team het eerste seizoen met carbon fietsen voor de dag kwam, alleen Irina Kalentieva nog met een magnesium (of alu) frame reed, omdat ze niet echt van zin waren om voor zo'n kleine maat onmiddellijk een mal te laten maken.
Onzin, dan kunt ge dat ook zeggen van een grote maat he [-X
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

mijn vraag is of hij nu beter zal koersen dan met z'n "oude" fiets? :-? :roll:
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

Het zijn de benen die tellen en niet het materiaal hoewel dat ook wel iets kan veranderen (eigenlijk wel veel) maja tzijn nog altijd de benen die tellen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

newguy wrote:
Rikske wrote:
Onzin, dan kunt ge dat ook zeggen van een grote maat he [-X
Nochthans is het zo. Twas wel Gunn-Rita toen dacht ik.
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

newguy wrote:Het zijn de benen die tellen en niet het materiaal hoewel dat ook wel iets kan veranderen (eigenlijk wel veel) maja tzijn nog altijd de benen die tellen.
Naar het schijnt zou een goeie veearts ook wel een positieve invloed kunnen uitoefenen :-$
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

:-D bij ons wonen er 2veeartsen in een straal van 2km :-D

kga tom boonen nog voorbij steken :-D
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Hubertje wrote: Nochthans is het zo. Twas wel Gunn-Rita toen dacht ik.
Gunn-Rita past op een standaardframe. Het was één van die klein meisjes, Kalentieva vermoed ik, die niet op de carbon reed omdat ze die gewoon niet hadden in haar maat.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Nog even een leuke anekdote.

Er zijn slechts weinig renners die een mal op maat krijgen. De meeste frames worden gemaakt met lugs om zo toch een iets of wat "custom" frame te krijgen.
Lance Armstrong kreeg Trek wel zover om een custom fiets te maken. Eerst zag Trek dit ook niet zitten. Maar zij hebben dit goed opgelost.
De fietsen die in maat 56 die je in die tijd kocht waren frames die uit de mal van Armstrong kwamen.
Zij hebben dus gewoon de mal gebruikt om de frames in te laten maken. Bij Boonen kan dit ook wel is het geval zijn. Of hij moet echt wel afwijkende maten hebben...
Post Reply