17/06/07 WAANRODE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hagelander
Mountainbiker

Post by Hagelander »

Laat je zeker niet afschrikkken door het aantal hoogtemeters : de TT biedt voor elk wat wils. Wil je aanzienlijk veel hoogtemeters en ben je een getrainde biker ga dan zeker voor de 64 km ; de 35 en de 44 km versie van de TT bieden nog steeds een 'challenge' maar zijn zeker haalbaar voor een fietser met een gemiddeld niveau.
vaeske
Mountainbiker

Post by vaeske »

laat de hoogtmeters er ma bij komen da kom ik zeker af zen nog aan het twijfelen dus deze en die van diest de raid in malmedy gaat voor volgend jaar zijn dan zijn we toch iet harder getraind
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Ik ga ook afkomen volgende week. Vandaag de hagelandse ook doorstaan, dus de hoogte meters zullen ook wel lukken in Woandere. :-D
Hagelander
Mountainbiker

Post by Hagelander »

@ Vaeske : 2 redenen om voor onze TT te kiezen:
1) onze TT loopt over een prachtig en beproefd traject dat enkel op 17 juni kan bereden worden ; de andere TT volgt grotendeels een route (Bloso) die je heel het jaar kan rijden; en
2) de organisatie van de andere TT heeft haar tourtocht (bewust?) geprikt op een datum waarop onze TT al sedert een tiental jaar - elk jaar opnieuw - gepland staat : fair play en gezond verstand zijn ver zoek hier...
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

In Winksele zaten er 820 hoogtemeters op 60 kilometer en dat was behoorlijk te doen vond ik persoonlijk.

Ik zal er zijn als ik men kameraad overtuigd krijg, met wat extra meters word dat mss wel moeilijk maar wat niet weet :lol:
markpeeters
Mountainbiker

Post by markpeeters »

Wat moet ik me eigenlijk van het parcours voorstellen? Technisch? Modderig bij regenweer? Moeilijke afdalingen? Na 3 fietsloze jaren pik ik de draad weer op maar heb geen ervaring met TT van 60 km en meer. Echt stuurvaardig ben ik nooit geweest daarom graag wat info vooraf.
66biker
Mountainbiker

TT Waanrode 17 juni 2007

Post by 66biker »

We komen zeker naar de TT in Waanrode op 17 juni :P

Vorig 100% meegevallen.

Mooie tocht door het hageland met afwisselend parcour .

Uitgebreide bevoorradingen en keuze uit verschillende afstanden.
Waarvan de 64 km zeker een aanrader is.

De beklimmingen door de holle wegen zijn we nog niet vergeten.

Eens iets anders dan de standaard pistes die men gewoonlijk volgt !! =D>[/list][/code]
biker 1969
Mountainbiker

Post by biker 1969 »

van mij mogen die hoogtemeters er ook zijn zune.
en ik ben al zeker dat ik in waanrode ga rijden,ik denk zelf dat er in september er in diest nog een TT is
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

markpeeters wrote:Wat moet ik me eigenlijk van het parcours voorstellen? Technisch? Modderig bij regenweer? Moeilijke afdalingen? Na 3 fietsloze jaren pik ik de draad weer op maar heb geen ervaring met TT van 60 km en meer. Echt stuurvaardig ben ik nooit geweest daarom graag wat info vooraf.
Niet echt een zeer technisch parcours maar wel met snelle afdalingen, wat natuurlijk soms tricky kan zijn als je niet zo stuurvaardig bent
Indien u uw snelheid aanpast aan u kunnen, zie ik nergens problemen.
Na een lange periode van regenval, is er wel kans op een modderige bovenstrook, maar blubbertoestanden zijn hier zeker niet te vinden.
Na een lange droogte zoals we die nu pas gekend hebben is de regen eigenlijk een godsgeschenk: bey bey stofslikken en eindelijk klaar zicht om achter elkaar aan te vlammen. Dus met andere woorden momenteel ligt het er optimaal bij.
Laat je ook niet afschrikken door de te overbruggen afstand. 2X een bevoorradingsbuffet onderweg, zorgen er voor dat men niet snel zonder de nodige energiekrachten komt te zitten om deze grote lus tot een goede afloop te volbrengen.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

@ Serge R: dus met een Schwalbe Black Jack is het te doen...goed , kan ik nog ff sparen voor een set wielen met modderbanden
Post Reply