Van Eyck Shop Aalst

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Guest

Post by Guest »

Wat is dat voor bullshit. Als klant heb je je vork gekocht bij een officiële Belgische winkel. Het is toch niet jouw zaak wat er achter te schermen gebeurt!
Dus volgens die uitleg zou het volgende kunnen gebeuren: jij koopt een vork bij Van Eyck. Je hebt stukken in de garantieperiode. Je gaat naar Van Eyck. Van Eyck moet die vork dan laten herstellen in Nederland bij een dealer die van de fabriek geen stukken meer krijgt.
Conclusie: de fabriek zelf verhindert dat jou vork hersteld wordt in de garantieperiode.
Als klant dien je toch aan je winkelier geen bewijs te vragen waar hij zijn vorken vandaan haalt zeker?
Eindconclusie (onder voorbehoud dat je verhaal waar is): of VanEyck of de fabriek en waarschijnlijk beiden gaan een groot juridisch probleem tegemoet.
En waar moeten dan al die Nederlandse winkels hun stukken gaan halen als de dealer voor blok gezet wordt?
En voor je zoiets schrijft raadpleeg eens een andere topic, want dat is wel een gevaarlijke stelling: "Ik heb horen zeggen van..." [-X
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

Ben het volledig eens met Ivo. Steeds een hetse "van horen zeggen". Laten we het gewoon houden bij onze eigen ervaringen. Stoppen met deze winkel altijd aan te vallen zou een goede zaak zijn. We weten dat ze beter zijn voor wegrijders. Maar ze hebben goede prijzen en ze antwoorden op een prijsaanvraag binnen de 24 uur. Bv Marzocchi Maraton SL: 555 Euro. Bij Barracuda 650 Euro. En binnen het kader van de europese gemeenschap is er wel degelijk een Marzocchi garantie
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Maar dat is toch geen probleem : ne Marzocchi gaat nooit stuk !

(hoop ik, en als dat toch zo gebeurt dan hoop ik dat die ganse historie al lang vergeten is)
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Ivo, wat die "van horen zeggen" betreft : er is een verschil tussen "van horen zeggen toen ik dezemorgen bij den bakker in de rij stond om pistoleekes te kopen, en Jeanne van de beenhouwer hare zoon die rijdt met de velo en diene stond voor mij en diene zei dat ..." en "gehoord van mijn fietsenmaker die marzocchi-verdeler is".

Afin, ik zal volgende keer mijn verhaalke beginnen met :

Inderdaad, mijn fietsenmaker die ook Marzocchi-verdeler is, wacht al vijf weken op een onderdeeltje dat hij voor mij besteld heeft bij de Belgische invoerder, en dat hij nog steeds niet ontvangen heeft. Er is namelijk een probleem tussen enerzijds ...

en voor de rest verwijs ik je naar mijn vorige post.

Wat je andere opmerking betreft : daar geef ik je gelijk. Je koopt je vork bij een Belgische winkel, het is niet aan jou om na te gaan of die handelaar zijn spullen via de officiële weg heeft vastgekregen. En als er iets aan die vork zou schelen, dan moet die winkel je vork herstellen, of ze nu nog in garantie is of niet. En indien die winkelier (in dit geval Vaneyck) de herstelling niet zelf uitvoert, zal hij zich normaal gezien tot zijn leverancier moeten richten (vermoedelijk den Hollander) ...

Hoe Marzocchi dit zaakje gaat oplossen, weet ik ook niet, maar ze kunnen er maar best snel werk van maken, want heel de Nederlandse markt en een deel van de Belgische markt lamleggen, da's allesbehalve goede reclame.

Wat DDM z'n opmerking betreft : ik heb nooit de bedoeling gehad om Vaneyck op de korrel te nemen. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik heb geen recht van spreken wat hun service e.d. betreft.
Ik heb alleen proberen uitleggen hoe het komt dat bij sommige winkeliers de nieuwe Marzocchi-spullen reeds verkrijgbaar zijn, en bij andere nog niet.

Voilà. Ik hoop dat hiermee alles ewa duidelijker is. 't Amusement verder ...
Guest

Post by Guest »

Mij ook niet verkeerd begrijpen hè. Ben hier zeker niet om Van Eyck te verdedigen en ook niet om aan je woorden te twijfelen.
Maar als je iets op het forum smijt moet je het ook kunnen hard maken als het er op aankomt (bv een counter van de fabriek die ontkent).
Wat je bij deze dus gedaan hebt. :wink:
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

Men valt niet aan.. wil ik wel aannemen maar de topic titel is dan echt wel slecht gekozen. Daarbij verdedig ik niet Van Eyck, maar vind het jammer dat alleen zij vermeld worden wat de objectiviteit niet ten goede komt.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

... En de nieuwe site krijgt stilaan vorm... wel niet "the prettiest one around", maar verdomd goedkoop! Eventjes vergelijken met bv bike-discount leert mij het volgende voor wat accessoirtjes:

Sidi dominators: 121 euro tegenover 149 bij onze Oosterburen

Met Vth element: 80,95 euro tegenover 99 bij de Duitsers

Mij hoort ge (als studentje) niet klagen... :P
Falco
Mountainbiker

Post by Falco »

al eens hun prijs voor Mavic Crossland : 122€ en Crossroc: 158€ gezien?
Absolute bodemprijzen! Volgens mij kunnen veel fietsenboeren ze aan die prijs niet inkopen.
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

blijkbaar kan hun site de lage prijzen niet aan want hij is gecrasht.
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

Deze mail heb ik gekeregen:

Van Eyck Sport & Bikegear

Gesloten wegens Upgrade

25/10/2003 : 15:30

Update door een onverklaarbare database crash, zijn alle producten vanaf gisterenmiddag door elkaar gegooid alsook de prijzen, artikelnummers, btw bedragen enz...

Wij hopen een deel van de site tegen deze avond in orde te hebben.

Onze Excuses hiervoor,

Van Eyck Sport Team
Post Reply