17/06/07 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

jodelaietie wrote: we hadden je kritiek vorig jaar ook gelezen en er rekening mee gehouden dit jaar . 2 opmerkingen hadden we vorig jaar genoteerd ivm het parcours :
1// 30 km veel te lastig (denk rond de 750hm op 30km), dit jaar dus veel toegankelijker,zodat iedereen in staat moet zijn om die te rijden
2// 50km was de gestripte versie van de 70km, dit jaar hebben we eerst de 50km(55km) gemaakt en daarna bijgebouwd voor de 70km, wat beide afstanden heel attraktief maakt.

Parcours verandert bij ons ieder jaar , de mooie privéstukken gaan we er natuurlijk niet uitgooien !
Is er ook rekening gehouden met de douches of gaan we terug moeten betalen en aanschuiven?
Ik kom hoogstwaarschijnlijk voor de 3de keer af. (hangt niet af van die douches :lol: ).
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

A,een tt ingericht door onze goeie vriend Jodelaitie.
Dan "moeten" we ons wel ne keer tonen zeker.

Nee,we gaan dit met veel plezier doen.

Om eerlijk te zijn,ben ik niet zo'n voorstander van de toertochten van de Kluis.Reden : Vaak overbevolking,te hoge inschrijvingsprijs,het is altijd wel iets als je de reacties op het forum leest,.....maar

Als ik de anderen mag geloven is dit de beste tt van en rond de Kluis.
Ik hoor altijd boffen van "diene tt in de zomer die start aan de camping".
Ik heb hem nog nooit gereden.
Bij deze moet er toch maar ne keer verandering in komen.
Het afgelopen jaar Jodelaitie en Kluisken leren kennen en voor hen een plezier te doen zal ik zeker komen.

En ehm,als ik dat al lees hier zal de 50 km moor mij al meer dan genoeg zijn,het aantal hoogtemeters maken mij al duizelig,....
Dus er mag gerust een beetje (meer) "boane" inzitten.

Nog efkes of-topic : Jodelaitie,ge hebt zondag wat gemist,zulle in Frankrijk.(Beuvry).Een tt op jouw lijf geschreven.Volgend jaar zeker meegaan!!!
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Schitterende, zware tocht!!! Ik zal er zeker terug bijzijn! Vorig jaar kregen we op de 72 km 1347 hm te verwerken! Ook herinner ik me vooral mijn verkeerde bandenkeuze (fastfreds) zodat het inderdaad dikwijls serieus glijden was, vooral in het stukje Hotond!
En dan de week nadien Ronse met het technisch parcours in het Muziekbosje.... :drunk:

@ Nebraz : De douches waren vorig jaar gratis hoor! Je moest er geen geld insteken; het werd spontaan warm! En wat dan nog...!
kris
Mountainbiker

Post by kris »

Vorig jaar kon ik er niet bijzijn maar dit jaar wil ik zeker meedoen aan de 75km. eerst flyeren en dan fietsen :-)

Dit is voor mij de beste tocht die er in kluisbergen wordt georganiseerd.
Geen of weinig moddertoestanden.
Goeie bevoorradingen
Toffe sfeer onder de echte mtb-ers (in de winter heb je nogal veel van die mannekes die op de grote plateau rijden en voornamelijk zonder helm) #-o
En veel privéstukken. =D>

@jodelaietie
je hebt PM
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

veeteeteetje wrote:A,een tt ingericht door onze goeie vriend Jodelaitie.
Dan "moeten" we ons wel ne keer tonen zeker.

Nee,we gaan dit met veel plezier doen.

Om eerlijk te zijn,ben ik niet zo'n voorstander van de toertochten van de Kluis.Reden : Vaak overbevolking,te hoge inschrijvingsprijs,het is altijd wel iets als je de reacties op het forum leest,.....maar

Als ik de anderen mag geloven is dit de beste tt van en rond de Kluis.
Ik hoor altijd boffen van "diene tt in de zomer die start aan de camping".
Ik heb hem nog nooit gereden.
Bij deze moet er toch maar ne keer verandering in komen.
Het afgelopen jaar Jodelaitie en Kluisken leren kennen en voor hen een plezier te doen zal ik zeker komen.

En ehm,als ik dat al lees hier zal de 50 km moor mij al meer dan genoeg zijn,het aantal hoogtemeters maken mij al duizelig,....
Dus er mag gerust een beetje (meer) "boane" inzitten.

Nog efkes of-topic : Jodelaitie,ge hebt zondag wat gemist,zulle in Frankrijk.(Beuvry).Een tt op jouw lijf geschreven.Volgend jaar zeker meegaan!!!

Veeteeteetje ,speciaal voor u is er alleen maar bergaf dit jaar , we hebben overal een skilift gezet !! Voor ons is dit zeker geen kassa-kassa organisatie, we hanteren de normale inschrijvingsprijzen (vorig jaar was dit 2,5 - 3 euro)meen ik mij te herinneren en kiezen bewust voor de zomer ,zodat we de massa winterwielertoeristen niet hebben.
We hebben bvb. ook 0,0% op de drank, wat niet belet om er een aangename après van te maken.
Het is natuurlijk ook aangenamer om in de zomer pijltjes te hangen , dan als het vriest en in de modder , zeker als dit met de rugzak en de vtt moet gebeuren.
7 jaar geleden waren er een 200-tal deelnemers en vorig jaar moet dit
rond de 1000 geweest zijn.
Kwa mensen onderweg is dit nog te doen.

Dit jaar voor het eerst waar de 3 afstanden passeren aan een smalle doorgang hier en daar de keuze tussen 2 trajekten.(moeilijk-gemakkelijk road-offroad).

Wat die duizelingwekkende hoogtemeters betreft , die gaan we als we ze correct hebben gemeten doorgeven op het forum, maar dit zal meevallen.
Ik denk dat dit dit jaar voor de 30km (500à600) / 50km (900à1000) / 70km (1000à1100) niet ver eraf zal zijn.
De 50 en de 70km zullen niet zoveel schelen wat hm betreft.
Hoe raar het ook moge klinken dit jaar heeft de 70km heeft het minste klimmen, dit in tegenstelling tot vorig jaar.
Er is platte offroad hier in de buurt en niet van de minste , de 70 km lussen zullen het jullie tonen.

Heb de voorbije tt-hoogdagen enkele keren aan jullie gedacht, Wissant (Eerst communie), zondag erop terug familiefeest, werken.
Heb met het speeksel uit de mond jullie verslagen gelezen.

Volgende maand is duidelijk vtt-maand :
27/05 : Montroeul-au-bois (1ste deelname)
02/06 : Aalter (vorig jaar heel goed meegevallen , thuis gekomen met
vleessalade, krabsalade en nog wat charcuterie)
09/06 : Regiotocht (1ste deelname , moet zeker eens gedaan hebben)
17/06 : den onzen natuurlijk
23/06 : Joy-bikers Ronse (1ste deelname, zou mooie tocht moeten zijn)
24/06 : beentjes losrijden Brigandbikers (1ste zomertocht ??)

Kluisken zal normaal dit jaar terug de pechdienst verzorgen samen met Kamikaze Ian . Hij zal jullie wel vertellen waar hij gans het jaar gezeten heeft. Hij heeft veel in te halen.
Last edited by jodelaietie on Mon 28 May 2007 19:39, edited 1 time in total.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

jodelaietie wrote: Kluisken zal normaal dit jaar terug de pechdienst verzorgen samen met Kamikaze Ian . Hij zal jullie wel vertellen waar hij gans het jaar gezeten heeft. Hij heeft veel in te halen.
hopelijk kom ik hem niet tegen om het uit te leggen, want dat is een slecht teken als ge de pechdienst nodig hebt... #-o
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

katrien20 wrote: @ Nebraz : De douches waren vorig jaar gratis hoor! Je moest er geen geld insteken; het werd spontaan warm!
Deze vraag was/is aan de organisatie gericht.
Opbouwende kritiek is altijd welgekomen voor een organisatie dacht ik.
Zeker geen reden om daar weg te blijven en dit heb ik ook duidelijk laten blijken in mijn vorige commentaren.
katrien20 wrote:En wat dan nog...!
:roll:
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

jodelaietie wrote:7 jaar geleden waren er een 200-tal deelnemers en vorig jaar moet dit
rond de 1000 geweest zijn.
Kwa mensen onderweg is dit nog te doen
Ik kan dit bevestigen: twee jaar geleden heb ik kunnen deelnemen (geen examens toen), en heb slechts twee maal voet aan grond moeten zetten, maar dat was nooit de fout van iemand die mij hinderde:
- één boomstammetje aan die klim van de Hotond was iets te glad voor mijn achterwiel (de klim was toen trouwens perfect te doen)
- de steile wortelige afdaling van de gele technische route moesten we toen naar boven, en ook daar bleek het iets te steil voor mij.

De klim van het Leo Pironpad en van het EK bijvoorbeeld gingen dus wel zoals het hoorde.
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

Ik zal ook terug van de partij zijn , vorig jaar de 30 gedaan ( 750hm's !! )
omdat ik vroeg weg moest voor nen bbq.
Dit jaar zal het de 70 worden , en ik verlang al !!!
Toffe gasten , die On2Wheelsbikers !

Ciao
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

hmm die 70 zie ik ook wel zitten, nog ne keer goed afzien om het weekend er achter overal met de liftjes naar boven te gaan op de pasportes :-D
Post Reply