pfff, amai... na lang zoeke, vergelijken, bekijken, en nog is vergelijken denk ik dat ik eruit ben. Ik denk dat ik voor de Polar cs400 ga gaan.
deze is zeker niet de goedkoopste maar wel de meest complete die ik kon vinden voor een prijs die enigsinds nog (net) betaalbaar is (300 euro). Wou dit er eerst niet aan geven maar na al het zoekwerk mss toch beter iets meer spenderen en een degelijk apparaat kopen dat ik nog lang kan gebruiken.
doch, voor ik overga tot een aankoop, iemand ervaring met deze bike-computer?
Sigma Sport BC 2006 MHR DTS Wireless
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Scale
- Kerstman
ik denk er aan ook deze investering te doen.....sportyboy wrote:pfff, amai... na lang zoeke, vergelijken, bekijken, en nog is vergelijken denk ik dat ik eruit ben. Ik denk dat ik voor de Polar cs400 ga gaan.
deze is zeker niet de goedkoopste maar wel de meest complete die ik kon vinden voor een prijs die enigsinds nog (net) betaalbaar is (300 euro). Wou dit er eerst niet aan geven maar na al het zoekwerk mss toch beter iets meer spenderen en een degelijk apparaat kopen dat ik nog lang kan gebruiken.
doch, voor ik overga tot een aankoop, iemand ervaring met deze bike-computer?
- Curlito
- Mountainbiker
Je kan dit instellen maar moet niet. Als je de exacte waarde weet waar je vertrekt dan ben je 100% zeker van de juiste hoogte.sportyboy wrote:moet je dan bij elke start van bijvoorbeeld een TT opnieuw de starthoogte instellen. Of stel ik enkel éénmalig de hoogte in van bij mij thuis en doet het toestel dan de rest?
Voor die prijs kun je echt niet twijfelen (en wie wat zoekt kan dit vinden voor een 60euro) Toch een groot verschil als je ziet dat de Polar cs400 299euro kost. Natuurlijk moet je zelf kiezen wat je echt wil.
- Scale
- Kerstman
dus.....om een juiste hoogte meting te krijgen moet je bij iedere vertrekplaats de hoogte instellen. Niet alle ritten vertrekken bij je thuis hé.....of ben ik weer verkeerd ??....Curlito wrote:Je kan dit instellen maar moet niet. Als je de exacte waarde weet waar je vertrekt dan ben je 100% zeker van de juiste hoogte.sportyboy wrote:moet je dan bij elke start van bijvoorbeeld een TT opnieuw de starthoogte instellen. Of stel ik enkel éénmalig de hoogte in van bij mij thuis en doet het toestel dan de rest?
Voor die prijs kun je echt niet twijfelen (en wie wat zoekt kan dit vinden voor een 60euro) Toch een groot verschil als je ziet dat de Polar cs400 299euro kost. Natuurlijk moet je zelf kiezen wat je echt wil.
- Scale
- Kerstman
ok,Curlito wrote:Scale, je bent idd weer foutScale wrote:dus.....om een juiste hoogte meting te krijgen moet je bij iedere vertrekplaats de hoogte instellen. Niet alle ritten vertrekken bij je thuis hé.....of ben ik weer verkeerd ??....De sigma zal dit automatisch berekenen...
- Curlito
- Mountainbiker
Yep allemaal mogelijk... zit bij mij ook op de stuurpen.Sharkie wrote:@ Curlito, waar heb je die lage prijs gevonden voor je Sigma? En kan je hem ook op de stuurpen plaatsen? Om gemakkelijk te switchen tussen mtb en koersfiets: kan je een extra stuurhouder en snelheidssensor apart kopen???
Switchen ook mogelijk zonder dat je iets moet instellen (met 2de snelheidssensor)
Winkel: http://www.bikegear.be (dit is niet de Van Eyck dat jullie kennen!)
En hoe gaat hij dit berekenen?Curlito wrote:Scale, je bent idd weer foutScale wrote:dus.....om een juiste hoogte meting te krijgen moet je bij iedere vertrekplaats de hoogte instellen. Niet alle ritten vertrekken bij je thuis hé.....of ben ik weer verkeerd ??....De sigma zal dit automatisch berekenen...
Bij mijn weten moet zelfs de duurste hoogtemeter (bv ook deze van een vliegtuig) bij elke nieuwe vertrekplaats gecalibreerd worden door middel van de gekende hoogte (door eenmalig de hoogte van je woonplaats in te vullen is dit een gekende hoogte en dus een calibratiepunt op die plaats) of de gekende luchtdruk. Zelfs een temperatuur gecorrigeerde en/of gps gecorrigeerde hoogtemeter moet gecalibreerd worden omdat de luchtdruk geen constante parameter is.
- Curlito
- Mountainbiker
Op basis van je starthoogte en de luchtdruk ger. naar zeeniveau! Dit is niet 100% juist en daarom dat het beter is ook je actuele hoogte (als je die weet - dus het calibratiepunt) bij vertrek van een rit in te geven. Dit had ik ook al gepost...
Probleem is alleen dat deze topic op twee plaatsen loopt dus misschien aan de mods om deze twee samen te voegen?
Sigma Sport BC 2006 MHR DTS Wireless & Aankoop nieuwe bike-computer
Probleem is alleen dat deze topic op twee plaatsen loopt dus misschien aan de mods om deze twee samen te voegen?
Sigma Sport BC 2006 MHR DTS Wireless & Aankoop nieuwe bike-computer