Merida 900 TFS - Cube CC limited edition - Merida Silverline

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

TDC wrote:Welke vork zou u erop laten plaatsen? Prijs/kwaliteit goede.
Een Reba Race (met poplock) is een goede prijs/kwaliteitsvork. Zowieso al een topvorkje en veel goedkoper dan een Fox. Bovendien heeft de Race dezelfde kwaliteiten in gebruik als de Team. Enig verschil is het gewicht van de vorkkroon.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

TDC wrote:prijs ?
Voor de HS 33 versie met Reba Race zou dat rond de 1400 € moeten draaien, alles daaronder is meegenomen.
TDC
Mountainbiker

Post by TDC »

dan kan ik al even good gaan voor de cube reaction.
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Spe ... 10821_.htm

Komt bij onze handel op 1340 euro.
TDC
Mountainbiker

Post by TDC »

ivo wrote:Ik heb je bericht nog eens nagekeken en mijne euro valt nu pas (pas 4 wijsheidstanden laten trekken en mijn hoofd staat er niet naar [-o< ).
De fiets die beschreven wordt en op de foto staat is helemaal geen Silverline maar de MATTS SE van vorig jaar die nu in de uitverkoop staat (ze geraken er niet vanaf zelfs niet met bradeerprijzen gezien de barslechte vork).
De silverline is eigenlijk een tussenseizoenmodel van 2007 en een ietwat verbeterde versie van de 500 reeks in een apparte kleur.
Enig idee met wat ze die Silverline gaan afmonteren ?
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

ivo wrote:
Voor de HS 33 versie met Reba Race zou dat rond de 1400 € moeten draaien, alles daaronder is meegenomen.
dus: de TFS900 magura, reba (met poplock), 520 pedalen, nobby nic, computerke voor de prijs van 1279€. met nog wat prullaria (drinkebushouders, zadeltasje, ...) zou het ergens in de 1300 moeten worden.
TDC
Mountainbiker

Post by TDC »

carl hungus wrote:
ivo wrote:
dus: de TFS900 magura, reba (met poplock), 520 pedalen, nobby nic, computerke voor de prijs van 1279€. met nog wat prullaria (drinkebushouders, zadeltasje, ...) zou het ergens in de 1300 moeten worden.
Waar te verkrijgen aan die pijs ?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik zou het niet weten. Carl Hungus zal zich wel nader verklaren zeker?
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

TDC wrote:
carl hungus wrote:
Waar te verkrijgen aan die pijs ?
bosch sport in waarloos (kontich). hij rekende nauwelijks iets bij voor de reba upgrade, dus ik vermoed dat hij dat gewoon door de gebruikelijke korting niet te geven gecompenseerd heeft. ik kom er natuurlijk ook wel regelmatig over de vloer.

nu maar wachten tot hij klaar is... er zou nog 1 exemplaar (20") in voorraad zijn. hopelijk kan ik die krijgen, anders zal het wachten worden.
TDC
Mountainbiker

Post by TDC »

dit weekend eens gaan informeren bij enkele fietsenwinkels.
Merida TFS 900 getest en goed bevonden, nu nog de CUBE LTD SL eens proberen te testen.
Iemand bekent met de makers van Hilset frames. www.hilset.be.
Hebben momenteel een promo lopen :
Fiets MTB MKE XT HILSET MOUNTAINBIKE - Standaard V-Brake zonder pedalen 1134.00 euro

Gewicht is 12kg, deels door de zwaardere RS vork.
Shimano FULL XT V-brake Groep
RockShox JUDY 4 POP LOC Vork (sdus Lock out op stuur)
Ritchey componenten stuur , stuurpen en zadelpen en Z-Max banden
XT model: Mavic 317 velgen, Velo zadel met Titanium rails, The "Edge" balhoofd, lichter dan Ritchey WCS
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Wel een vork van de 'oude stempel' en deze fiets onwaardig.
Post Reply