wippen op het zadel

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

PDM wrote:Volgens mij heeft dat eerder te maken met het feit dat je enkel duwt op je pedalen. Correct? Probeer eens met je trappers een iets rondere beweging te maken. Dat betekent niet dat je per sé moet beginnen trekken aan je pedalen maar wel dat je, wanneer een pedaal beneden staat, dat je die in een soepele beweging iets naar achter trekt. Is moeilijk uit te leggen. Begrijp je? Op die manier vermijd je een dood punt en dus het wippen dat daar naar mijn mening een gevolg van is bij een hoge trapfrequentie.

Gr.
Inderdaad!

Lees dit artikel maar eens, daar wordt het allemaal mooi uitgelegd...

http://www.inlandempirecycling.com/Cycl ... daling.htm
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

fast_bunny wrote:ok , 'k ga de reacties eens proberen in praktijk te brengen. ik heb hier boeken over MTB en wielrennen en ken dan ook het belang van een goede traptechniek. ik train er zelfs op maar blijkbaar nog niet voldoende. op een hoge rpm zou je zowiezo je traptechniek verfijnen , willen of niet . 'k ga er nog wat meer op letten en dat van die tenen , dat ga ik ook eens uitproberen.

vorige zondag was ik er speciaal op aan het letten ( brussel-kuurne-brussel ) , amai , die renners die gingen op sommige momenten ver over de 100 zene :-D
blijkbaar rijdt onze "fast bunny" toch niet veel! Als je na één maand nog geen uitsluitsel kan geven.
Of zit hij nog met zijn neus in de boeken?
Post Reply