04/02/2007 De Panne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gwieto
Mountainbiker

Re: 04/02/2007 DE PANNE

Post by Gwieto »

motorbiker wrote:Eén van de mooiste en karaktervolste badsteden van het land. De Panne.
De Panne één van de mooiste badsteden? Amai, ... [-( .

Als het droog ligt, kan de TT in De Panne best wel leuk zijn.
De mooiste versie die ik ooit gereden heb, was in de tijd dat het nog winter was in de winter. De Moeren lagen er wit besneeuwd bij, de paden keihard bevroren, en aan de staalblauwe hemel scheen de winterzon. Dan zijn de Moeren wonderbaarlijk mooi.
Maar als het serieus nat ligt, en de Wester geselt het vlakke polderland, dan zijn de Moeren een hel.
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

wij doen mee. we vertrekken om 8u30. het parcours zal zoals altijd zijn : bos , adk, moeren , frankrijk , oud spoor , dunen , strand , bos. het parcours ken ik als pannaar wel van buiten maar als de moeren er nog eens lekker vettig bij liggen is spektakel wel gegarandeerd :-) tenzij dat de organisatie het parcours heeft veranderd maar dat weet ik niet
Brozie
Mountainbiker

Post by Brozie »

is er een goeie afspuitinstallatie voorzien ? Kan er gedouched worden ? Graag beetje meer info vanuit de organisatie [-o<

@Polletje : wat is ADK ? :roll:
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

adk = adinkerke , spuitslangen genoeg vorig keer , douche : ja ( tis een sportzaal), organisatie komt hier niet op denk ik
Brozie
Mountainbiker

Post by Brozie »

OK, Thx
grave digger
Mountainbiker

Post by grave digger »

parcour is gene vetten brozie maar de organitatie is nie slecht,genoeg afspuitplaats,genoeg bepijling en als ik me nie vergis tombola achteraf :wink:
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

Voila, vanochten deze TT gereden ( allez, beter is ; op snelheid gepakt )

Het was mistig en er stond een lichte oostenbries.

Pluspunten;
+Parcours was heel goed berijdbaar en heel goed uitbepijld.
+Vlot parcours en toch veel OFF-road
+organisatie is heel goed , zelfs de burgemeester van De Panne hielp mee met de inschrijvingen en de bar.

Minpunten;
-Weinig technische stukken
-50 km als langste afstand is misschien iets te kort op dit parcours. Als het aan mij lag gingen volgende stukken er ook in ;
-> de volledige ring door het calmeynbos
-> de zwienewegel naar de oosthoek
-> stukje oude spoorweg Adinkerke

Persoonlijk kom ik volgend jaar zeker terug, het is geen technisch parcours maar toch lastig genoeg als je de TT op snelheid wilt uitrijden. Tis wat je ervan verwacht he. De Moeren blijven de Moeren.

Volgens de organisatie was er 300 man. Desalniettemin een goei training voor volgende week ( strandrace ODK )
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

De eerste en de laatste kéér, De Panne tot nooit meer!Wat heb ik me verveeld op deze wegrit!
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

't Was precies drie weken geleden dat we nog es een toertocht hadden gedaan. Even getwijfeld om met de chouffkes in middelkerke te gaan rondtoeren, maar met twee bike-loze en drank-rijke weekends achter de rug, toch maar gekozen voor een andere badstad, waar we op eigen tempo en zonder anderen tot last te zijn onze kilometers konden afmalen.
De 50 km bevatte, vooral voor de eerste bevoorrading, een voldoende hoog off-road gehalte. Na het gekende mountainbike-trackske in het bosje, vlak na de start, volgde een heel eind baanwerk, alwaar, eens in de Moeren aangekomen , het off-road werk terug een aanvang nam. Hoewel het er heel goed berijdbaar bij lag, en de wind zo goed als geen rol speelde, begonnen die ellenlange rechte dreven en weggetjes, steeds kaarsrecht langs de waterkant, op den duur toch wel wat te vervelen. Gelukkig bleef de mist hangen en werkte mijn kilometerteller niet , zodat ik er eigenlijk nooit een idee van had, hoe lang die lange, rechte vervelende stukken eigenlijk wel bleven duren. Occasionele omstandigheden zorgden gelukkig voor wat animo : Twee, in griezelige geraamte-koerstrui uitgedoste jongeren, die me in de off-road stroken steeds weer fluitend kwamen voorbijgevlogen ('k Geloof dat de ene Oliver heette) - de paardenmanège waar alle paardekoppen netjes op rij boven de deur uitstaken om ons te begroeten - de schuttersclub in den Relais in 'Les Moëres' waar de brokken van de kapot geschoten kleiduiven je letterlijk om de oren vlogen - twee vriendelijke dametjes van een Oostendse club, vrolijk taterend maar ondertussen stevig doorfietsen, die me mee op sleeptouw namen tot aan de eerste bevoorrading - maakten het leven draaglijk. De twee laatste strandstroken, in Bray-Dunes onderbroken voor een tweede bevoorrading, met lichte wind in het nadeel, waren bijzonder aangenaam. Jammer dat de zon er toen niet doorkwam.
Hoewel ik het persoonlijk meer heb voor wat technischer en bochtenrijker MTB-tochten, toch met een tevreden gevoel huiswaarts gekeerd van De Panne.
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

Ah, was gei die langen met uw rode MTB ? :) Klik es op de link in mijn signature; das onze club. En die griezelige truitjes zijn van primal :p

Image
Post Reply