14-1-07 Herenthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

G-love wrote:@blazer

da ziet er zeker nie slecht uit =P~
Nee, dat ziet er niet slecht uit. Maar het zijn dan wel alleen de mooie plaatsjes die ze laten zien op die foto's, dit zal heus niet het "gemiddelde" terrein van de tt zijn. In deze streek kan dat nu eenmaal niet anders.

Hetzelfde voor de tt van Berlaar (mijn woonplaats en vlak in de buurt van Herenthout). Deze doet ongeveer dezelfde bossen aan, nl. het Merodusbos en kruiskesberg (in Bouwel is er ook een héél mooi stukje).

Het probleem in deze streek is vooral dat je hier en daar erg mooie plekjes kan vinden, maar deze door mooie paadjes aan elkaar weven is niet zo simpel, hierdoor zit je dus geregeld met een stukje verhard ertussen.

Dus bij tt's in deze streek mag je je zeker niet verwachten aan een parcours zoals het blosoparcours in Herentals, want dan zal de ontgoocheling groot zijn vrees ik, voor de rest is het wel een mooie streek om te verkennen, met zoals ik al zei, tal van mooie plekjes om te biken, alleen liggen deze niet vlak bij elkaar.
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

kunnen jullie me even helpen ,ik ben namelijk nog een beginneling
en zou volgende zondag willen kiezen uit

bierbeek - Bremt
of
Herenthout.

nu voor mij hoeft het niet zo zwaar te zijn en mag vrij vlak zijn .

welk raden jullie me aan ?
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

@rikske

zou je dan eerder voor Tessenderlo kiezen of is het daar een beetje dezelfde situatie, nl. mooie stukken off-road maar wel vrij ver uit elkaar gelegen, of toch deze kiezen?

Alvast bedankt.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

G-love wrote:@rikske

zou je dan eerder voor Tessenderlo kiezen of is het daar een beetje dezelfde situatie, nl. mooie stukken off-road maar wel vrij ver uit elkaar gelegen, of toch deze kiezen?

Alvast bedankt.
Ik moet eerlijk bekennen dat de streek van Tessenderlo voor mij onbekend terrein is, dus kan ik deze 2 tt's ook niet met elkaar vergelijken :oops: .

Let op, ik wil de tt van Herenthout helemaal niet afbreken hé, maar iemand die zich hier aan een single-track weelde als in Herentals verwacht komt bedrogen uit, daarom mijn woordje uitleg over deze streek.
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

voor mij mag er al eens een stukje verhard inkomen ,kan ik beetje recuperen.

weet alleen niet bierbeek hellingen ,modder ,zwaar ?
tegenover herenthout
Rikske
Mountainbiker

Post by Rikske »

blazer wrote:voor mij mag er al eens een stukje verhard inkomen ,kan ik beetje recuperen.

weet alleen niet bierbeek hellingen ,modder ,zwaar ?
tegenover herenthout
Persoonlijk denk ik dat Bierbeek een pak meer hellingen zal hebben als Herenthout, modder gaat er op beide plaatsen wel liggen denk ik :wink: .
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

blazer wrote:kunnen jullie me even helpen ,ik ben namelijk nog een beginneling
en zou volgende zondag willen kiezen uit

bierbeek - Bremt
of
Herenthout.

nu voor mij hoeft het niet zo zwaar te zijn en mag vrij vlak zijn .

welk raden jullie me aan ?
we kunnen zelf niet kiezen,ik geloof dat het de eerste keer is dat ze in herenthout een tt organiseren dus wij weten net zoveel als jij...spannend he :lol:
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

herenthout daar in de bossen van kruiskebergen zal wel mooi rijden zijn denk ik
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

kruiskesberg is een postzegel groot. Dat is mijn plek waar ik passeer als ik een kort ritje wil doen. Stukje langs de nete om op te warmen, 2-3 lusjes op kruiskesberg en terug naar huis.
De bossen aan de overkant zijn geweldig modderig! Ik heb daar een paar weken geleden tot halverwege de velg in de vettigheid gestoken! Verder veelal grote brede paden, nogal recht op recht. Dan vind ik kruiskesberg persoonlijk een veel leuker stuk.

Nuja, ik trek zowieso naar Tessenderlo, hier achter de hoek kan ik altijd nog narijden ;-). Ik vind het wel jammer dat het de 2e tt op anderhalve maand is die door dezelfde stukken gaat gaan, of toch gedeeltelijk. Zo kan alles extra goed kapot gereden worden #-o #-o
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

Ha een nuttig antwoord dus veel modder te verwachten in herenthout volgens de jakke
Post Reply