voila Theux is niet doorgegaan, ben ik de TT in helchteren net gaan rijden.
90% van de TT heeft de achterste schijf gesleept.
Ik werd er gek van.
Moet wel zeggen, parcours lag er erg nat bij en twas vooral zand ondergrond.
Ik heb zowaar de indruk dat de zuigers té kort op de schijf staat vanachter.
Vooraan kan ik zien dat er nog aan beide kanten van de schijf een kleine spatie is. Dus deze durven ook wel ns slepen maar dit is dan maar kortstondig.
Achteraan dus niet. Heb net de pistons schoongemaakt en opnieuw wat ingeolied.
Lucht zit er volgens mij niet op, omdat ik altijd de constante remkracht heb.
Zuigers bewegen zowel in als uit.
Weet iemand hoe ik de zuigers kan afstellen zodat ze niet zo kort op de schijf staan???
Avid Juicy 5 problemen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
ClassicDriver
- Mountainbiker
Probeer eens het rode wieltje op de remhendel "in" te draaien.
Hier nog een modderprobleem. Vandaag in flink in de modder gereden en mijn blokjes zijn achteraan op. (ECBgold) En van voor zijn ze half versleten (Swissstop). Ik moet wel toegeven dat het inrijden niet is gebeurd zoals het moet, dus de Swissstops die half afgesleten zijn is m'n eigen fout. Wat ik wel vervelend vind is dat bij modderig weer mijn zuigers niet goed meer werken. De modder belet dat hij naar binnen wordt geduwd. Zo blijft het blokje tegen de schijf schuren met als gevolgd dat het volledig op is. Het andere blokjes is er iets beter aan toe maar dat gaat ook de vuilbak in. Wat kan ik hier aan doen? Is dit een Juicyprobleem? (btw, 't zijn Juicy 7's)
Op mijn vorige fiets had ik LX-en en daar heb ik dat maar één keer mee voor gehad op twee jaar tijd. Nu 2 keer op 2 maanden tijd en als 't volgende week weer regent heb ik weer prijs denk ik.
Hier nog een modderprobleem. Vandaag in flink in de modder gereden en mijn blokjes zijn achteraan op. (ECBgold) En van voor zijn ze half versleten (Swissstop). Ik moet wel toegeven dat het inrijden niet is gebeurd zoals het moet, dus de Swissstops die half afgesleten zijn is m'n eigen fout. Wat ik wel vervelend vind is dat bij modderig weer mijn zuigers niet goed meer werken. De modder belet dat hij naar binnen wordt geduwd. Zo blijft het blokje tegen de schijf schuren met als gevolgd dat het volledig op is. Het andere blokjes is er iets beter aan toe maar dat gaat ook de vuilbak in. Wat kan ik hier aan doen? Is dit een Juicyprobleem? (btw, 't zijn Juicy 7's)
Op mijn vorige fiets had ik LX-en en daar heb ik dat maar één keer mee voor gehad op twee jaar tijd. Nu 2 keer op 2 maanden tijd en als 't volgende week weer regent heb ik weer prijs denk ik.
Voor welk probleem is dit een antwoord? Ik heb net op de mijne gekeken, maar ik zie nergens twee stelmoertjes om de kaliper te regelen. Ik zie 3 bouten die de twee delen samenvoegen tot één blok. Dan is er ook nog een bout waarin de olieleiding uitkomt. Hier opstaat wel een een tork-schroefje. Maar waarvoor dit dient weet ik niet. Mss om het debiet te regelen of om de leiding los te maken?stef78 wrote: mss je caliper wat afstellen, kijk op de kop vd schijf, langs voor of achter, en dan zie je dat je soms de caliper met de wee moeren wat moet bijregelen...heb ik ook al gehad.
-
zombie
- Mountainbiker
dat dient om uw leiding te purgeren...SusXT wrote:Voor welk probleem is dit een antwoord? Ik heb net op de mijne gekeken, maar ik zie nergens twee stelmoertjes om de kaliper te regelen. Ik zie 3 bouten die de twee delen samenvoegen tot één blok. Dan is er ook nog een bout waarin de olieleiding uitkomt. Hier opstaat wel een een tork-schroefje. Maar waarvoor dit dient weet ik niet. Mss om het debiet te regelen of om de leiding los te maken?stef78 wrote: mss je caliper wat afstellen, kijk op de kop vd schijf, langs voor of achter, en dan zie je dat je soms de caliper met de wee moeren wat moet bijregelen...heb ik ook al gehad.
BTW; ik denk dat mijn probleem te maken heeft met een Oring die niet meer goed op zijn plaats zit wegens eventueel scheef induwen van de piston
Ga de boel volgende week helemaal uit mekaar halen en opkuisen...
Hoop dat dan de problemen opgelost zijn.
Vandaag trouwens in de Voeren geweest (Voerenroute) en had al wat minder problemen hoewel het daar een modderpoel was.
Had de psitons wel wat ingevet met vaseline
-
ClassicDriver
- Mountainbiker
Post by ClassicDriver »
Er bestaat dus geen mogelijkheid om met juicy 5 de afstand in te stellen van zuiger tot schijf??
-
zombie
- Mountainbiker
denk het niet...het zou een zelfrichtend systeem zijn...ClassicDriver wrote:Er bestaat dus geen mogelijkheid om met juicy 5 de afstand in te stellen van zuiger tot schijf??
mijn voorrem geeft totaal geen probleem. Ik denk dat de stand van de rem op het achterwiel gevoeliger is voor modder dan het voorwiel, die staat tenslotte veel verticaler