Vaste route in de buurt van Lommel

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik heb vandaag dus een poging gedaan om de 4 routes te rijden maar t'is mislukt :-? rood ging goed; blauw ook, dan kwam ik op groen die nog zeker 10-15km samenloopt met blauw.op een gegeven moment kwam ik aan een splitsing,blauw ging naar rechts, en dan 2 groene, 1 de brug over en 1 terug het bos in. ik heb die laatste gevolgd maar dat was dus nie goe, blijkbaar een verkorting van de groene.

enfin ik had toch nog 100 km op den teller en da was eigenlijk genoeg,das dus echt puur single track eh, nie te doen.ik ben helemaal zot gedraaid :drunk: 100 km waarvan zeker 80 km single track en niks asfalt.
magnifiek gewoon,nu nog enkele bergskes want dat is er nie, ik had 36 Hm :wink:

binnenkort een nieuwe poging voor de volledige 4 lussen.

ps: de bepijling is tiptop in orde maar er zijn redelijk wat splitsingen dus een beetje opletten.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Ga volgend weekend naar center parcs vossemeren
Ga de route van Luykgestel zeker eens rijden misschien in combinatie met andere route, heb er alleen maar goeie kritieken van gelezen, dat beloofd dus.

Is er nog iemand die volgend weekend in vossemeren zit
't misschien fun om af te spreken en samen te rijden
swink
Mountainbiker

Witte pijlen in Lommel

Post by swink »

Wie "beheert" deze pijlen? Is daar een plan van?
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Heb je die pijlen al eens volledig gevolgd? Hoe lang is die toer dan?
Als ze niet langer is dan 15km zal het waarschijnlijk een wandelroute zijn. Waar ben je die pijlen tegengekomen? In de bossen rond kattenbos weet ik dat er nogal veel wandelroutes zijn.
Bij mijn weten is er geen mountainbikeroute in Lommel.
Wel juist over de grens aan centerparks heb je de vaste route van Luycksgestel (ongeveer 37km), maar als mijn geheugen me niet in de steek laat zijn dat van die rode driehoekjes met 2 bollekes onder.
swink
Mountainbiker

Post by swink »

Die route bestaat uit twee aaneensluitende lussenen is in totaal tss de 50 en de 60 km lang. het startpunt is aan de lossing: lus 1 langs kanaal(deels over fietspad, deels door bos) richting heuvel, de elzen in, door de witringen achter aqua paradiso, langs de jachthaven de brug over langs het jaagpad terug richting lossing.
Lus 2 : door het bos richting voetgangerbrug, brug over richting nederland een stuk van die rode pijlen in tegenovergestelde richting naar stevesvennen door bossen tot aan ijzeren brug in mol, brug over lang kanaal terug tot bij "dikke louis" terug het bos in langs kanaal richting balen, brug over, richting balendijk, richting heeserbergen, langs stort, door de sahara tot aan de lossing
Dit is een zeer beknopte beschrijving. Het zijn witte pijlen aangebracht op bomen, paaltjes...
Op sommige plaatsen zijn ze echter heel onduidelijk(bv een pijl naar links en naar rechts, soms lange tijd geen pijlen..)
swink
Mountainbiker

Post by swink »

Ik ben er intussen achter gekomen wie de pijlen beheerd en het is inderdaad een wandeltocht van +/- 50km
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Vandaag de rode route van 35km in luyksgestel gereden, was geen enkele klim te bespeuren maar wel constant draaiende singletracks door de bossen.
De pijlen zijn heel duidelijk aangegeven.
Bij de start nog 2 bikers van het nederlands forum tegengekomen en daarmee de toer gedaan, maar ben hun nickname vergeten #-o , al bij al een leuke tocht :-D
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Gisteren de rode route gereden in Luyksgestel.Een plezant snel parcourke!Heuvels of klimmetjes moet je hier niet verwachten.Ik heb 63hm gehad waarvan het overgrote deel van langs de vaart vanuit Mol naar Lommel was.Wat kan men dan wel verwachten op dit uitgestippeld parcour?Een zeer goed afgepijlde route,met zeer veel single-tracks.De gevaarlijke punten zijn aangeduid met een stop teken(oversteek grote baan).Er zijn 2 verkorte alternatieven aanwezig voor wie het wat veel wordt.En belangrijkste!...er zit zo goed als niets verhard in!39km lang!
Ik heb deze route met een gem. van 25km/u gereden,wel aan een hoge hartslag,maar ik kon het niet laten.Het nodigde uit om hard te gaan!Een route die ik zeker nog eens zal doen als ik snel wil rijden.Vanuit Mol heb ik alles bijeen 70km op de teller.
Groetjes,
$mokeyJoe
rolling thunder
Mountainbiker

Post by rolling thunder »

topickick

De routekaartjes van deze 4 routes zijn bij de nederlandse VVV kantoors
te verkrijgen onder de namen van

De Boscheindroute (Luyksgestel) 35 km rood
De Palsroute (Bladel) 39 km groen
De Witrijtroute (Eersel) 37 km blauw
De Cirkelroute (Reusel) 15 km zwart

Al deze 4 routes zijn weer onderverdeeld in einge lussen maar kunnen
ook allemaal aan elkaar gekoppeld worden.
Bijv de Boscheindroute en de witrijtroute aan elkaar is nen mooie tour (Y)

Greetz RT
dirksan
Mountainbiker

Post by dirksan »

heeft iemand hiervan een ingescande kaart ?
Post Reply