slechtste bloso routes?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Slechtste routes zijn voor mij te vinden in de buurt van Gent:
Zomergem, Lovendegem, Destelbergen
Singletrackgehaltes van 0%, en off-road gehaltes van ongeveer 20%, met 0hm kan je hier verwachten.

De route in Bornem is nog zo'n geval van wel moeite doen, maar dan in een streek waar er eigenlijk niet te mountainbiken valt.

In vergelijking met deze routes is de route van Lille nog een juweeltje.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Die van Genk. Zo plat als een vijg, veel te veel asfalt.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

serge wrote:Bedoel je de Nero route in Hoeilaert? Wat is daar zo slecht aan?
Negatieve kritiek mag, maar leg aan de lezers dan wel uit wat er zo slecht aan is.

Serge.

Awel 3 super goede stukjes in de route waarvan er 1 is weggevallen ( door werken aan de spoorweg ) en voor de rest breede boulvards door het bos, daar zie ik de fun dan niet in, het Zonieumwoud bied zoveel meer.
Bye the way ben je op een +/- 1.30 ( zelf nog rapper denk ik ) helemaal rond!!! Ne zeker géén uur gaan rijden voor deze route te doen, ZEKER NAAR THEUX gaan is véééééééééééééééééééééééééééél beter
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

kenny wrote:Durbuy: route van ongeveer 10km volledig over asfalt #-o :evil:
En met slechte bepijling erbovenop

Oei da zou je ook ni verwachten hé van een parcours in de ardennen, nogthans een schoon omgeving, merci voor de info dan trek ik daar al zekers ni naartoe voor het parcours!!!
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

Rikske wrote:Bij mij staat Haacht op nr.1 in de top van slechtste routes, véél te véél verhard en niks technische stukken. Bij wijze van spreken goed voor een uitstap met vrouw en kindjes (of écht beginnende bikers), maar voor anderen weinig uitdagend.
yep, met haacht ben ik begonnen en toen vond ik die nog wel plezant, maar vergeleken met andere bloso-routes is die inderdaad behoorlijk zwakjes... nuja veel mogelijkheden hebben ze niet in haacht hé :wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Gary Visser wrote:Ik vind Lille (leuk om is goed te vlammen) en Aarschot nog goed meevallen eigenlijk.
.
Ik vind beide de noemer mtb-parcours niet waardig. Ik vind dit persoonlijk cyclocross parcours, brede boswegen, zo goed als geen klimmetjes, vlak dus, geen singletracks... parcours die je makkelijk op je 44 kan rijden...
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Swannie wrote:
Gary Visser wrote:Ik vind Lille (leuk om is goed te vlammen) en Aarschot nog goed meevallen eigenlijk.
.
Ik vind beide de noemer mtb-parcours niet waardig. Ik vind dit persoonlijk cyclocross parcours, brede boswegen, zo goed als geen klimmetjes, vlak dus, geen singletracks... parcours die je makkelijk op je 44 kan rijden...
In Lille is het gewoon vlak. Er zijn daar geen bergen. Hoe kan je dan hoogtemeters krijgen :roll: :roll:

Eigenlijk zou het beter moeten zijn: welke route is slecht rekening houdend met de omgeving?

Iedereen weet dat de Noorderkempen dardennen niet zijn #-o
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Magura wrote:
Swannie wrote:
.
In Lille is het gewoon vlak. Er zijn daar geen bergen. Hoe kan je dan hoogtemeters krijgen :roll: :roll:

Eigenlijk zou het beter moeten zijn: welke route is slecht rekening houdend met de omgeving?

Iedereen weet dat de Noorderkempen dardennen niet zijn #-o
Akkoord ja, maar als je dan Herentals met Lille vergelijkt, dan zijn er in Herentals toch véél meer klimmekes/singletracks (gewoon meer mtb-pret) zenne, terwijl Herentals ook vlak is.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

in kasterlee en herentals ligt de "hoge" mouw. dus dan kunt ge nie verwachten dat er geen "klimmekes" inzitten é.
korsakow
Mountainbiker

Post by korsakow »

Nielskie wrote:Slechtste routes zijn voor mij te vinden in de buurt van Gent:
Zomergem, Lovendegem, Destelbergen
Singletrackgehaltes van 0%, en off-road gehaltes van ongeveer 20%, met 0hm kan je hier verwachten.

De route in Bornem is nog zo'n geval van wel moeite doen, maar dan in een streek waar er eigenlijk niet te mountainbiken valt.

In vergelijking met deze routes is de route van Lille nog een juweeltje.
lovendegem heb ik ook gedaan en miljaaar, echt supersaai. Ik kan me maar al te goed voorstellen dat beginnende mtb-ers hierop ofknappen en dat kan de bedoeling niet zijn van bloso! Dus zou ik aanraden om deze route te schrappen en in plaats hervan in de lembeekse bossen iets uit te tekenen.
Post Reply