10/12/06 Dolhain

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

julie wrote:Ik was er gisteren ook bij! Inderdaad lag het er super vet bij, wat sommige afdalingen nogal glibberig en gevaarlijk maakten. Het was steeds op en af, weinig stukken om even bij te komen. Ik had het plezier om daar te rijden met een litespeed, een fiets van een vriend.. Wat een genot! =P~

Enfin, het einde van deze rit was wat minder... kennelijk hadden we een pijltje gemist of zo, want opeens stonden we dus in een weiland dat steil naar beneden ging. We zijn daar maar te voet naar beneden gegaan en hebben vervolgens de fietsen over het prikkeldraad getild om zo terug op de weg te komen.
nogal veel volk heeft zich daar vergist... het pijltje stond helemaal bovenaan in het veld, en door de reeds aangebrachte sporen keek je niet echt in die richting... ik was reeds halverwege voor ik een aantal mensen zag terugkeren. was wel een fijn afdalingske :-)) Nu, het "echte" afdalingske dat erna kwam was nog veel fijner : vreselijk steil, nogal kapotgereden grond (sic), en op het einde een scherpe bocht van 90graden naar rechts. effekes getwijfeld, maar er toch maar afgereden. na de bocht toch een paar meters gestapt, het lag er me iets te tricky bij (aflopend naar de zijkant).

memorabel tochtje toch...
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Heb een paar vettige foto's gemaakt en een vettig verslag !
http://www.bierkarboys.be

Heb die afdaling bijna helemaal te voet gedaan, behalve net voor de asfalt
Weeral een sublieme tocht, het derde jaar op rij

Grtn
Ivan
sisse
Mountainbiker

Dolhain

Post by sisse »

Ik wist niet dat er zoveel soorten slijk waren,maar ik denk dat we van alle soorten gisteren wel geproefd hebben (eveneens ook sporadisch van de koeïenvlaaien!).
Ben er serieus ingevlogen en kwam maar aan één gemiddelde van amper 15km/h (op laatste ben ik wel in de wei verkeerd gereden).
Vandaag een hele dag ni goe van geweest!
Het was toch een prachtige rit en vooral zeer technisch.
Hopelijk nog veel van da in 2007 maar dan liefst wa minder vettig.
Post Reply