eindwerk mountainbike

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Ik denk toch ook dat serieus downhillen niet haalbaar is voor iedereen hoor... al was het maar omdat de meeste downhillparcours niet bepaald naast de deur liggen.

Gewoon toertochten rijden is natuurlijk het meest haalbare voor de meesten...
Eist trouwens ook niet al te veel van de bike als je hem gepast behandeld.

Verder... wat misschien ook intressant kan zijn voor uw werk is om te onderzoeken wat de 'beperkende factoren' zijn. De zaken die mensen afschrikt om te gaan Mtb'en.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

[quote="The OM"]Ik denk toch ook dat serieus downhillen niet haalbaar is voor iedereen hoor... al was het maar omdat de meeste downhillparcours niet bepaald naast de deur liggen.
[quote]
rite, maar ze wil een weekend in de vogezen organizeren....
Guest

Post by Guest »

Volgens mij gaat DH niet zo populair zijn door te dure fiets nodig, toch zo een DH- voorvork kost al veel. En velen gaan niet zo snel durven DH'en.
Maar is natuurlijk wel leuk om naar te kijken en pinten drinken en feesten kan je tijdens het kijken ook. Maar voor DH'ers kan dat wel een leuk idee zijn natuurlijk :P :wink:

maar toch succes
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Hey Noortje!

Laat ons zeggen dat ik heel goed weet waarover het gaat en wil ook wel het één en ander kwijt :wink: . Als je trouwens nog vragen hebt voor je eindwerk, kan je dat zeker vragen aan mij! Wil zeker ook helpen in de voorbereiding als ik enigzins van nut kan zijn.

Downhill is mss wat te ver gegrepen. Langs de andere kant zie ik het nog niet helemaal onmogelijk om een paar ritjes Freeride te doen. Dat zijn ook tochten waar veel afdalen en technische stukken de eigenschappen zijn. Niet zo extreem als downhill en ook haalbaar met een stevige XC-mountainbike.
Omdat er veel mensen zijn die blijven steken bij de DH vraag, geef ik liefst ietske meer mee.
In die streek zijn er alvast bewegwijzerde routes. Meestal wordt het wel nog knutselen om perfecte tocht te hebben voor begeleide tochten. Je kan misschien eens proberen zoeken of er geen ervaringen zijn uit de streek onder de rubriek "In het buitenland" (gebruik zoekmachine, is gemakkelijker). Andere forums/sites die misschien kunnen helpen; forum.mountainbike.be, http://www.mountainbikeplus.be, http://www.bikers.be. Die twee laatste zijn tijdschriften en kunnen misschien in die omgeving tochten gereden hebben en die gepubliceerd hebben in hun tijdschrift. Als je die mensen eens een mail stuurt, kan het zijn dat ze je willen helpen bij het terugvinden van het juiste nummer...
Er zullen wel nog sites zijn, maar ik kan er niet meteen op komen.
Volgens mij willen mountainbikers 's avonds zeker nog iets doen. Er voor zorgen dat de activiteiten héél vrijblijvend zijn, zal een losse sfeer scheppen en zullen ze toch vanzelf meedoen. Typische actviteiten voor bikers op avontuur mogen zeker verband hebben met ontdekken van de natuur. Een oriëntatietocht of een kampvuur zoals eerder genoemd zijn enkele mogelijkheden. Met een beetje zoeken vind je waarschijnlijk nog een pak dingen. Ik zou het wel niet zo zeer meer in de fiets zoeken, maar dat is persoonlijk. De fiets is de rest van de dag al aan bod gekomen.

In ieder geval hoop ik dat het bike-weekend wel een super-succes wordt voor jou!

Greetz,

Julien (ex-KdG :P )
Post Reply