23/12/06 Aaigem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
siloske
Mountainbiker

Post by siloske »

Deze vm in Ternat op mijn fiets gesprongen richting Aaigem. Na een opwarmertje van 22 km toch geriskeerd om de 55 km te rijden waarvan ik zeker geen spijt heb. De bepijling was dik in orde. Die mannen hebben op geen pijltje gezien. Proficiat =D> =D>
De bevoorrading was ook dik in orde maar ben het wel eens met mijn voorganger. Voor de 55 km had ik toch ook liever een tweede bevoorrading gezien. Daarom niet zo uitgebreid maar een kleinigheidje is genoeg. De gratis boterhammen kwamen voor mij goed van pas als je weet dat er nog een terugrit van 22 km op het menu stond.
Aan de afspuitplaats ook niet echt moeten wachten. Had misschien wel te maken met het uur van aankomst (13.22).
Alleszins : ik heb genoten van mijn rit die uiteindelijk 100 km bedroeg.
Zo zie je maar dat ook de dames geen schrik hebben van wat km's te rijden hé ! Waar een wil is, is een weg.
Proficiat voor de organisatie. Daar zullen ze mij nog zien.

Ann
more
Mountainbiker
Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Post by more »

jawatte goe bezig =D>
slokkie
Mountainbiker

Post by slokkie »

Heel toffe rit , :-) :-)
Natuurlijk was er modder , maar de zware baggerstroken werden toch achterwege gelaten, Na 42 km voelde ik het toch wel in de benen , gelukkig hadden we onderweg een super bevoorrading,
Den apres was ook in orde ;men keek niet op een boterhammetje meer of minder ... en wij hebben dan ook maar niet op een blond enameke meer of minder gekeken :drunk:
Gevolg was dat die enkele km's naar huis best lastig waren
Proficiat aan de organisatie en tot volgende keer
simply the best
Mountainbiker

Post by simply the best »

=P~ :-D :roll:
blijven trainen slokkie, dan lukt het wel (met die bleke biertjes), hopelijk traint onze bronstige kurt ook eens op zijne velo, dan komt hij volgende keer ook wel verder dan de 26 km's :drunk: :drunk:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Goed uitgepijld, aan de gevaarlijke punten (drukke oversteekplaatsen) stonden seingevers, de bevoorrading bij PDS-bikes was in orde zij het dat het wel wat vroeg was (na 20K) voor de bikers die de 55K reden. Wat wij het meest konden appreciëren was de keuze van de baantjes. Er waren weliswaar tamelijk veel platgereden stukken bij maar die werden dan toch zodanig creatief aan mekaar geknoopt dat het interessant bleef.

De Landries van Aaigem en de Kambaan van Heldergem, die moeten er natuurlijk in zitten als landschappelijk waardevol terrein maar de minder gekende tracks zaten ten noorden van de Provinciebaan. Met name in Zonnegem en Vlierzele kregen we enkele minder bereden wegjes onder de wielen. En er zaten al eens enkele honderden meters in waar je een beetje techniek moest bovenhalen om er de vaart in te houden. Bijvoorbeeld op het stuk dat parallel loopt met de Kattenbos (baan van Vlierzele naar Ottergem) : daar waren zodanig veel putten, sporen en plassen dat je op de centimeter moest rijden om de zaak onder controle te houden.

Aaigem wordt zo stilaan een niet te missen TT in zuid Oost-vlaanderen.
Post Reply