lcmt 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

Iemand ervaring met de LCMT en dan vooral qua voorbereiding op dergelijk avontuur. Als er iemand goeie trainingsschema's heeft van voorbije jaren, altijd welkom.
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

Iemand ervaring met de LCMT en dan vooral qua voorbereiding op dergelijk avontuur. Als er iemand goeie trainingsschema's heeft van voorbije jaren, altijd welkom.
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

Niet anders dan dat ge u voorbereid op een andere marathon. De klims zijn/waren niet echt zwaar. Je moet uiteraard wel 4 dagen +- 100km kunnen fietsen hé.
Maar wat zijn uw doelen, gewoon uitrijden, meedoen aan de chrono's, als training...

Veel extensieve trainingen, opbouwend naar 100km of meer.
Als je een toertocht doet neem je de kleine omloop er ook nog is bij, maar altijd als training rijden. Niet koersen tegen uw maten dus :wink:
Naargelang ge dichter tegen de LCMT komt beginde met al is een paar dagen na mekaar + 100km rittekes te doen. Een paar keer naar de Ardennen gaan trainen.

Dees is nu maar een simpel vb hé.
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

Bmweke wrote:Niet anders dan dat ge u voorbereid op een andere marathon. De klims zijn/waren niet echt zwaar. Je moet uiteraard wel 4 dagen +- 100km kunnen fietsen hé.
Maar wat zijn uw doelen, gewoon uitrijden, meedoen aan de chrono's, als training...

Veel extensieve trainingen, opbouwend naar 100km of meer.
Als je een toertocht doet neem je de kleine omloop er ook nog is bij, maar altijd als training rijden. Niet koersen tegen uw maten dus :wink:
Naargelang ge dichter tegen de LCMT komt beginde met al is een paar dagen na mekaar + 100km rittekes te doen. Een paar keer naar de Ardennen gaan trainen.

Dees is nu maar een simpel vb hé.
Ik heb vroeger gekoerst op de weg paar jaren, ben nu 2jaar uit competitie en wel wa bijgekomen, maar wil me op paar maanden nog klaarstomen voor deze wedstrijd. Belangrijkste is wss de uithouding, ik wil deze eerste maal zonder problemen kunnen uitrijden en genieten van de mooie natuur. Ik laat die chrono's aan me voorbijgaan. Ja, was al van plan om enkele Marathons mee te doen eerst op hartslag wel....

Rijde jullie altijd in ploeg als jullie marathons doen ter voorbereiding, anders min bikemaat en ik kunnen wel paar goeie trainingmakkers met ervaring gebruiken ....
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

DerJef wrote:Rijde jullie altijd in ploeg als jullie marathons doen ter voorbereiding, anders min bikemaat en ik kunnen wel paar goeie trainingmakkers met ervaring gebruiken ....
Wat bedoel je met "rijden in ploeg"?
Wij gaan altijd wel met een groepke van ons club naar marathons. Maar iedereen rijdt zijn tempo hé.
Ik moet door een blessure helemaal vanop (onder) 0 beginnen. Ik zal pas tegen Juni klaar zijn denk ik...
Vorige week 20min en 30min gereden voor het eerst in maanden, goed voor 16km :roll:
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

Oei, das geen goed nieuws. Je doet dan niet mee aan de LCMT dit jaar. Bwa, ik rij zelf ook in een club, wel nie echt competitie gericht. Maar een leuke bende met paar goeie bikers tussen hoor. www.steenbakkers.be

Maar op de marathons zullen we denk ik met maar paar zijn en het is altijd leuk om met een redelijke bende te starten en een vast tempo aan te houden... wordt je beste van.
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

De LCMT wordt voor mij een eerste deelname, mijn voorbereidingen zijn alvast begonnen.
Na het fantastische Vulkanbike in Duitsland moet dit een opvolger zijn.
Ik hou alleen mijn hart vast voor dat rotweer waar ze al enkele jaren met kampen.
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

DerJef wrote:Oei, das geen goed nieuws. Je doet dan niet mee aan de LCMT dit jaar. Bwa, ik rij zelf ook in een club, wel nie echt competitie gericht. Maar een leuke bende met paar goeie bikers tussen hoor. www.steenbakkers.be

Maar op de marathons zullen we denk ik met maar paar zijn en het is altijd leuk om met een redelijke bende te starten en een vast tempo aan te houden... wordt je beste van.
Naar de LCMT zou ik sowiso niet meer gaan. Ons mannen zijn vorig jaar naar "Le Chemin du Soleil" geweest en iedereen was daar zeer tevreden over. En maar lachen met de modder die ik gezien heb, terwijl zij elke dag zonnecrème moesten aandoen.
Dit jaar ga ik mee naar daar, perfect om te trainen.

2 threadekes voor wa informatie te geven hé. 1 & 2

Grtz Nico
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

Ziet er idd wel nizzze uit. Maar denk voor mijn eerste meerdaagse dat de LCMT beter is....
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

Ik weet niet. De laatste jaren heeft het weer het toch een tikkeltje zwaarder gemaakt :P
Bij Le Chemin hebde toch al heel veel kans op :P mooi weer.
En in die periode moet de afstand normaal het probleem niet meer zijn hé. Snelheid is iets anders, maar het is training hé dus (':- (@mods: fluitend smileyke werkt niet meer)
Post Reply