Zelfverkleurende lenzen in fietsbril ?!

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Ik heb zo'n adidas, ik ben er wel tevreden over. Hoewel hij toch niet zo goed is als de Briko die ik vroeger had.
http://www.briko.com/jspbriko/detail.js ... iplines=-1
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik heb de specialized singletrack en ben er heel tevreden over. Geen enkel probleem om vanuit de volle zon het bos in te rijden, het past heel snel aan. Uiteraard niet goedkoop maar wel het geld waard!
Davykoppen
Mountainbiker
Location: Carbon HT - WCS Carbon - XTR 960 - CrossMaxSL - SLR TT - Twister SS - Nokon

Post by Davykoppen »

Oakley heeft ook modellen in hun collectie met van dat type lenzen. Gewoon even zoeken op "transition"
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Ik begrijp degene die een bril moet aandoen om zijn lenzen te beschermen! Een bril voor bescherming van wat anders begrijp ik niet, tenzij het lekker weertje is. Ik ben een brildrager en ik kan u verzekeren dat het in modder, regen en zand niet leuk is om een bril te dragen!
Ik vraag mij dan ook dikwijls af waarom sommigen een bril dragen. Ik heb hem nu zondag niet opgezet tijdens de strandrace, want na 500 meter zie je al geen steek meer door die bril! Dus het was droebel kijken en voorzichtig zijn! Wat op de meeste TT's ook zou moeten voorzien worden is een mogelijkheid om je bril even op te poetsen!! 't is heerlijk na 20 à 30 km weer eens helder te kunnen zien! Dus organisatoren denk er eens aan!
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

oldy but goldy wrote:Ik begrijp degene die een bril moet aandoen om zijn lenzen te beschermen! Een bril voor bescherming van wat anders begrijp ik niet, tenzij het lekker weertje is. Ik ben een brildrager en ik kan u verzekeren dat het in modder, regen en zand niet leuk is om een bril te dragen!
Ik vraag mij dan ook dikwijls af waarom sommigen een bril dragen.
Simpel: bescherming van de ogen tegen takken, vliegende steentjes e.d. Ik prijs me toch regelmatig gelukkig dat ik een bril op heb die iets uit m'n oog houdt (ben bijziend en dus genoodzaakt om er eentje te dragen, lenzen zeggen me niets) ook al is dat soms vervelend om er eentje te dragen.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

tailspin wrote:
oldy but goldy wrote:Ik begrijp degene die een bril moet aandoen om zijn lenzen te beschermen! Een bril voor bescherming van wat anders begrijp ik niet, tenzij het lekker weertje is. Ik ben een brildrager en ik kan u verzekeren dat het in modder, regen en zand niet leuk is om een bril te dragen!
Ik vraag mij dan ook dikwijls af waarom sommigen een bril dragen.
Simpel: bescherming van de ogen tegen takken, vliegende steentjes e.d. Ik prijs me toch regelmatig gelukkig dat ik een bril op heb die iets uit m'n oog houdt (ben bijziend en dus genoodzaakt om er eentje te dragen, lenzen zeggen me niets) ook al is dat soms vervelend om er eentje te dragen.
Ik ben niet verplicht om een bril te dragen, maar veelal doe ik het toch. Ik heb anders wel nogal eens last van een pijnlijk oog achteraf (waarschijnlijk door de koude...) en ben al veel blij geweest dat het vuil tegen mijn bril spat en niet in mijn ogen... :wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik ben ook niet verplicht een bril te dragen. Maar als ik bv in d'ardennos een afdaling naar beneden vlam zonder bril zie'k niks omdat m'n ogen dan véél te hard beginnen te tranen. En ook als er veel modder ligt, liever modder op m'n bril dan modder in m'n oog.
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Swannie wrote:En ook als er veel modder ligt, liever modder op m'n bril dan modder in m'n oog.
Liever in mijn oog dan op mijn bril zou ik zeggen! Als ik met mijn oog knipper is de modder weg, op mijn bril echter laat de modder mij niet mer toe nog iets te zien. Het oog heeft een reinigingsfunctie van nature uit! Bescherming, daar ben ik volledig mee akkoord, bij droog weer, en of ter bescherming van dure lenzen. Maar ieder zijn eigen zin hé! Bij modder en regen heb ik aan mijn bril meer miserie dan profijt!
Post Reply