ik kan ook een beetje springen zonedr pedalen.
Wat looneycooney zegt is juist, maar wat voor pedalen heb je??
Het beste is dat je pedalen hebt met goede grip dat gaat beter.
tecniek
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- bosse
- Mountainbiker
ik heb 3 jaar bmx gedaan en buny hop is echt niet moeilijk eenlmaal als je het kunt je moet je voorwiel opheffen en dan met je volle gewicht naar voor vallen en natuurlijk ondertussen ook nog aan je stuur trekken na en paatr keer rlukt het vanzelf en altijd hoger en hoger
mvg olivier alias den bosse
- Kermit
- Mountainbiker
Hmm, 95°JanWillem wrote:gewoon logisch nadenken.....ge moet rechtstaan op u pedalen maar u voeten toch ewa gekanteld naar voor zodat ge u fiets meetrekt als ge springt.
(zonder klikpedalen natuurlijk......ik zou het trouwens oefenen zonder klikpedalen want 100% vertrouwen op u klikpedalen zou wel eens pijnlijk kunnen aflopen als je bij een fullspeed bunnyhop uit je pedalen schiet)
Wees ook "zacht" in u landing. Het is een slechte gewoonte om neer te smakken met je achterwiel. Op straat verdraagt je wiel dit wel maar op terrein kan dit anders uitdraaien.
Vraagje; is er al iemand geslaagd om met een MTB een vlotte 180° te springen al (traag) rijdend? IK geraak aan 130° graden ofzo....Het is nu niet iets waar ik dagelijks op oefen.....anders had ik me wel een BMX gekocht.
-
ikbenben
- Mountainbiker
Klopt idd,ik deed het vroeger ook zo met de bmx.bosse wrote:ik heb 3 jaar bmx gedaan en buny hop is echt niet moeilijk eenlmaal als je het kunt je moet je voorwiel opheffen en dan met je volle gewicht naar voor vallen en natuurlijk ondertussen ook nog aan je stuur trekken na en paatr keer rlukt het vanzelf en altijd hoger en hoger
Eerst het stuur zo hoog mogelijk trekken en in de lucht weer naar beneden duwen.Ik deed het zelfs ter plaatse