vulkan bike eifelmarathon 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Guest

Post by Guest »

Makker, die pint en nog veel meer hebt ge te goed!
De Chris zijn buiteling hebt ge toch gemist (toen reed ik achter hem). Dacht toch even dat al zijn ribben er aan waren :colors: .
Vandaag blijkt het lichamelijk nogal mee te vallen maar spijtig genoeg is het erger gesteld met zijn fiets (UST band naar de k**n en erger Crossmax disc paraplu :( .

De Vulkanbike dat weet ik U pas in spetember te vertellen want die moet nog komen (zelfde WE als de GRG).

Maar misschien maak ik de Vulkanbike niet meer mee want ze zijn mij een beetje aan het zot klappen om de Cristalp mee te doen en nu ik die site en commentaren eens goed gelezen heb, weet ik het niet meer. Op eigen tempo doenbaar maar die timeslots zijn er een beetje te veel aan vrees ik.
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

We zijn van plan om eventueel ook de Vulcanbike te rijden. We reden hier al verschillende marathons en houden wel wat van klimmen en dalen. De vraag is natuurlijk hoe zwaar die tocht is. Zijn er mensen die een goede vergelijking kunnen geven met andere tochten in Vlaanderen (bijvoorbeeld RVV, regiotoer, ..;)
Nog enkele andere vragen: hoe zit het met de kostprijs? Hebben er al mensen gebruik gemaakt van die gratis overnachting? Men heeft het over tijdslimieten, hoe zit het daarmee? (we zijn niet van de snelste, we rijden marathons voor de fun, maar we willen ze wel op ons gemak kunnen rijden) Starturen? Of mensen die ergens nog een verslagje op hun pc hebben staan?
Guest

Post by Guest »

Alle info op www.vulkanbike.de
Er is slechts 1 tijdslimiet, je moet voor 17.30 uur binnen zijn om in de finisherlijst opgenomen te worden en de eerste 60 Km moet je afgelegd hebben voor 13.30 uur indien je de marathon volledig wilt uitrijden. Dat komt ong.overeen met een gemiddelde van 13.5 uur op het eerste deel en 12 per uur over de gehele marathon.
Start van de Marathon is om 09.00 en 09.05 uur, de halve tussen 09.10 en 09.25 uur en de 45 Km om 11.00 uur.
Met een regiotour kan je hem evenwel niet vergelijken gezien de regiotour zo plat is als een vijg. Ook de ondergrond is anders, nl. vulkaankorrels waardoor ook bij droog weer het gebruik van noppenbanden aanbevolen is en oppassen geblazen tijdens het afdalen.
Je moet o.a. door een oude tunnel van 580 meter en een brug van 30 m hoog en op en af over singletracks. Veel fun dus.
De inschrijving bedraagt 30 €.
Je kan o.a. in het nabijgelegen Dorint hotel verblijven in chalets voor 4-6 personen (min bezetting 3 pers) voor 30 € pppn, ontbijt inbegrepen.
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

ivo wrote:gezien de regiotour zo plat is als een vijg.
Op mijnen teller stonden toch 900hm na de regio tour :wink:

Maar 't is inderdaad niet te vergelijken denk ik. Misschien wel met de 90 van GRG?
chris
Mountainbiker

Post by chris »

even vergelijken:

GRG 90km: 2185hm

Vulkanbike Marathon: 101km / 2480hm
Vulkanbike halve marathon: 57km / 1430hm
vulkanbike korte tocht: 43km / 934hm

inschrijven 30 euro .... met pasta party 32 euro (= aan te bevelen)

cu

chris :colors:
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

hun website is wat meer up-to-date gezet met hoogteprofielen ed.

Ik zie dat de marathon 100km toch nog 2 keer dezelfde lus doet. Dit doet me weer meer twijfelen om te gaan. Ik zou allesbehalve gaan voor de tijd, maar voor de streek. Maar om dan zo ver te bollen om 2 keer dezelfde lus te doen :(
Guest

Post by Guest »

Dubbel bericht. :evil:
Last edited by Guest on Mon 01 Sep 2003 16:23, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

1. De 2de lus zou niet dezelfde zijn als de eerste.
2. Tis nauwelijks verder dan de Ardennen (juist over de grens)
3. Het is daar wel de moeite waard betreffende de omgeving. Moest het toch 2 keer dezelfde lus zijn. eerste keer doorzetten om tijdspoort te halen, 2 de keer genieten :D
p.s. laat U zeker niet verleiden om op de vulkaanafdaling (met die lavabolletjes) naar beneden te stuiven, der staan daar niet voor niets in iedere bocht rode-kruistenten.
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

@ ivo, rij jij nu mee of lig je nog in de lappenmand ???
Guest

Post by Guest »

Ik lig letterlijk en figuurlijk in de lappenmand :D
Met mijnen 'playtex-cross your hart BH' kan dat in de Vulkan geen probleem zijn :lol:
(ik hoop alleen als ik terug kom dat de sloten niet veranderd zijn, maar das een andere topic :roll: )
Post Reply