Vraagje Marzocchi Marathon Race

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

Ik heb mijn Mazocchi race 2006 in de bus gekregen.

Het zal waarschijnlijk nog een tijdje duren eer ik de vork zal monteren en gebruiken. & testen!!

Ik heb nu reeds een vraagje. Op de vork is de lockout kabel reeds gemonteerd. Hoe verplaats je dan de TST-knop? Zou dit moeten werken door gewoon aan de knop te draaien of moet de vork eerst al eens gebruikt zijn? Ik krijg daar "ongebruikt" in ieder geval geen beweging in?

Is dit normaal?

p.s. Ik heb daar ook nog in geen enkele kamer lucht gepompt.
De vork is nog zoals ze geleverd werd uitgezonderd de lock-out heb ik al eens op en af gezet.
Kim
Mountainbiker

Post by Kim »

TST-knop een beetje omhoog trekken en dan draaien

Groeten,

Kim
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

@ Kim

Haha =D> dat ziet er al veel beter uit. (het geeft mij wel een beetje de indruk dat dit nogal fragiel is).

Verplaats je dat veel of laat je dat gewoon staan op de meest verende stand?

Heb jij dan uiteindelijk de richting van de RL-kabel gewijzigd? Want ook bij mij is de kabel van de Remote Lock out naar binnen gericht.
Kim
Mountainbiker

Post by Kim »

Hoi Thompe,

Ik laat die meestal op de voorlaatste stand staan. Onlangs in de ardennen een standje losser gezet. Alhoewel ik eigenlijk niet zoveel verschil voel tussen de verschillende standen.

Ik heb de kabel uiteindelijk toch naar achter gezet, zodat deze onder de kader door, naar de linkerkant op m'n stuur gaat.

Grtn,

Kim
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ik vandaag aan 't werken aan m'n tweede marzocchi marathon race. De kabel stond op de vork naar achter en heb 'm onder het kader laten doorlopen en zo de remote omgekeerd (!) op de rechterzijde van het stuur gemonteerd.

Nu, na veel na te denken over dit en andere topics....

...Besloot ik dus dat 'm op de vork naar de voorkant zou moeten wijzen....

#&@!@ #-o #-o #-o

Gedemonteerd en instructies (in 't Engels) tientallen keren proberen volgen, 'k zit er al twee uur aan bezig. 'k Zou al blij zijn als 'k de hele boel terug deftig gemonteerd krijg [-o< [-o< [-o<

Kan er me iemand helpen ????
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

Heb hetzelfde probleem gehad. Is echt prutswerk (heb zo ook de kabelspanvijs afgebroken, maar is gelukkig nog bruikbaar). Om het samen proberen te vatten: het veerpinnetje moet in het gaatje recht tegenover daar waar de kabelhouder uitkomt (naar voor bij mij). Dan heb ik de vork plat gelegd en het veertje +/-2 mm terug uitgetrokken. Het veerhaakje tegen het gaatje van de kabelhouder gezet en voorzichtig naar rechts gedraaid tot waar de kabel komen moet. Dan naar beneden gedrukt en vastgezet met de dop (verder zie handleiding). En na 10 maal proberen.... bingo. T'is gelukt. Een rotsysteem voor een prachtige vork, vooral als je zo nu en dan de luchtdruk TST-kamer na moet kijken en daarvoor alles los moet doen.....
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Yep, dat naar rechts draaien probeer 'k ook altijd...Maar dan gebruik je je template die dat driehoekig geval bovenop vasthoudt en als 'm helemaal op de juiste plaats zit moet je die template eraf doen. Awel, dan springt dat driehoekig geval altijd terug....

En dan zet 'k er wel de dop op en via de uitsparing erin druk 'k dat driehoekig geval wel terug op z'n plaats maar als dan uiteindelijk alles gemonteerd is, kan je bvb wel de lockout opzetten, maar als je 'm wil afzetten springt ie niet meer terug....
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

eerst goed zien of deze goed zit (voldoende naar beneden) Je mag niets meer zien van de moer
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Soms komt ie idd terug naar boven, maar 'k kan 'm gemakkelijk terug naar beneden duwen. Dat ie terugschiet lijkt me normaal want je spant de veer toch zo'n halve slag op en er is niets om het tegen te houden als je de template verwijdert.....

Vraagje : de driehoek bevindt zich links van de kabel als je van de kabel kijkt. In het dopje zit ook een uitsparing (die de driehoek tegenhoudt) : zet 'k die uitsparing voor die driehoek of erachter ??? 'k Heb 'm altijd ervoor gezet maar ga 'm 'ns erachter monteren ?
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

Ik probeer ook om mijn kabel die naar achteren wijst te veranderen naar van voor maar ik geraak niet verder dan het bovendste kapje eraf te schroeven. :oops:
Ik heb de handleiding al een paar keer achterstevoren gelezen maar ik geraak er niet uit. Ik versta voorlopig ook niet veel van wat hierboven neergeschreven staat.

ImageImage

Ik denk dat je dat kapje met "TOP" op de vork moet leggen en dan in tegenwijzerzin moet draaien. Is dit juist? Ik heb dat al geprobeerd maar ik krijg dat niet los. Ik durf ook niet te veel kracht te gebruiken omdat ik bang ben het boeltje te breken.

Bij de levering van de vork zaten ook nog twee ringetjes. Iemand een idee voor wat die dienen?
ImageImage

Ikzelf weeg een 73kg en het is de bedoeling dat ik naar 70kg ga op de site van Marzocchi vind ik volgende waardes terug. Is het aangeraden om deze waardes te gebruiken? Of toch maar beter iets minder?

pos. air: 2.90bar
neg. air: 6.8bar
PAR: 0.5bar

Zit er nu onder die TST-kamer ook nog een luchtkamer? en zo ja hoeveel druk moet daar dan gestoken worden?
Post Reply