Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

En drinkbussen moeten natuurlijk niet uitgespoeld worden ;-)

Viezerik ;-)

Btw ik rij met ne Lobo van een paar jaar geleden en mijnen TAC teammaat JeTeR met ne rocket

Eric B
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

Cannonball wrote:Bij AS Adventure in Drogenbos lag die Rocket met ventilatieruimte al dacht ik...
En in de AS Adventure in Zaventem ligt die ook...

Mijne rocket is al een paar jaartjes oud, dus dat model is ietske anders. Maar ik gebruik die voor alle afstanden boven de 50km (dus ook voor de marathons en de TransAlp). Dat ding is meer dan groot genoeg (in combinatie met de zakken in mijn koerstrui).

Voor de TAC zijn we zelfs van plan om met 1L drank te starten (kwestie van gewicht te besparen). En dan onderweg bijvullen... we zien nog wel.

JeTeR
Don_Coolrain
Mountainbiker

Post by Don_Coolrain »

Ik ben vandaag weze kijken bij Topsport hier in Hasselt en nadien bij AS Adventure.

Topsport hadden ze twee stuks en dan vrouwenmodelletjes.
In AS Adventure vond ik ze eerst niet (hebben uitgebreide rugzakkenafdeling, maar daar lagen ze natuurlijk niet) en bij buitengaan zag ik ze zeer kort bij de kassa.

Er lagen een paar types, maar de Rocket sprak me het meeste aan.

En voor de luttele prijs van 89.99 euro, kon ik ze niet goedkoper krijgen online (bij discount 79 + 10 euro verzend).

Dus ik die maar gekocht. En blijkbaar als ge een camelbak exo-air koopt krijgt ge gratis nog een mooi hoofddoekje erbij. Een Buff of zoiets. Goed bruikbaar voor op de fiets (is thermisch). Nou da was mooi meegenomen.
Ik heb zo'n gunmetal kleurke genomen. Iets minder opvallend dan die rooie versie, waar misschien wespen of zo op afkomen :wink:

Enfin, nu zaterdag nog de fiets en ik ben vertrokken.

En handschoentjes die liggen ook al klaar. Van Chiba, ook blauwe. Ik heb iet met blauw.. hehe.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Eric B wrote:En drinkbussen moeten natuurlijk niet uitgespoeld worden ;-)
Een vaatwasmischine is toch zo handig 8)
Kurry
Mountainbiker

Re: Camelback: welke?

Post by Kurry »

Don_Coolrain wrote:Nu wil ik zo'n Camelback kopen van 2.1 liter (middelversie).
Ik wil niet zo'n supergrote rugzak hebben, eerder geneigd naar een kleiner type met fatsoenlijke waterreservoir, dan met superveel compartimenten. Als ik een reserve-binnenbandje, tooltjes, mijn portefeuille en GSM er maar inkrijg, da's voldoende.
... dan is de Rocket PERFECT wat je zoekt ... ik heb de mijne (de nieuwe versie met "ventilatieplaat") al van in juni gekocht via mijn fietsboer (89.5 EUR) ...
kkrikkes
Mountainbiker

Post by kkrikkes »

Klein vraagje: Als je een jump doet met een Camelback op je rug: Hoe vast zit die dan? Vliegt hij dan niet naar boven ? Schokt hij erg? ...
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

je doet hem zo vast als je zelf wil.
Je hebt riempjes die je vooraan kunt vastmaken. Bij mij schokt de camelbak alleszins niet veel. Of toch niet storend.
Scorpion
Mountainbiker

Post by Scorpion »

Den drank in de camelbak zal altijd wel wa "klotsen" zeker, of voel je daar niks van?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

je hoort de drank inderdaad wat klotsen. Maar dit is totaal niet storend hoor en alleen als je "rare" bewegingen maakt. Voelen doe je dat niet hoor...

het is en blijft een handig ding, zo'n camelbak
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

Scorpion wrote:Den drank in de camelbak zal altijd wel wa "klotsen" zeker, of voel je daar niks van?
Bij mij klotst dat toch niet zulle... Je moet natuurlijk eerst de lucht uit die zak zuigen, zodat er alleen vocht in zit. Dan kan er toch niks klotsen. En die zak zit stevig ingepakt in de rugzak, dus niks te klotsen.

Echt veel bewegen kan die ook niet, want je hebt vooraan een riempje tussen de shouderbanden en nog een "buikriempje" dus dat blijft allemaal goed op zijn plaats bij de zotste maneuvers...

JeTeR
Post Reply