11/11/06 TT Wervik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jo o
Mountainbiker

Post by jo o »

ik herinner me nog echte kwaliteitschocolade op de eerste bevoorading.Nu op naar Gavere.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Een verslagje te lezen op: http://www.andy-balcaen.tk[/img]
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ikke dus ook geweest naar de city, thuis wat te lang getreuzeld over het feit dat het ginder voorbije nacht serieus had gegoten en dat ik anders niet vertrek in een regenbui.
Dus pas rond 10h vertrokken aan de inschrijvingen voor de tocht van 50 km ( 54 eigenlijk ) die vrijwel heel schoon was maar vrijwel ook veel over modderstroken ging waarvan de ene al meer berijdbaarder dan de andere ( allez voor sommigen toch ).
Rond 13 km de eerste ravito dat idd een waarlijk buffet was met alles wat ge kon verwachten en nog nen aquarius bij ook.
Deel 2 was ook zeer verassend en vooral dat vel besproken stuk naast de ijzeren weg was alles uit de kast halen en dan nog moest ge van de bike.
Aan het einde van dat stuk was de bike dan ook meteen ne kilo of 10 zwaarder amaai, de andere stroken waren veelal beter te berijden met de nodige techniek om niet onderuit te gaan wat ik 2 keer heb gedaan.
De 2de ravito was net achter de speedway van Warneton ( Waasten ), dees is zo ne daytona ring in het klein maar wel schoon om zien en we moesten er zelfs nog op ook voor een rondeke.
Verder nog schone lange singletracks gereden die ook de moeite waren en dan naast de vaart terug langs Frelenghien of zoiets en daar terug zo een kleine singletrack voor een paar 100en meters waar ge kon kiezen russen schuiven of recht blijven.
Zo via Wervicq sud terug de brug over zodat we weer op eigen bodem waren en terugkeerden naar het zwembad.

Voor hoogtemeters moet ge we nie naar wervik gaan maar we hebben idd een zeer afwisselend parcours gekregen ook.
Een volledig verslag is in de maak alsook wat fotos van onderweg.

Gizmo 8)
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Niet veel aan toe te voegen aan vorige commentaren ... Alles staat hier geschreven !!
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

BEDANKT AAN ALLE 1277 DEELNEMERS DIE VANDAAG AANWEZIG WAREN TE WERVIK!
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Jullie zijn bedankt om zo'n schoon parcours aan te bieden! :wink:
Elbee
Mountainbiker

Post by Elbee »

Alles was dik in orde. Enkel na de splitsing heb ik de kleine tocht genomen en heb ik goed moeten zoeken achter pijltjes. Het waren waarschijnlijk oudere pijltjes, want dat fluo-geel was al wit geworden.
Echt moeilijk om te zien en daardoor ook verkeerd gereden. Aan een kruispunt moestek bijna stilstaan om rond te kijken waar het naartoe was.

Toen ik terug in de zaal zag ik dan dat er ook gele pijlen op de grond geschilderd waren, nooit gezien #-o
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Voor mij was het ook in ieder geval een geslaagde TT =D>
Deze morgen om 8.30 gestrart met Zanneis en Berre, en onderweg bijna geen regen gezien, maar modder daarentegen #-o #-o
Dit was een formidabele uitgave van 'blij dat ik glij' door de blijkbaar vele regen van de voorbije nacht, veel baggerwerk, maar wel geen enkele keer moeten afstappen =D> =D>
Goeie afwisseling road/off-road met vooral op Frans grondgebied enkele verrassend mooie technische passages :lol:
Stats :
55Km à 19.9 avs met toch #-o 170 hoogtemeters !!

Bedankt Rakketmannen ( en vrouwen ) =D> =D>

Groeten,
Casper :lol:
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

De eerste moddertocht van het najaar. En direct ene die kan tellen.
De start, een drukte van jewelste, met een vlotte inschrijving en duidelijk perfecte en gemotiveerde organisatie. Die raketmeiskes alleen al…… Ongelooflijk dat die mannen op hun fiets geraken.
Na een paar km wist je al, deze rocketboys gaan niet voor de knikkers.
Net als bij een fris getapte pint, hadden ze het parcour met een analoge kraag…modder voorzien. Die resulteerde per direct (stel je voor dat we enkele km moeten wachten) – tot groot jolijt van het kind in elke patser – in de heerlijkste zijdelingse schuivers, zwiepers en face-queus.
Het leven kan moddervet schoon zijn.
Net voor de 20km was het tijd voor een eerste lunch.
De buffetten stonden vierkantemetergewijs opgesteld. En ik zweer u, had ik gisteren een stuk gespeeld, dan kreeg ik hier, in een oogopslag, een indigestie.
Als een tijger sprong ik opnieuw op mijn bike. De Franse sfeer en parelregen staken de kop op, en het werd warempel gezellig.
De resem genummerde off-roadstroken leken nooit of te nimmer op mekaar. Noch was de modder waarop we reden van dezelfde bak. Soms knalde je erover al was het verhard. Dan weer was het “Slippery people all the way”.
Het cultureel erfgoed werd ons evenmin onthouden.
Zo was het 2de buffet-a-gogo voorzien in de autodroom van Warneton. Alwaar ik tot groot jolijt van het aanwezige publiek een wheely van 500m heb getrokken.
Ik wil hier geen opmerkingen over krijgen hé. Er zijn anderen die met hetzelfde gemak zeggen dat Club Brugge kampioen wordt.
Na 40km was bij velen t’wiekske dampig en brande ‘t kaarske niet meer zo goed.
De echte goden gingen op z’n Tom Boonen’s - met gespannen zeem en al - voorbij.
Dit terwijl de goegemeente aan menig stadhuis, de Echte Helden van vroeger eerde.
Het viel mij bij deze op dat vooral de dames op leeftijd, trots waren op de mannen van toen.
Dat ik de Raketmannen & vrouwen hiervoor nodig heb om dit te beseffen.
Voor tegelijk zoveel en zo weinig…’t leven kan schoon zijn
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

voila zie, eindelijk de kans gekregen om eens een verslagske te zetten.
t'Was voor mij nen thuismatch en daarom ietske later gestart (8.20) dan gewoonlijk.Starten langs de balloken is altijd ne goeie opwarmer en nu ook want daarna richting Kruiseke had ik een goe gevoel in de benen;eindelijk eens en echte modderTT en wat voor ene =P~ .Ik denk dat we ongeveer 60% off-road onder de wielen geschoven hebben gekregen en dat was bijna allemaal modderbaggeren met een paar leuke technische stukken bos tussenin ook(al is het al technisch zowiezo in de modder).
Neem daarbij een uitstekende bepijling(toch voor de 54) 2x een gans bevooradings buffet ,goede afspuitgelegenheid en niet te vergeten een zowat bijna volledig nieuwe omloop dan ben ik fier om te zeggen dat we in mijn Wervik een goeie TT hebben.Voor diegene die er niet waren zou'k zeggen;kom eens af volgend jaar ,ge zult het u nie beklagen.
km:54,55
gem:20.4km
Aan de organisatie: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Post Reply