Het eiland Kos ...

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
gburton
Mountainbiker

Post by gburton »

Haha! At leat they have MOUNTAINS & SUNSHINE on Kos :-D :-D :-D
Whats the bike rentals/terrain like there where you are?
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

gburton wrote:My Afrikaans is beter as my Hollands :( .
Anyways- In Kardamena on Kos, at 'Kos Mountainbike' one can hire 'Specialized Rockhopper'-
The best Bikes on the Island! and lots of good advice.
Geef me anders je adres eens door, dan kom ik eens op bezoek en kan je me de mooiste bikespots van het eiland tonen.
Ik zou mijn scott scale met vaste vork willen meenemen, goede keuze?
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

Ik vertrek morgen naar Kos en heb een paar MTB's gereserveerd bij Walter in Kardamena , verder heb ik mijn Edge met zoveel mogelijk trails geladen (zelf via Google Earth nog wat bijgewerkt) en dan ga k mij ginder nog ergens een kaart zien aan te schaffen en zien waar ik kom hé. Als je wat zoekt MOET er daar wel wat te doen zijn, misschien wel met hier en daar een risico op een doodlopend trail maar daar ik deze keer geen klimmateriaal mee neem (wordt daar wat te oud voor om dat allemaal mee te zeulen) zal het op mijn trappen (stappen) terug keren worden...

Verslagje volgt later en k ga een poging doen om al mijn tracks op te slaan :wink:
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

S-Biker Gino wrote: Verslagje volgt later
Ik kijk er naar uit, ik vertrek begin juli naar Kos
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

el gordo wrote:Kos = fietseiland?

yeah right...

als je wil kan je er wel leuke tochten doen, maar ik zou niet te ver wegdromen want dan kan je teleurgesteld terug komen.
Deze kan ik vandaag vanop het bewuste eiland meteen ontkrachten [-X [-X [-X dus vanuit Lambi (nabij Kos stad) richting Zia en nadien verder naar het Dikios gebergte getrokken goed voor een lus van slechts 36km doch daarvan zeker geen 10km asfalt onder de wielen wel moet gezegd geen single tracks maar af en toe op een dirt track van wel 3m breed goed moeten zoeken wemk gedeelte wel berijdbaar was dus in feite goed puzzelen, hoogste punt 570m en totaal 860HM dus dat vind ik niet mis toch.
De voor wie het wil rollercoaster descent is geen optie, inbegrepen in dezelfde prijs ha!

Bandentip: niet op gewicht besparen en neem er met extra stevige zijflanken (snakeskin oid) en het profiel hoeft niet te grof te zijn want het zijn voornamelijk dirt tracks (stenig, steengruis en stof dus).

De singeltrack die ik gevonden heb is amper te voet te doen, redelijk dikke rotsblokken op en over met hier en daar een doornenstruik, voornamelijk door de lokale berggeitjes gebruikt :-?

[/img]
fillou
Mountainbiker

Post by fillou »

ik was daar twee jaar geleden in hotel Magic Life, niet te ver van Kos centrum. Daar waren de mtb's gratis en kon je elke dag kiezen uit twee of drie ritten met een begeleider. Daar waren in elk geval leuke stukken. Iets te veel op het asfalt, maar toch met enkele pittige hellingen en nadien leuke off road afdalingen.

Dichtbij Kos stad heb je dé toeristische attractie, één of ander sanatorium van tweeduizend jaar oud. Om daar verder naar omhoog te rijden, mag je de avond voordien toch niet te veel ouzookes gedronken hebben hoor (wat ik dus wél voor had).
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

Na daar een dag of 4 met de MTB (gehuurd bij Walter van Kos Mountainbike) zo'n 175km waarvan net 42km asfalt rondgereden en zo'n 2350m geklommen te hebben kan ik volgend besluiten, er zijn daar toch wel behoorlijk wat offroad mogelijkheden waarbij de hoogste paden net boven de 600m gaan en je kan je daar zeker amuseren, niks van hoog technisch niveau, dat niet maar als ik de keuze heb om met mijn luie kl**** aan een overbevolkt zwembad of strand te liggen of wat stof in de bergen te gaan snuiven dan is mijn keuze snel gemaakt :wink:

Maar omdat beelden veel meer zeggen:
Image

Image

Image

Image

Image

Image
barty
Mountainbiker

Post by barty »

hallo, ik ben ook in Kos van 3 juli tem 10 juli (te kort natuurlijk #-o )
als er iemand zin heeft om samen ritje te doen langs ginder met de bike laat gerust iets weten...ik ben wel beetje laat om dit te posten, maar ik kan ginder wel eens kijkje op forum komen nemen 8) 8) 8)
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

da is wel wa ver om tot ginder te rijden zenne :-D
barty
Mountainbiker

Post by barty »

s-biker gert wrote:da is wel wa ver om tot ginder te rijden zenne :-D
tja zou best kunnen...maar ik vond dat ik iedereen toch moest de kans geven hé :bounce: #-o :wink: ...mooie foto's van jou tochten ginder, denk dat het fun zal worden
Post Reply