Zo weinig GIANT op deze site?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Pike
Mountainbiker

Post by Pike »

SusXT wrote:Heb een Giant Terrago gehad en die was na 7 maanden al half op gereden. Soit, dat had ik met een Trek met dezelfde afmontage mss ook gehad. Persoonlijk vind ik de kleuren van Gaint niet zo mooi. De NRS2 van een paar jaar geleden met dat groen-grijs was echt afschuwelijk. Dit jaar zit er wat verbetering in.
Kleuren niet mooi? [-X . Dit is dezelfde als die ik heb en ga niet zeggen dat je die kleur niet mooi vindt :-D

Image
h1sn
Mountainbiker

Post by h1sn »

Mooie bike! Welk merk maakt niet veel uit... als hij maar 'vlamt'! :drunk:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

TJ! wrote:
Junior wrote:
TJ! wrote:Giant = Amerikaans...?? [-X
euh... en Cannondale? Lijkt me nu ook niet onmiddelijk iets oostbloks...
Junior, je moet ni zo in de aanval gaan...
Cannondale is Amerikaans,
Giant niet...
Ah zo, 'k wist niet dat Giant Nederlands was. Nu ja, het KLINKT Amerikaans. Zo heb 'k hier ook nog een Thompson staan. Klinkt eerder BRITS maar is Belgisch...
Zo klinkt Trek me ook Amerikaans. Maar Cannondale klinkt me dan weer eerder...Canadees....

Voor mij : BIANCHI (klinkt Zuiders en is ook Zuiders...)

Ach ja, toen we klein waren hadden we toch ook niet diezelfde knuffel.... :wink:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Toen ik twee jaar geleden voor een fully heb rondgekeken vond ik een paar Giants die echt niet mooi waren. 't Leken we zebra's. Die van jou ziet er goed uit!
Guest

Post by Guest »

Giant Nederlands now way!
puur taiwanees ja
ze hebben wel verschillende dochterfabrieken in een aantal landen (assemblagefabrieken)
om zo de inporttaksen wat te omzeilen
afgewerkte producten worden harder belast dan onderdelen
maar land van herkomst is niet zo belangrijk eerder de kwaliteit enzo.
http://www.giant-bicycle.com/internatio ... 20.020.asp
http://www.giant-bicycle.com/internatio ... 20.030.asp
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Post by TS biker »

pvandebe wrote:
TJ! wrote:
Junior wrote: euh... en Cannondale? Lijkt me nu ook niet onmiddelijk iets oostbloks...
Junior, je moet ni zo in de aanval gaan...
Cannondale is Amerikaans,
Giant niet...
Ah zo, 'k wist niet dat Giant Nederlands was. Nu ja, het KLINKT Amerikaans. Zo heb 'k hier ook nog een Thompson staan. Klinkt eerder BRITS maar is Belgisch...
Zo klinkt Trek me ook Amerikaans. Maar Cannondale klinkt me dan weer eerder...Canadees....

Voor mij : BIANCHI (klinkt Zuiders en is ook Zuiders...)

Ach ja, toen we klein waren hadden we toch ook niet diezelfde knuffel.... :wink:
Ik zal nog meer zeggen, 't is allemaal bijna Aziatisch, of dacht je dat 80% van bijv. Trek of Specialized nog uit Amerika kwamen.

Maar bon, Taiwan is goed hé, want daar hebben ze de beste technologie
Guest

Post by Guest »

idd daar stuur ik ook op aan
het land van herkomst is niet zo belangrijk
eerder de kwaliteit en de rijeigenschappen
neemt maar aan dat 80 tot 85% van de frames made in Taiwan zijn
er zijn maar enkele merken die hun frames zelf maken
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

awel, 'k zal het nog anders verwoorden :

Ik vind dat een kader, van welk land afkomstig ook, dat ze mooi gepaint hebben maar dan zo'n letters opzetten als Trek, Giant enz...niet kunnen.

Art moet art zijn en niet verknoeid worden met, zeg maar, Amerikaanse éénklinkerwoorden.....
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Er zijn merken die niet onder stoelen of banken steken waar hun frame's vandaan komen :wink: .

Image
Junior
Mountainbiker

Post by Junior »

Om eerlijk te zijn... persoonlijk vind ik het kleurenpalet van de meeste Giants waaronder de mijne niet zo fameus mooi maar ik heb me vooral laten leiden door de goeie reviews op diverse sites (vooral engelstalige [-o< hehe) en door de goeie prijs / kwaliteitsverhouding.
Alleszins bedankt voor de reacties, en zoals ik hieruit kan afleiden is mijn aankoop idd nog niet zo slecht geweest voor een beginnersbike.

PS: Mijn eerste MTB was een minerva higlander.... en om eerlijk te zijn. DIe waren pas onverslijtbaar =D> Homemade belgian quality!!!
Post Reply