Respecteer beginnende bikers !!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

awel heh, heb ik in mijn eerste tt's ook meegemaakt ..maar ..ik ben zelf ook niet op mijn mondje gevallen, dusja , tegen mij ne grote mond opzetten kan wel eens verkeerd aflopen ..de meesten hadden dat al zeer snel door en lieten me erna gerust . De mooiste ervaring hiermee was op de wintertocht in genk op de terril ..die mens vloog ook iedereen voorbij , maar vloog vervolgens over de kop door van het pad af te gaan ..eigen schuld dikke bult dus .
Nu dit gezegd zijnde, meestal kom ik toch wel meer verdraagzame bikers tegen . Zo in Theux nog tijdens een afdaling, ik vloog over mijn stuur , maar stapte heel vreemd over mijn stuur en stond gewoon terug recht (dat op +-40km/h!) , die achter mij stonden allemaal perplex..'dat was sjiek' 'wauw hoe deed je dat!?' kreeg ik te horen :lol: Die konden er nog wel degelijk om lachen dat ik zeker 10 man hunne afdaling naar de botten geholpen had ..al hadden ze spijt dat ze dat niet op video of foto hadden kunnen zetten #-o
Alleh ja , ik wil maar zeggen , zo van die 'ambetanterikskes ' kom je niet zo gek vaak tegen en als ze al eens ne grote mond opzetten, moet je gewoon antwoorden : Echte bikers fietsen met plezier onder mekaar en laten hun 'vuil muil' thuis! (en hun slecht humeur ook !)

En ik heb het nogal gezegd, amateur , professional of funbiker ..ieder is een topsporter voor zichzelf, ongeacht het niveau , het belangrijkste is toch dat je wat aan sport doet en je wat kan ontspannen!

@ skyrider : ik geef je ergens wel gelijk hoor, enkel ..niet alle beginners gaan enkel in de zomer hoor ..ik ben namelijk begonnen knal in de winter-tt's , maar moet wel zeggen , toen had ik idd toch wat problemen om op de fiets te blijven zitten , maar dat hangt echt van mens op mens af hoor ..ik heb zo altijd buitensporten gedaan (voetbal,snowboarden etcetc ) en ben best wel gehard tegen zo'n toestanden :-D Wel ging ik al van in het begin mooi aan de kant en keek altijd achter mij om uit de weg te blijven.Ik kreeg hier ook dikwijls complimentjes voor van de voorbijkomende bikers :-D

Trouwens nu niet om iets te zeggen heh , maar heb al meer woorden gehad met wielrenners feitelijk ..onlangs nog op de tocht van kiewiet langs het kanaal , kwamen scouts-jongeren met een grote hoop he bos uitgefietst en gingen allemaal op het jaagpad staan ..Ik en kameraad er rustig langsdoor , komen daar ineens zo'n ganse bende wielertoeristen af en begonnen van op afstand al te schreeuwen op ons en ook op die klein gastjes ..tuurlijk ik en kameraad direct alles geblokkeerd met onze mtb's en ik riep al op die van : gaat het u joh!? ge moest zijn gezicht zien , hij had al schrik dat hem moest stoppen ..bij het voorbij fietsen keek de rest van die groep al zo van : ja sry , ik heb niets geroepen ...soms kan 1 ventje het zo moeilijk maken heh!

ps: die zal wel gene sex gehad hebben vanacht zeker! *denkik dan meestal bij zo'n speeddevils* :lol:

Mvg
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

skyrider wrote:Mijn oplossing is zeer simpel ik ga alleen nog maar in de winter naar tt.
Dan komen alleen de die hard mtb'ers. Die beginnende mtbers zijn bang van een spat modder en de snelheidsduivels kunnen ineens nietmeer volgen in de modder.

Dat is mijn gedacht erop
De echte die hard bikers zijn dan op de baan aant trainen om hun opbouw naar volgend seizoen voor te bereiden 8-[

Maar ik weet wel wat ge bedoeld :wink:
Guest

Post by Guest »

euh tijdens de winter is de mentaliteit stukken slechter dan tijdens de zomer
dan gaan de wielertoeristen ,die tijdens de zomer op de baan rijden, mountainbiken
en ik spreek uit ondervinding die zijn kwestie mentaliteit dikwijls nog een stuk erger voor "tragere" bikers
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

idd, maar daar kunde is goe mee lachen met die mannen.
Op het platte moet iedereen uit de weg, maar vanaf dat er een takske of een wortelke ligt moeten ze afstappen =; O:)
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

hahahaha :lol: bwa hier zijn er zelfs die op vlak wielertoeristen bij houden ..meen ik al eens opgevangen te hebben hier ergens .. :lol:
Guest

Post by Guest »

looneycooney wrote:hahahaha :lol: bwa hier zijn er zelfs die op vlak wielertoeristen bij houden ..meen ik al eens opgevangen te hebben hier ergens .. :lol:
Yup. En op hunne weg met mijn Michelin XCR AT's.. :lol: :lol: :lol: Het leukste is dan achter hun rijden en dan tegen 35 recht op uwe bike gaan zitten en demonstratief uw shirt ff goed trekken. :lol: :lol: .

Maar ik vind dat gedoe op TT's eigenlijk maar haantjesgedrag. Ik heb vorig jaar tijdens de winter nog eens een toertocht gereden hier in Dilsen, tjonge wat een heisa op het parcours. Gooien met fietsen, schelden en doe maar op. Nee, de tt's van tegenwoordig zijn het slachtoffer van hun eigen succes. Veel teveel mensen bij mekaar op een hoopje en dan zijn er altijd van die eikels bij ( lol ...eikels in het bos....) die zich gaan ergeren en beginnen te schelden.
Eigenlijk is hier ook een taak weggelegd voor de individuele biker. We moeten dit gedrag gewoon niet accepteren en mensen hier op aan durven spreken. Er is hier al veel over dit onderwerp geschreven en dat zal ook wel zo blijven. Mogelijk kunnen we in de toekomst een stukje bos voor onszelf reserveren, zodat we niemand tegenkomen en ons aan niemand moeten storen.
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

looneycooney wrote:hahahaha :lol: bwa hier zijn er zelfs die op vlak wielertoeristen bij houden ..meen ik al eens opgevangen te hebben hier ergens .. :lol:

das nog tleukste van al :)
als er iemand "in de weg" rijd, gewoon effe fietser roepen en merci zeggen alsge ze passeert , meestal hoor ik daarachter wel zo'n domme opmerking als: kijk diene kleen vliegn, die denkt ook datiet is,
kdenk van mijzelf dak tog vriendelijk genoeg ben, who knows, mss nie
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

T'is gewoon een kwestie van "gezond" verstand en respect tegenover elkaar.

Meestal rijd ik de mensen ook voorbij met een merci en meestal ook geen probleem. En als je niet voorbij kan bij ne single gewoon wachten tegen dat het wel lukt. Als je gewoon een beetje geduld oefent gaan er toch ook veel opzij om de snellere biker door te laten :-)
In Poperinge kwam ik bv aan een klim waar er in het midden een trap was
waar ik in elk geval al rijdend nie op kon maar er kwam er eentje achter die de trappen al rijdend nam, dus wij snel opzij en die kerel nog eens extra aangemoedigd en bewonderd =D> =D> .

Maar ja das zoals in de maatschappij: overal heb je kiekens!
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

mannekes als ik dit hier zo hoor is het de helft van de tijd oorlog tijdens een ritje. Ik moet nu eerlijk zeggen in het jaar dat ik bike heb ik amper agressieve rijders tegengekomen (denk zelfs gene ...).
Of is dit een verschijnsel dat niet in west-vlaanderen voorkomt - kan natuurlijk ook é ... ik heb er in ieder geval geen last van.
haaz
Mountainbiker

Post by haaz »

Ik ben zelf een beginnende biker. Misschien een tip voor de snelle jongens onder u....Aan de kanten van Luik hebben de snelle jongens een hulpmiddeltje. Ik fiets gewoon door en zij roepen aan welke kant ze me willen/zullen passeren. Ik vind dit een vriendelijke methode. Ik hoef me niet te pletter te verschieten en zij kunnen veilig voorbij... Ik heb zeer weinig last van agressieve rijders, gelukkig maar.
Post Reply