Jou snelheid in een sprint met de mtb
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Van der Leffe
- Mountainbiker
Post by Van der Leffe »
Wie wilt er mijn computerken eens komen afstellen want ik kom op 47 licht bergaf.Of zou het toch in de benen kunnen zitten.

- BVP
- Mountainbiker
- Location: Specialized Enduro, Specialized SX Trail, Trek 8000, Granville G-One
Snelheid zit in de benen, en niet in de naam van de band of de kleur van het rubber. We testen dit zondag onder ons getwee. Afgesproken?looneycooney wrote:awel met mijn nieuwe ritchey speedmax 1.9 haal ik een top van 51.3 op vlak , nog maar pas vorige week gehaald feitelijk .
met de originele scott oxyds 2.1 kreeg ik er maar een 49.2 uit
Heb nu pas ook een nieuwe lichtere velgset met xt-naven , zou dat verschil maken? Moet ze nog monteren , maar wacht nog op andere updates ..
Gr, NBB
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
mja zal idd wel zijn omdat ik meer ben gaan biken ..kwil het de zondag gerust nog eens testen
Rider-On-The-Storm 
Het kan natuurlijk ook zijn dat het verschil van banden de diameter een klein beetje verandert en zo de verschillende snelheden gehaald worden.looneycooney wrote:awel met mijn nieuwe ritchey speedmax 1.9 haal ik een top van 51.3 op vlak , nog maar pas vorige week gehaald feitelijk .
met de originele scott oxyds 2.1 kreeg ik er maar een 49.2 uit
Zelf heb ik nog niet getest hoe hard ik kan, meestal vind ik een 40-45 hard genoeg tijdens een sprintje
Vorige week in Theux wel ne keer 71 gehaald.. maar dit was dan geen sprintje meer.
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
58,6 wel iets wind mee kracht 3 ofzo. Het wwait hier altijd dus zonder wind kan ik het niet proberen
-
Guest
Post by Guest »
Tot nu toe 42 hier de kanaalbrug omhoog en op het vlakke weet ik eigenlijk niet, rij daar niet zoveel. Ik weet wel dat ik daar flink kan doorperen. Ene wielertoerist reed laatst verwonderd naast me en had nooit gedacht dat ene mountainbiker zo snel kon gaan met die dikke banden.

- Strikybart
- Mountainbiker
Post by Strikybart »
Hebbe we op Feryn pijl ook es gedaan: met groep mtb'ers de 106km gaan doen tusse de wielertoeristen/-terroristen en die koste der nie mee lache da we 106km hebbe kunne volgemaurice wrote:Ene wielertoerist reed laatst verwonderd naast me en had nooit gedacht dat ene mountainbiker zo snel kon gaan met die dikke banden.![]()
![]()