Jou snelheid in een sprint met de mtb

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Van der Leffe
Mountainbiker

Post by Van der Leffe »

Wie wilt er mijn computerken eens komen afstellen want ik kom op 47 licht bergaf.Of zou het toch in de benen kunnen zitten. :oops: :oops:
BVP
Mountainbiker
Location: Specialized Enduro, Specialized SX Trail, Trek 8000, Granville G-One

Post by BVP »

looneycooney wrote:awel met mijn nieuwe ritchey speedmax 1.9 haal ik een top van 51.3 op vlak , nog maar pas vorige week gehaald feitelijk .
met de originele scott oxyds 2.1 kreeg ik er maar een 49.2 uit
Heb nu pas ook een nieuwe lichtere velgset met xt-naven , zou dat verschil maken? Moet ze nog monteren , maar wacht nog op andere updates ..
Snelheid zit in de benen, en niet in de naam van de band of de kleur van het rubber. We testen dit zondag onder ons getwee. Afgesproken? :wink:

Gr, NBB
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

mja zal idd wel zijn omdat ik meer ben gaan biken ..kwil het de zondag gerust nog eens testen :wink: Rider-On-The-Storm 8)
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

mee mijne vorige fiets, die 3kilo zwaarder weegt en die nogal veel pompte :-D 47.8km/h zal mijne nieven es openhalen zodra ik kan denk dat ik de 50 wel kan aantikken
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

mijn fietscomputertje onthoudt geen maximum snelheid, al heb ik bij een sprint nog wel eens de 50 gezien, zeker geen 51. Maarja, zelfs in den bergaf kan ik maar meetrappen tot net over de 56, als ik dan nog sneller ga en meetrap zit ik te dansen op mijn zadel, mijn beentjes kunnen niet mee...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

looneycooney wrote:awel met mijn nieuwe ritchey speedmax 1.9 haal ik een top van 51.3 op vlak , nog maar pas vorige week gehaald feitelijk .
met de originele scott oxyds 2.1 kreeg ik er maar een 49.2 uit
Het kan natuurlijk ook zijn dat het verschil van banden de diameter een klein beetje verandert en zo de verschillende snelheden gehaald worden.

Zelf heb ik nog niet getest hoe hard ik kan, meestal vind ik een 40-45 hard genoeg tijdens een sprintje :-)
Vorige week in Theux wel ne keer 71 gehaald.. maar dit was dan geen sprintje meer. :oops:
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

cube rides on wrote:#-o ik heb geen metalen fiets ze. :P
Ben je een van de gelukzakken met een plastieken fietske of ben je zo ouderwets dat je nog met een houten spel tourt?

M'n max snelheid op het vlak zou ik niet weten, wat ik wel weet is dat het enorm lastig is om lang zo'n hoge cadans aan te houden.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

58,6 wel iets wind mee kracht 3 ofzo. Het wwait hier altijd dus zonder wind kan ik het niet proberen
Guest

Post by Guest »

Tot nu toe 42 hier de kanaalbrug omhoog en op het vlakke weet ik eigenlijk niet, rij daar niet zoveel. Ik weet wel dat ik daar flink kan doorperen. Ene wielertoerist reed laatst verwonderd naast me en had nooit gedacht dat ene mountainbiker zo snel kon gaan met die dikke banden. :lol: :lol: :lol:
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

maurice wrote:Ene wielertoerist reed laatst verwonderd naast me en had nooit gedacht dat ene mountainbiker zo snel kon gaan met die dikke banden. :lol: :lol: :lol:
Hebbe we op Feryn pijl ook es gedaan: met groep mtb'ers de 106km gaan doen tusse de wielertoeristen/-terroristen en die koste der nie mee lache da we 106km hebbe kunne volge :P
Post Reply