biken vanaf welke leeftijd?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ben op mijn 3.5j al beginnen voetballen en op me 5de deed ik daar nog eens athletiek bij ..was bijna elke dag wel een sport :P hehe
Dus te jong zal hem wel niet zijn heh , maar idd rustig aan , gezond eten , op tijd slapen en genoeg voorzieningen onderweg .
Denk dat hem nog content gaat zijn later dat hem sportief word grootgebracht! Ik ben dat alleszins wel :-D
Mvg
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

dat zal wel lukken. alleen hier in lichtaart zal dat de bloso van kasterlee worden, met nog een heel stuk singletrack naast de route. ook een smal paadje naast een gracht (niet om u of uw dochter schrik aan te jagen) maar hier in lichtaart zitten zo geen racers, behalve ikke :lol: nee grapken, maar dat moet zeker wel lukken. laat ze daar maar eens goed rijden.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

is dat zondag de 30ste? dan kom ik waarschijnlijk wel af om eens beetje door proberen te peren.
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

ghost rides on wrote:is dat zondag de 30ste? dan kom ik waarschijnlijk wel af om eens beetje door proberen te peren.
ja, da's nu zondag den 30 ste. Dus als ge ene met ne zwart epic ziet met daarvoor een klein drupke, geeft dan tijdig ne gil dat ze opzij kan gaan hé :-)

we zijn daarjuist nog een tochtje gaan doen van 16 km met een gem. van 15,4. toch niet slecht voor met zo'n klein fietske
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

Zeker niet slecht. en ik zal zeker een gil geven of even wachten tot ik fatsoenlijk door kan.
vrijdag op de tt in mol ook een ventje van die leeftijd. die reed eigelijk ook vrij goed door. alleen geriek hij dat 1 bergje naast het treinspoor niet op. maar iedereen heeft rustig even gewacht tot die kleine boven was. chapeau! =D>
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Ik heb al andere gezien.Maar het overgrote deel heeft wel respect :-D

Ciao
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

ghost rides on wrote:Zeker niet slecht. en ik zal zeker een gil geven of even wachten tot ik fatsoenlijk door kan.
vrijdag op de tt in mol ook een ventje van die leeftijd. die reed eigelijk ook vrij goed door. alleen geriek hij dat 1 bergje naast het treinspoor niet op. maar iedereen heeft rustig even gewacht tot die kleine boven was. chapeau! =D>
ja, 'k heb dat ventje daar ook zien rijden, ik denk dat die ook maar een jaar of zes, zeven was.
Ik heb haar gezegd dat ze zondag meemag en nu zit ze al op hete kolen natuurlijk. 't is te hopen dat het voor haar en beetje meevalt of ik krijg ze nooit meer mee. En als er echt ene te veel van zijnen tak maakt of haar van de baan rijdt, dan zal ik mijnen ellenboog wel is efkens uitsteken. 8)
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

veel plezier samen :bounce: :bounce:
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Wallie wrote:Ik zou eens contact opnemen met de organisatie. Dan kan je eens vragen naar het parcours (vaak is de kidstour een ander parcours dan die van de toertocht). Zijn er vaste vertrekuren ? Dikwijls is er ook een begeleider voorzien van de organiserende club.
ik heb eens gebeld met de mannen die die toer organiseren en de kidstoer vertrekt om 10u, onder begeleiding. het parcours is niet appart afgepijld, het gaat over stukken van de andere afstanden en de moeilijkste stukken zijn ervan tussen gelaten. Ik kan ook meestarten om 10u om een oogje in het zeil te houden, maar de kids vertrekken dus allemaal samen om niet te veel in de weg te rijden voor de andere bikers.
Wallie
Mountainbiker

Post by Wallie »

forza_inja wrote:
Wallie wrote:Ik zou eens contact opnemen met de organisatie. Dan kan je eens vragen naar het parcours (vaak is de kidstour een ander parcours dan die van de toertocht). Zijn er vaste vertrekuren ? Dikwijls is er ook een begeleider voorzien van de organiserende club.
ik heb eens gebeld met de mannen die die toer organiseren en de kidstoer vertrekt om 10u, onder begeleiding. het parcours is niet appart afgepijld, het gaat over stukken van de andere afstanden en de moeilijkste stukken zijn ervan tussen gelaten. Ik kan ook meestarten om 10u om een oogje in het zeil te houden, maar de kids vertrekken dus allemaal samen om niet te veel in de weg te rijden voor de andere bikers.
Dan zien we elkaar zondag.
Post Reply