Het pompeffect hangt natuurlijk in sterke mate af van de instelling van de achterdemper ... en ik moet deze nog eens naar mijn voorkeur afstellen ...
Maar goed afgesteld, is het pompeffect zeker niet overdreven!!
Canyon Nerve XC6
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Elke fully pompt ... maak je daar geen illusies van!!!
Je kunt natuurlijk het pompeffect minimaliseren, maar dan wordt de achterdemper veel minder gevoelig voor oneffenheden in het wegdek ... een goed compromis moet dus gezocht worden, en dat is voor iedereen anders natuurlijk!!
En op vlakke stukken kan je de achterdemping blokkeren, maar ook hier maak je van een fully geen HT!!! Dus zelfs in geblokkeerde toestand blijft er nog altijd speling op het achterwiel.
Een ding is zeker: met een moderne achterdemping ga je niet meer liggen dansen en wiebelen op een vlakke baan zoals vroeger het geval was ...
Je kunt natuurlijk het pompeffect minimaliseren, maar dan wordt de achterdemper veel minder gevoelig voor oneffenheden in het wegdek ... een goed compromis moet dus gezocht worden, en dat is voor iedereen anders natuurlijk!!
En op vlakke stukken kan je de achterdemping blokkeren, maar ook hier maak je van een fully geen HT!!! Dus zelfs in geblokkeerde toestand blijft er nog altijd speling op het achterwiel.
Een ding is zeker: met een moderne achterdemping ga je niet meer liggen dansen en wiebelen op een vlakke baan zoals vroeger het geval was ...
Elke fully pomp door verschillende redenen...
Maar als ik iemand hoor spreken over 'pompt practisch niet' dan krijg ik al kriebels. Ik uit 'zelf getest te hebben' weet dat een Giant NRS niet pompt (bij goede afstelling) idem met nen Epic.
Ik wil iets gelijksaardig maar tis niet omdat ne canyon ongeveer hetzelfde veersysteem heeft dat em ook niet pompt...
btw, NRS is zonder een platform systeem...
ik vrees dat ik s een canyon aan de tand ga moeten voelen...
Maar als ik iemand hoor spreken over 'pompt practisch niet' dan krijg ik al kriebels. Ik uit 'zelf getest te hebben' weet dat een Giant NRS niet pompt (bij goede afstelling) idem met nen Epic.
Ik wil iets gelijksaardig maar tis niet omdat ne canyon ongeveer hetzelfde veersysteem heeft dat em ook niet pompt...
btw, NRS is zonder een platform systeem...
ik vrees dat ik s een canyon aan de tand ga moeten voelen...
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Mooie grijze kleur ! Ik dacht dat Canyon enkel dat (zeer mooie) rood en mat zwart had in kaders ...
Heb ook lang getwijfeld tussen een RC9/XC9 en een Rush en toch maar bij Cannondale gebleven.
Field
Heb ook lang getwijfeld tussen een RC9/XC9 en een Rush en toch maar bij Cannondale gebleven.
Field
Hier van 't zelfde. Ik zie zo'n ES9 of EX9 ook wel zitten, maar langs de andere kant is zo'n Rush ook een prachtfiets... (of misschien de Prophet SL)fieldbiker wrote:
Field
Hoe zit het eigenlijk met de kleuren van Canyon fietsen? Kan je elke kleur bestellen voor elke uitvoering?
Want dit is wel een hele mooie kleur, vind dit mooier dan het matte zwart.
Ik denk wel dat je je fiets beter bij de testfietsen gaat zetten 5 augustus. Volgens mij zijn er nog wel mensen die eens een Canyon willen testen
De kleur is verschillend per fiets: bij sommige heb je de keuze, bij andere dan weer niet.kawa wrote:Hoe zit het eigenlijk met de kleuren van Canyon fietsen? Kan je elke kleur bestellen voor elke uitvoering?
Als je naar de afmontagelijst (Ausstattung) gaat kijken zie je onderaan (boven de maten) de kleur staan
Site bestaat ook in het NederlandsS k u l l wrote:De kleur is verschillend per fiets: bij sommige heb je de keuze, bij andere dan weer niet.kawa wrote:Hoe zit het eigenlijk met de kleuren van Canyon fietsen? Kan je elke kleur bestellen voor elke uitvoering?
Als je naar de afmontagelijst (Ausstattung) gaat kijken zie je onderaan (boven de maten) de kleur staan
Als ik het goed heb worden de fietsen daar toch ineengestoken dus zou je normaal gezien een ..9 model toch kunnen bestellen in de kleur van de ..6.
Ik zie rood, blauw, grijs en zwart. Maar ben niet zo te vinden voor het mat zwart.