Canyon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
danman
Mountainbiker

Post by danman »

Wel al enkele foto's ja ... maar hoe krijg ik die hier in mijn tekstberichtje??
bengie
Mountainbiker
Location: Kona King Kikapu :: RS Reba Race :: Sram X.0 - X.9 :: Crossmax SL :: Formula Oro K24 :: RF Evolve XC

Post by bengie »

danman wrote:Wel al enkele foto's ja ... maar hoe krijg ik die hier in mijn tekstberichtje??
je moet die ergens op het internet zetten en dan hier linken naar die foto's.

De meesten heir gebruiken www.PINKBIKE.com om hun foto's op te zetten en zo hier te laten zien.
je moet je daar wel laten registreren.
als je iets van html kent kan je ook altijd je free users space van je internetprovider gebruiken
danman
Mountainbiker

Post by danman »

SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Prachtige fiets! Ik ben jaloers! En hoe rijdt hij? Hoe is de houding? Niet te plat? Hoe zit het met het rendement? Voel je het verschil goed met een HT? Zet hier eens een verslagje! :wink:
danman
Mountainbiker

Post by danman »

Hoe rijdt hij???
Ben hem (haar) gisteren voor de eerste keer gaan testen op het Bloso-parcours van Oud-Heverlee (blauw+groen = 33Km) en eerste indruk was zeer OK!!
Bij mijn vorige fietsje had ik dikwijls last van onderrugpijn ... en gisteren gene enkel moment ook maar iets gevoeld!!
De houding is vrij recht ... heb onderweg wel tweemaal mijn zadel iets hoger geplaatst ... en ben ook van plan om mijn zadel ietske naar achter te plaatsen ... dus ik moet nog een beetje zoeken naar de juiste afstelling ... en ik moet ook nog bar-ends plaatsen.
Qua rendement leek mij alles meer dan OK, ik moet ook wel nog eens de achterdemper afstellen ...
Voel je het verschil goed met een HT?? Ik denk dat je door hetzelfde 'hobbelwegje' eens met je HT in het zadel moet vlammen en vervolgens met een fully ... ik denk dat je dan wel een immens groot verschil merkt ... de paadjes gisteren ken ik niet echt, dus idd moeilijk om te oordelen ...
Maar verslagje zal zeker nog volgen ...
Maar algemene indruk: overbrenging, remmen, veersysteem en zithouding zijn zeker prima!!!
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Rij er eens mee door een plas ( al is dat met dit weer erg moeilijk) of maak de remmen eens goed nat en rem eens met een behoorlijk snelheid flink af. Krijsen de remmen en doen ze dat ook nog als je terug optrekt en weer afremt?

Mijn bazin ( ze moest het eens horen #-o :lol: )begint te bezwijken. Het licht begint op groen te springen. 't Zal voor na de happy days van O2bikers zijn, hopelijk staat Canyon daar en anders zal ik ergens anders eens moeten gaat testen. Ik koop 'm niet alvorens ik er op heb gezeten. Maar dat je zegt dat de houding redelijk recht is, is al gunstig. Op mijnen Trek zit ik ook redelijk recht. Ik ga de geometrie eens vergelijken.
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

ik koop toch liever bij een fietsboer in mijn buurt 8)
danman
Mountainbiker

Post by danman »

Vandaag de eerste echte testrit gedaan ... TT rondom Leuven ... 70Km ...
en ik moet zeggen: mijn nieuwe fietsje bolde schitterend!!
En er waren plasjes (zeg maar plassen op sommige plaatsen) en de remmen heb ik niet één keer gehoord ((-:
Ik kwam daar ook een meid tegen op een Canyon Nerve XC8 ... ze heeft hem al van april en ze is er ook zeer tevreden van!
Vandaag alweer geen enkele keer ook maar het gevoel gehad dat ik rugpijn zou kunnen krijgen op deze fiets, dus dat is alleszins al zeer gunstig!
SusXT, ik zal ook aanwezig zijn op de summer bike plus op 5 augustus ... moest je daar ook zijn, kun je altijd eens een toertje rijden hoor!!
En meatball, ik kan je wel ergens volgen hoor ...
Langs de andere kant heb ik mijn oude mtb in Leuven gekocht (toen woonde ik daar), ben ondertss al een ganse tijd verhuist richting Aalst en laat mijn fietsje daar onderhouden.
Mijn plaatselijke fietsenboer is al lang op de hoogte van mijn nieuwe aankoop en hij heeft er totaal geen probleem mee hem te onderhouden.
En indien een defect aan bvb vering of andere onderdelen ... garantie is verzekerd en wordt gewoon opgestuurd naar bvb de fabriek van RockShox of Fox of ...
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

gisteren tochtje van 70KM gemaakt met mijn grand canyon elite in hazewinkel en omstreken (wel wat moeten improviseren (lees "verdwalen") want de bloso-routes werden her en der volledig afgezet (als gevolg van wereldkampioenschap roeien aan watersportbaan)...

resultaat: frame is inderdaad heel heel stijf => versnellen/klimmen gaat super, ook snelheid aanhouden... nadeel: op heel technische (bultige) singletracks kan je best af en toe wat recht staan want ge wordt goed door elkaar geschud...

remmen en versnelling werken zoals het moet, heb wel de remmen wat ingeremd dag ervoor...
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

meatball wrote:ik koop toch liever bij een fietsboer in mijn buurt 8)
Ik woon op 20 minuten van Maastricht (daar ligt het servicecenter), dus moet ik niet verder rijden dan waar ik nu mijn bike heb gekocht. En je spaart er toch zo'n 500 euro mee uit. Tenzij LaPierre gekke gingen gaat doen aan de prijs, zal het toch ne Canyon worden.
Ik ben wel erg benieuwd naar of ze die prijzenpolitiek aanhouden. Ik denk ik maart 2007 te bestellen en hoop dan nog een mooie prijs te hebben. Als ik tot 2007 kan wachten want nu ik lees dat Danman ook in Chimay gaat zijn.... ik wil inderdaad wel eens een toertje maken, want 'k vond het jammer dat Canyon zelf niet aanwezig gaat zijn. Bedankt! 't Zal wel niet lang duren voor ik je heb gevonden :lol:
Post Reply