Klikpedalen en schoenen
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
-
madrista666
- Mountainbiker
Re: Klikpedalen en schoenen
Post by madrista666 »
Ik rij zelf met die boten van Shimano en de goedkoopste klikpedallen en vind da echt een goei ding, je geraakt er echt héél gemakelijk uit en die schoenen zitten goedBerke wrote:Ik ben als beginnede biker op zoek naar klikpedalen en schoenen.
Wie kan mij raad geven,want zou niet weten wat goed is en wat niet.
HELP MIJ
Wat vinden jullie van de volgende pedaal
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10917
Iemand ervaring met deze?
Ik zou ook nog graag met gewone schoenen fietsen.
Is de PD-M540 dan ook goed want hier kan je toch ook plaatjes opzetten voor met gewone schoenen of ben ik mis?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10917
Iemand ervaring met deze?
Ik zou ook nog graag met gewone schoenen fietsen.
Is de PD-M540 dan ook goed want hier kan je toch ook plaatjes opzetten voor met gewone schoenen of ben ik mis?
- authentic biker
- Mountainbiker
Post by authentic biker »
op de 540 gaan idd van die plaatjes. Je moet ze er wel telkens in en uit halen (het er uit halen gaat niet zo makkelijk).
Het voordeel van de 540's tov die andere is natuurlijk het lagere gewicht en de betere modderafvoer.
De platformpjes: (je krijgt ze SOMS bij je pedalen)

Het voordeel van de 540's tov die andere is natuurlijk het lagere gewicht en de betere modderafvoer.

- Guido Beeck
- Mountainbiker
Post by Guido Beeck »
Heb de combo Specialized Comp schoenen en pdm520'tjes, en ben daar ongemeen tevreden over.SOM epic ghost wrote:het overgrote deel van de mountainbikers rijden met spd pedalen
een instapmodel is de pdm520. de pedaal kost ongeveer 30 euro
het volgende model is de pdm540 die een stuk beter is qua modderafvoer en de prijs zal ergens rond de 50 euro moeten liggen. Deze pedaal is een kopie van de M959, alleen het gewicht en dus de materialen zijn anders. prijs van de m959. rond de 100 euro.
Daarnaast heb je andere minder courante pedalen zoals time en cranck brothers eggbeaters.
De meeste schoenen zijn gemaakt voor SPD systemen. Deze passen ook voor de cranckbrothers eggbeaters. (voor de time attack ook maar ben niet 100 % zeker)
Qua schoenen is een goede schoen aangewezen. Vooral een schoen kiezen die goed zit, geen knellingen voelbaar. Een harde zool is aangewezen om een betere overbrenging te hebben op de pedalen. Als je moet lopen is dit natuurlijk wel iets minder ....
Persoonlijk vind ik de specialized schoenen heel goed zitten qua pasvorm.
De prijs voor een deftige schoen is vanaf 60 euro tot ......(300 euro ?).
een goede schoen vind de comp MTB van specialzed (115 euro -10 %)
De schoenen zou ik niet kopen voor de 'look'.
voila 'k denk dat dit bondig is samengevat
prijskes zijn richtprijzen
Groet,
Guido
- Choembawamba
- Mountainbiker
Post by Choembawamba »
Hier juist van 't zelfde: pdm 520 + specialized Comp en uitermate tevreden.Guido Beeck wrote:Heb de combo Specialized Comp schoenen en pdm520'tjes, en ben daar ongemeen tevreden over.SOM epic ghost wrote:het overgrote deel van de mountainbikers rijden met spd pedalen
een instapmodel is de pdm520. de pedaal kost ongeveer 30 euro
het volgende model is de pdm540 die een stuk beter is qua modderafvoer en de prijs zal ergens rond de 50 euro moeten liggen. Deze pedaal is een kopie van de M959, alleen het gewicht en dus de materialen zijn anders. prijs van de m959. rond de 100 euro.
Daarnaast heb je andere minder courante pedalen zoals time en cranck brothers eggbeaters.
De meeste schoenen zijn gemaakt voor SPD systemen. Deze passen ook voor de cranckbrothers eggbeaters. (voor de time attack ook maar ben niet 100 % zeker)
Qua schoenen is een goede schoen aangewezen. Vooral een schoen kiezen die goed zit, geen knellingen voelbaar. Een harde zool is aangewezen om een betere overbrenging te hebben op de pedalen. Als je moet lopen is dit natuurlijk wel iets minder ....
Persoonlijk vind ik de specialized schoenen heel goed zitten qua pasvorm.
De prijs voor een deftige schoen is vanaf 60 euro tot ......(300 euro ?).
een goede schoen vind de comp MTB van specialzed (115 euro -10 %)
De schoenen zou ik niet kopen voor de 'look'.
voila 'k denk dat dit bondig is samengevat
prijskes zijn richtprijzen
Groet,
Guido
Kent er iemand een "trukje" om die schoenplaatjes er af te halen?? Bij mij breken ze bijna elke keer af(ik heb dat gevoel toch).authentic biker wrote:op de 540 gaan idd van die plaatjes. Je moet ze er wel telkens in en uit halen (het er uit halen gaat niet zo makkelijk).
Groetjes Tim
- Guido Beeck
- Mountainbiker
Post by Guido Beeck »
Body Geometry is het systeem -wetenschappelijk onderzocht in the States, u kent dat wel-, waarbij door een -overigens goede en comfortabele- orthopedische zool, de kniebeweging gecorrigeerd wordt. In plaats van de O-beweging die je knie maakt tijdens het trappen, gaat deze nu de ideale rechtlijnige beweging benaderen... Dit zou voor een grotere efficiëntie en comfort moeten zorgen. (klinkt logisch)Nifty wrote:Nu we hier toch over die Specialized schoenen bezig zijn. Die body geometrie, wat houdt dat juist in? Past die zool zich aan aan je voet, of is dat een soort gel of zo? Bevindingen?
't Zijn mijn eerste Specialized'jes, en ik moet zeggen dat ik van m'n knieën, noch van m'n voeten reeds last heb gehad.
En als dat van mij komt, is dat straf. Absurde voeten heb'k eigenlijk
Groet,
Guido