Dat vind ik heel handig en als ik iets fout doe legt menne maat direkt uit wat ik fout doe en hoe het wel moet.
Wie onderhoud zijn MTB zelf?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
Ik doe alles wat ik kan (en ik gerief voor in de buurt heb liggen) zelf, maar aan dempers zou ik nooit beginnen.
En het begint me echt al aardig te lukken om veel zelf te doen
Sommige dingen doe ik ook niet zelf vanwege de eventuele garantie...
Applausje voor mezelf
: de bike waar ik nu mee rij heb ik volledig zelf in elkaar gestoken!!
En het begint me echt al aardig te lukken om veel zelf te doen
Applausje voor mezelf
- authentic biker
- Mountainbiker
Post by authentic biker »
'K doe alles zelf, enkel de vork onderhouden niet, maarja veel valt er dan ook ni te onderhouden aan ne xcp-75 (suntour) 
-
pctunner01
- Mountainbiker
Post by pctunner01 »
ik probeer dingen zelf te doen nu remme blokeen op mijn bike hebiknog nei gdaan omdat ze nie omzijn maar keting olie tandwilen zuiveren en zo banden vervangen doeik allemaal zelf ik probeer wel op een oud fiet die het tch nie meer goed doet maarikheb die materialen al maanie voor tadwilen te vervangen en zo he
- Max Power
- Mountainbiker
met een set inbussleutels en een set moersleutels raakt ge al een eindje op weg hoorpctunner01 wrote:ik probeer dingen zelf te doen nu remme blokeen op mijn bike hebiknog nei gdaan omdat ze nie omzijn maar keting olie tandwilen zuiveren en zo banden vervangen doeik allemaal zelf ik probeer wel op een oud fiet die het tch nie meer goed doet maarikheb die materialen al maanie voor tadwilen te vervangen en zo he
- Brainjumper
- Mountainbiker
Post by Brainjumper »
Geleidelijk aan begonnen en steeds meer en meer, zodat thans ook alles zelf wordt gedaan, behave voorvork. In het begin betaalt ge wel wat leergeld (al doende leert men, met vallen en opstaan), maar dat wordt achteraf super snel terugverdiend met wat ge de volgende keer uitspaart. Financieel plaatje is mooi meegenomen, maar de zelfvoldoening het toch maar weer eens gefixt te hebben is vele malen groter.