sleutelbeenbreuk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Eind september op mijn ba.... onderaan de leuke afdaling op den mijnterril van winterslag (jaja die van de gp!!) mag sleutelbeenbreuk en barst in schouderblad,alles zat nog mooi op zijn plaats bij controle dus geen operatie en ik moet enkel een cijfer 8 verband dragen.
'Sanderendaags verschuift de breuk (tijdens het eten notabene!!) en is er een "mooi" bobbeltje zichtbaar. Nog steeds geen operatie maar de revalidatie gaat van 1 naar 2 maanden :evil:
Nu heb ik nog steeds niet alle kracht in mijn arm en mijn duim staat eigenlijk voor niks op mijn hand door verkorting van pezen en zenuwen kan ik met moeite een aansteker laten ontvlammen....Voor de grapjassen onder jullie:ik ben reeds gestopt met roken :wink:

Besluit:volgende keer (ik hoop echt dat dit nooit meer gebeurt!) gaat er een plaat in en kan ik de week daaropterug fietsen en mijn arm blijven gebruiken.
Daan
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

overkop gegaan en los op mijn schouder
sleutelbeen gebroken
da was rond juni en september of oktober was ik al en tijdeje aant fietsen en dan paf me schouderblat kapot

ge word het gwwn na en tijdje
:lol:

da verbant da is wel lastig en in eht begin nog goed opletten opd e fiets
Miguel
Mountainbiker

Post by Miguel »

3 x rechtersleutelbeen gebroken. De 2e keer was het een dubbele breuk. Steeds door onorthodox van motorfietsen te stappen.
Na mijn dood wil Jan Hoet het beentje ophangen in het SMAK, zo mooi is het al. :lol:
Het kalmtjesaan doen en zo weinig mogelijk pijstillers nemen. Dan verbied je lichaam ongewilde bewegingen wel...
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

op de mountainbike beach challenge in Knokke eerste keer iets gebroken, mijn linker sleutelbeen.

Een man rijdt op een golfbreker, glijdt uit en valt, ik val over hem op mijn schouder, hij rijdt verder, ik probeer maar de pijn dwingt me te stoppen. :(

Ik was trouwens belange niet de enige die op de spoed van Knokke binnen kwam met een gebroken sleutelbeen
jollyjumper
Mountainbiker

Post by jollyjumper »

Twee keer reeds is mijn rechtersleutelbeen tot schroot herleid, éénmaal een open sleutelbeenbreuk en een verbrijzeld schouderblad, éénmaal 'gewoon' over, resultaat : voor mij geen risico's meer - nooit meer, laat de gekken maar fietsen, ik doe niet meer mee.

Plus dat ik vroeger skateboarder geweest ben en in die tijd ook veelvuldig zwaar gevallen ben.

Vorig jaar nog eens in Houffa op m'n rechterkant neergegaan, resultaat : weer schouderblessure en helm in gruis, voor mij hoeft het niet meer, ik leef te graag.
Can'dalejen$
Mountainbiker

Post by Can'dalejen$ »

ik heb twee weken geleden ook mijn sleutelbeen gebroken, aan de crossput in aarschot in de afdaling, een kat voor het wiel :s duikvluchtje, sleutbeentje breek. alle geluk niets aan de fiets :d
het enige wat je daartegen kan doen is je arm goed laten rusten (zoals hiervoor vermeld) en zeker niets forceren, of je zit nog langer zonder bike .. ik heb een operatie achter de rug, mijn sleutelbeen is nu in gezelschap van een pin even groot als het been zelf, erin geklopt.. het uiteinde van het pinnetje zie je mooi onder men huid steken :d

Biken is fijn, maar als je valt doet het pijn :d
Post Reply